Megjelent az idei Alexandra étteremkalauz

Az Alexandra étteremkalauz idei kiadásában már több mint 300 étterem értékelése szerepel, ezek közül 44 lépte túl a nemzetközi minőséget jelentő 11 pontot; a csütörtöktől kapható kötet szerint az év legjobb étterme a budapesti Costes és a viszi Chateau Visz lett.

Mint Matyi Dezső, az Alexandra Kiadó tulajdonosa a csütörtöki kötetbemutatón elmondta, első megjelenésekor - két éve - étteremkalauz független értékelései még nagy ellenállást váltottak ki számos vendéglátóhely tulajdonosából. Azóta a szakma belátta a kalauz szükségességét, és a hazai gasztronómia is "fantasztikusat lépett előre" - jegyezte meg. Matyi Dezső véleményét osztotta a kötet összeállításában tesztelőként is közreműködő Christian Meyer nemzetközi éttermi inspektor, aki úgy vélte, határozottan érzékelhető a magyar gasztronómia utóbbi években mutatott fejlődése.

Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és turisztikai bizottságának elnöke az Alexandra étteremkalauzt méltatva a vendéglátást sújtó problémákra is felhívta a figyelmet. Mint elmondta, a magyar GDP 8 százalékát adó turizmust rengeteg adónem és adminisztrációs költség terheli, ezért ezen a téren változásra lesz szükség.

Molnár B. Tamás, a kötet főszerkesztője is elismerte, hogy a színvonalasabb vendéglátás több turistát vonz az országba, de a legfontosabbnak azt nevezte, hogy a "jobb gasztronómiával a mi életünk is jobb lesz". A Magyar Gasztronómiai Egyesület elnöki tisztségét is ellátó szakíró hangsúlyozta, az Alexandra étteremkalauz célja kezdettől fogva az, hogy tükröt tartson, hiteles mércét állítson, és megteremtse a nemzetközi összehasonlítás alapjait. Az elmúlt években a magyar éttermek egy része között létrejött a "minőség szövetsége" - vélekedett Molnár B. Tamás, hozzátéve: közös érdek a minőségi alapanyag, a jó szakácsok, cukrászok képzése, valamint az ésszerű adózási környezet és szakmai előírások létrejötte.

A csütörtöki kötetbemutatón jelentették be a kalauz kategóriagyőzteseit, köztük az év legjobb éttermeit. A főszerkesztő megfogalmazása szerint minőségi szempontból könnyű dolguk volt a választásban, mert a viszi Chateau Visz és az év közben a Michelin-csillagot Magyarországon elsőként elnyerő étterem, a budapesti Costes kiemelkedett a hazai mezőnyből. A Chateau Visz fél ponttal előzte meg fővárosi vetélytársát, a Balaton közeli étteremben azonban éppen a lapzárta után váltottak séfet - Erik Schröter konyhafőnök helyét az eddigi sous-chef, Stefan Gebhardt vette át - ezért a 16 pontos eredményt a szerkesztők végül zárójelbe tették, és az év étterme idén is a Costes lett.

Mint Molnár B. Tamás az MTI-nek elmondta, a csaknem 340 oldalas idei kötetbe - részben terjedelmi okokból - már nem fért bele az éttermi részhez hasonló részletességű borkalauz. Terveik szerint azonban az étteremkalauz következő kötetei a környező országokba is kitekintést nyújtanak - árulta el. Az újdonságok között a gasztronómiai szakíró megemlítette, hogy immár mindegyik étterem értékelő oldalán rövid angol nyelvű összefoglaló is olvasható. A szerkesztők emellett szigorítottak az értékelésen is: a nemzetközi összehasonlíthatóságot szolgáló, 20 pontos rendszerben immár 16 pont kell a "csillagos" teljesítményhez". A tesztelt mintegy 300 étteremből 44 teljesített a nemzetközi minőséget jelentő 11 pont fölött. A főszerkesztő azonban hangsúlyozta: ez nem azt jelenti, hogy 11 pont alatt nincsenek jó éttermek.

Az Alexandra étteremkalauz tesztelői külföldet megjárt hivatásos szakácsok, szakoktatók és több évtizedes tapasztalattal rendelkező étteremjárók; a szerkesztők a http://etteremkalauz.alexandra.hu honlapra beküldött olvasói értékeléseket is figyelembe veszik a tesztelési célok meghatározásánál. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.