Megnyílt a 32. Nemzetközi Turisztikai Vásár Belgrádban

Borús, ködös reggelen, vette kezdetét a belgrádi Beogradski Sajam vásárvárosban február 24-28. közt megrendezésre kerülő 32. International Fair of Tourism (IFT), Szerbia legjelentősebb nemzetközi turisztikai vására.

A vásár minden eddigit meghaladó kiállítói létszámát nézve azonban úgy tűnik, hogy Szerbia turisztikai kilátásait nem a ború jellemzi. A válság ellenére tavaly a vendégéjszakák számában 5 százalékos növekedést könyvelő Szerbia 2010-ben további növekedést, de legrosszabb esetben is a 2009-es eredmények szintentartását reméli.

A 41 országból 850 kiállítót felvonultató 32. IFT célja, hogy a Dél-kelet Európai térség vezető turisztikai vásárává váljon - mondta el Gordana Plamenac, Szerbia Nemzeti Turisztikai Hivatalának vezérigazgatója a megnyitó alkalmából rendezett nemzetközi sajtókonferencián. A régiós elsőségre igen jó eséllyel pályázik a vásár, mivel mind az országok, mind pedig a kiállítók számában évek óta 15 százalékos növekedés tapasztalható - tájékoztatta a Napi Turizmus helyszínen tartózkodó munkatársát Nikola Andric, vásárigazgató.

Az idei vásár jelentőségét növeli Szerbia tavaly december 19-én életbe lépett, uniós vízummentessége, illetve a légiközlekedés liberalizációját lehetővé tevő Nyitott Égbolt egyezmény 2009 májusában történt, Szerbia általi ratifikálása. A két intézkedéstől a turizmus további növekedését várja a Turisztikai Hivatal. Gordana Plamenac kifejtette: Szerbia turizmusának jövőbeni fejlődésében továbbra is fontos szerephez jutnak a régiós küldőországok, így Magyarország is. Lényeges azonban - tette hozzá a vezérigazgató -, hogy a hatékony nemzetközi pozicionálás érdekében a térség országai együttesen lépjenek fel.  

A világ turisztikai szakvásárait tömörítő szövetség, ITTFA tag szakvásáron résztvevő 41 ország közt Magyarország illetve a volt jugoszláv tagköztársaságok mellett szerepel a távoli Brazília és Indonézia valamint Tunézia és Törökország is, míg 2010 díszvendége Szlovénia.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.