Megnyitott a METRO Vevőakadémia

A METRO Kereskedelmi Kft. átadta a Magyarországon teljesen egyedülálló tudásközpontját, a budaörsi METRO-központ mellett épült Vevőakadémiát, amely programjaival a METRO professzionális partnereinek, a Horeca szektor képviselőinek és a független kiskereskedőknek nyújt szakmai képzési és fejlődési lehetőséget. A szakma hiánypótló intézménye tankonyhát, konferenciatermet, kávézót, éttermet és kiskereskedelmi bemutatótermet is magába foglal.

Wittinghoff Tamás, Budaörs Város polgármestere, Peter Schweighofer, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója és Dávid Gábor, Vevőmenedzsment igazgató ma délelőtt ünnepélyes keretek között átadta Budaörsön a METRO Vevőakadémiát. Az új tudásközponttal a vállalat elsősorban a szakképzésből már kikerült szakácsok, vendéglátósok és kiskereskedők magas színvonalú oktatását, valamint ezáltal a magyar gasztronómia és vendéglátóipar hosszútávú fejlesztését tűzte ki célul.

„Régi szakmai kívánalom volt egy olyan tudásközpont megalapítása, amely képes biztosítani azokat a lehetőségeket, amelyeket a METRO Vevőakadémia kínál a jövőben. Vevőközpontúságának köszönhetően a METRO Magyarországon is felismerte a szakma legaktuálisabb igényeit, és mindössze négy hónap leforgása alatt létrehozta a Vevőakadémiát, hogy minél magasabb színvonalon szolgálhassa ki professzionális partnereit” – mondta Balestra Piroska, a METRO Vevőakadémia osztályvezetője.

A vállalat a magyar gasztronómia szaktekintélyeivel együttesen fejlesztette ki a Vevőakadémia kurzusait. Két képzés, a Hungarikumok és a magyar mezőgazdaság egyéb értékei, valamint az Édesvízi halaink és a belőlük készíthető ételek egyben akkreditált felnőttképzési programok lesznek. A METRO Vevőakadémia szakoktatói között olyan neves séfek is szerepelnek, mint Kalla Kálmán és Alessandro Arena. A METRO azonban nem csupán kulináris témájú tanfolyamokat indít tizenkét főzőállásos, a legmodernebb eszközökkel felszerelt tankonyhájában, hanem a Senkáriuk András vezette baristaképzés, Lajsz András mixerképzése és borajánló-kurzus is várja hallgatóit. Emellett a Vevőakadémián helyet kapott egy optimálisan berendezett kiskereskedelmi bemutatóterem is, amely a kiskereskedő partnerek oktatását hivatott szolgálni.

„A METRO mindig híres volt vevőközpontú vállalkozó kedvéről, nemzetközi sikerünk ennek is köszönhető. A METRO Vevőakadémia négy másik országban is létezik hasonló formában, és bennünket is cselekvésre ösztönöztek az ottani sikerek, valamint a tény, hogy a magyarországi szakma ezidáig nem rendelkezett olyan korszerű tankonyhával és gyakorlóhellyel, amely maximálisan kiszolgálta volna a szektor fejlődési igényeit. A Vevőakadémia jól példázza a METRO feltétlen elkötelezettségét a magyar gasztronómia, a vendéglátóipar és a kiskereskedelem fejlődésének elősegítése iránt” – mondta Peter Schweighofer, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója. „Bízunk abban, hogy a Vevőakadémia megalapításával olyan újítást hozunk, amely nemcsak a METRO Kereskedelmi Kft., hanem a teljes magyar Horeca és kiskereskedelmi szektor életében is mérföldkő lesz” – tette hozzá Schweighofer.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.