Meichl Mátyás

Tanárnak készült, tanított is egy ideig lelkesen, aztán újságíró lett, és az élete másképp alakult. Neve valahogy összeforrt turisztikai berkekben azzal a Mercator Travellel, amely tavaly kurtánfurcsán bezárta kapuit. Pedig ehhez a véghez vajmi kevés köze volt, sőt azóta is az idegenforgalom területén maradt, most elmeséli, miért.

2ht Most a Mercator standján ülünk az UTAZÁS kiállításon. Vagy mégsem?

– Nos, a Mercator Travel, mint ahogy az köztudott, tavaly őszszel, az amerikai tragédiát követően visszaadta az utazási tevékenységét, hiszen 90 százalékban az amerikai piacra értékesített utakat, oda pedig szeptember 11-e után nemigen utaztak turisták. Én külsősként 8 éven át e cég marketingfeladatait láttam el. A Travel tulajdonosainak tett közös cégalapítási ajánlataim érdektelenségbe fulladása után magam jegyeztem be 2000. nyarán a Mercator Net Holiday-t, amelyet az évek során az internetes kereskedelem kihívásaira kívántam felkészíteni. Aztán jött szeptember 11-e, és döntenem kellett, hogy továbbra is „készülgetek” a jövő-re és hagyom veszni nyolcéves munkám eredményeit, vagy felvállalom a név adta lehetőségeket a pozitívumokkal és negatívumokkal együtt. A szakmában sokan mondják, hogy jobb lett volna más nevet választani, mert így óhatatlanul is céltáblája leszek azoknak, akik nem ismerik a körülményeket. Vannak jelek, amik alapján igazat kell adnom nekik. Az alapítástól az összeomlás előtti hónapig ügyvezetőként működő szakember például új nevet választott új cégének.

2ht Tehát gyakorlatilag nyolc éve egy helyen dolgozik?

– Néha magam is csodálkozom, hogy ez így van, mert egyáltalán nem jellemző rám. Sok mindent kipróbáltam már az életben, nyughatatlan természet vagyok. Annyira, hogy például egy filmet is képtelen lennék megnézni kétszer, bármilyen jó is, hiszen egyszer már láttam, nem?

2ht Számomra, ahogy végighallgattam, mi mindent csinált, azért a legerősebb váltás mégiscsak az volt, amikor gazdasági szakújságíróként hirtelen a női bugyik és pletykák szakértőjévé vedlett át. Megkérdezhetem, miért?

– Nos, bár tisztelem a gyengébbik nemet, de a női fehérneműk világa ebben a formában abszolút nem köt le, és jól gondolja, az angol királyi ház zaftos pletykái sem érdekelnek igazán. Arról írtunk folyton, Diana hercegnő merre bóklászik és Károly herceg vajon éppen mit csinál. Az azonban izgatott, hogy lehet egy magazint azon a nőilap-piacon megtartani, amely gyakorlatilag telítve van? Vagyis a dolog üzleti oldala izgatott, ezért vállaltam el a főszerkesztői megbízatást.

2ht Munkája kapcsán nyilván sokat járt Amerikában. Kérem, mondjon olyan helyeket, amelyeket másoknak is jó szívvel ajánl!

– Mivel gyermeklelkűnek számítok, engem Orlando mindig megigéz, ezért a Universal Studios , az Epcot Center, a Sea World, a Magic Kingdom és a Bush Gardens szerepel ajánlatom élén, már csak azért is, mert folyton építik, változtatják őket. Ráadásul ezekben értettem meg igazán mitől működik az amerikai show-biznisz. Aztán az a hely, amelyet mindig szívesen felkeresek, ez valamelyik nemzeti park. Kedvenc városom az alvónak tűnő, de megigéző arizonai Tucson, lenn a mexikói határnál. Nem Amerika ugyan, de fantasztikus hely a közeli Kuba, nem tudnék elégszer odalátogatni, tengerpartja veri a Karib térség öszszes büszkeségét. És végül szintén van egy felfedezésre váró csodás világ: ez Jamaica, bárki utazónak szintén csak ajánlani tudnám. Az all inclusive szállodák sokasága található ott. Aki szeret búvárkodni, szörfözni vagy a golf megszállottja, az nem bánja meg, ha ellátogat a karibi tájra. A reggie rum napfény szlogen sokat elárul az ottani hangulatról.

2ht Mi van a kerékpárral, a hegymászással? Távol kerültek ma már e sportok, akárcsak a tanítás?

– Egyáltalán nem, sőt… Tavaly Horvátországban jártam, és Makarska mellett megláttam egy élesen kiszögellő sziklafalat, ki tudna ellenállni, ha ilyen nagy a csábítás? Biciklizni pedig ma is rendszeresen szoktam, körbekerekeztük néhány éve a családdal a Balatont, azt hallottam, már körbeér a bicikliút, talán idén végighajtunk rajta. Azt pedig, hogy mit hoz még a jövő az életemben, ne kérdezze, mert magam sem tudom. Egy biztos, nem állok meg sehol, megyek tovább.

2ht Megismerve önt, abban biztos vagyok, ha öt év múlva „találkozunk a klubban”, nem ül majd mellettem szótlanul, lesz mit mesélnie, hová került, merre fordította sorsát a világ. Lehet, egy sziklafalon csücsül majd kiszögellve, távol a világtól, de az is lehet, hogy egy hatalmas karibi buliba csöppen épp. Netán Afrika egyik elhagyatott sivatagi táján kalandozik, de könnyen elképzelhető, hogy az Északi-sarknál keres és talál valami igazán kitünő üzleti megoldást.

 

Született:

1954. január 26-án. Amikor édesapja meghalt, édesanyja (talán a gyász oldására, ki tudja) elkezdett tűzzománccal foglalkozni, és maga is meglepődött, milyen sikereket ért el. Elkészítette Magyarország megyéinek címereit is, műveiből az ezredfordulóra két kiállítást is rendeztek.

Iskolák:

Mérnöknek tanult, mellé műszaki tanári diplomát is szerzett. Ez így elég száraz dolognak hangzik, de számára egyáltalán nem volt az, örömmel emlékszik vissza a tanári évekre.

Nyelvismeret:

Angolul és németül nem tudnák eladni.

Munkahelyek:

A diploma kézhezvétele után általános, majd középiskolában helyezkedett el, ahol annyira különc tanárként ismerték meg, hogy nem is egy, hanem gyakran két osztály vezetését bízták rá. Szívesen járta a természetet. Elkerekezett Budapesttől Várnáig, egy évre rá pedig felbicajozott a Mazúri-tavakhoz. Máskor sziklát mászott Szlovéniában a Júliai-Alpokban. Már az iskolában tanárként sem tudta magába fojtani üzleti érzékét. Elintézte, hogy az iskolának ingyen kiutaltak egy 120 nm-es üzlethelyiséget. Később a suli busás haszonnal eladta az üzletet. Átigazolt gazdasági újságírónak, majd egy hirtelen váltással az „Aktuell” című női lap főszerkesztőjeként helyezkedett el, amelyet megjelenésétől három évig irányított. Aktív részese volt Az Utazó magazin megszületésének is. A Mercator Travellel 1993-ban került kapcsolatba, ahol megbízott marketingesként dolgozott. Nyereményjátékok, Bajor Imre „leigazolása” páratlan sikereket hozott az utazási irodának, amelynek tulajdonosa azonban soha nem lett.

Család:

Döbbenten mered rám, amikor azt firtatom, ilyen élettempó mellett ugyan mennyit lehet otthon. Látszik, először nem is érti a szót, és kérdőn formázza utánam: otthon?! Felesége matematika– fizika tanárként dolgozott, huszonegy éves fiúk Szombathelyen tanul angol–számítástechnika szakon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.