Menő, nem menő

Az Euromonitor latolgat. Nő a luxus, nő a szegénység. Az Instagram már nem lesz menő.

Az Euromonitor készített egy összeállítást az idei év legfontosabb várható globális fogyasztói trendjeiről, mi pedig most szépen meg is osztjuk ezeket az olvasókkal.

1. Az érdeklődés és a megszerzés közötti idő lerövidülése. A szerző úgy látja, hogy miközben a fogyasztók azonnal meg is akarják vásárolni a reklámok- ban látott terméket, a márkák egyre inkább segédkeznek nekik ebben, nehogy a fogyasztónak le kelljen mennie a boltba – mert időközben másra is szemet vethet.

2. Jobban enni, mint négy éve. Elhízásról szóló horrorisztikus történetek és statisztikák tartják rettegésben a  joghurt- meghajtású (copyright Válogatáskazi tumblr) embereket, akik idén még többet lesznek hajlandóak jobb minőségű vagy egyenesen bioélelmiszereket vásárolni. Élelemfogyasztói szempontból ez nem a sertészsír éve lesz.

3. Ökoaggodalmak és társadalmi tudatosság. Egyre több fogyasztó keresi azokat a márkákat, amelyeknek olyan üzleti modelljük vagy termékük van, amelyeket a környezettudatossággal, a társadalmi felelősségvállalással és a fenntartható fejlődéssel tudnak összekapcsolni.

4. Család, közösség. Itt elsősorban nem arról van szó, hogy a család és a közösség fontosabbá vált, hanem arról, hogy egyre többen választanak maguknak otthoni és közösségi szórakozást. Például egyre többen rendelnek maguknak otthonra sztárséfet vagy zenekart, DJ-t. Az Euromonitor szerint ráadásul globálisan megint egyre több a multigenerációs család, amelyben unokák, szülők, nagyszülők együtt élnek, mert a háztartás költségein így próbálnak spórolni.

5. Munka/szabadidő konfliktus. A stressz tovább nő 2014-ben, a mobileszközök miatt pedig majdnem megszűnik az otthon/munkahely, szabadidő/munkaidő közötti vonal. Az Euromonitor szerint egyre többen mondanak le a karrierlehetőségről a stresszmentesebb élet reményében.

6. Luxus. Az Euromonitor szerint a  luxus iránti igény idén sem lankad, ugyanakkor kevesebb pénzt adnának az emberek ugyanazért a minőségért, mint eddig.

7. Vox populi. Az emberek a digitális technológiáknak köszönhetően azonnal mindenre reagálnak, mindent szétszednek, kritizálnak. A márkák számára a fogyasztói lojalitás fenntartása lesz az egyik legnagyobb kihívás idén.

8. Tárcaérzékenység. Nincs mit szépíteni, világszerte egyre több a szegény vagy elszegényedő ember, aki tudatosan keresi a leárazásokat, a kiárusításokat, bónuszokat, megtakarításokat – és aki sokszor hitelből teszi ezt meg.

9. Van rá alkalmazás. Egyre több vállalat készít olyan mobilalkalmazásokat, amelyek nem elsősorban a vásárlást könnyítik meg, hanem olyan normális tevékeny- séget támogatnak applikációval, mint a távirányítás, távfelügyelet, virtuális lakáskulcs, otthoni energiaszámolás, bevásárlólista-készítés.

10. Az Instagram már nem lesz menő. Az Euromonitor úgy látja, hogy idén sokaknak elegük lesz az Instagramból, a Vine-ból és az összes olyan applikációból, amely a valóságot „megszépíti”, hamissá, mesterkéltté teszi. Úgy vélik, hogy egyre több olyan fogyasztói mozgalom van (például a noflteresek), amely csak a hitelességet tartja elfogadhatónak, legyen az bármennyire béna, esendő vagy véletlen.

Forrás: Kreatív Online


Jön az Országos Étterem Hét

Jön az Országos Étterem Hét 

Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.