A Magyar Turizmus Zrt. sajtóaktivitása nyomán Ausztriában az utazási főszezon kellős közepén tucatnyi híradás jelent meg arról, hogy Európában Magyarország a legideálisabb úti cél az osztrákok számára, vagyis nálunk kapják a legtöbb turisztikai szolgáltatást ugyanazért a pénzért.
A Bank Austria számításai szerint az osztrákok kedvelt úti céljai közül a szolgáltatások kedvező árát számítva idén Magyarország Európában abszolút piacvezető: 100 Ausztriában megkeresett euró 138-at ér, ha nálunk költik el. A Statistik Austria kalkulációja szerint még kedvezőbb a kép, vásárlóérték paritáson számítva már 50 százalékos az árelőnyünk, azaz másfélszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok nálunk, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt. A Bank Austria „Urlaubseuro” listáján hazánkat egyedül Törökország előzi meg (143), s olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyunk magunk mögött, mint Horvátország (137), Görögország (107), Franciaország (102) és Olaszország (99). Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így az MT Zrt. mindent elkövet annak érdekében, hogy az aktuális „elfogulatlan és pártatlan” elemzések híre minden potenciális turistához eljusson Ausztriában.
A külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, rádióhirdetésekkel, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható.” Az elmúlt napokban és hetekben olyan neves osztrák lapokban jelent meg tudósítás, mint például az Österreich, a Kurier, a Bezirksblatt, a Kleine Zeitung, a Tiroler Tageszeitung. A friss sajtómegjelenések alapján így többmilliós osztrák olvasótábor és potenciális turista találkozhat a kedvező árú és csábító nyári magyarországi utazási tippekkel.
A Faktum című turisztikai magazin idézi Horváth Gergelyt, az MT Zrt. vezérigazgatóját és Mezősi Csillát, a társaság egészségturisztikai szakértőjét, akik szerint megfelelő kommunikációval árelőnyünket versenyelőnnyé tudjuk váltani a turisztikai piacon, ha Magyarországot az egészségturizmus professzionális, de megfizethető fellegváraként pozicionáljuk a nemzetközi porondon. A tekintélyes osztrák WirtschaftsBlatt c. gazdasági lap Kovács Balázsra, az MT Zrt. ausztriai külképviselőjére hivatkozva, tényekkel alátámasztva mutatja be, hogy az Ausztriából hazánkba irányuló turisztikai forgalom az elmúlt években töretlen növekedést mutat. A gazdasági válság és az erőteljes osztrák belföldi kampány ellenére az elmúlt három esztendőben Ausztriából évről évre folyamatosan nő az érdeklődés hazánk turisztikai kínálata iránt. 2010-ben minden eddiginél több osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, ahol 268 ezer osztrák vendég 742 ezer vendégéjszakát töltött el. Az idei szezon is biztatóan alakul, 2011 első felében a tavalyi magas bázis ellenére, több mint 6 százalékkal több osztrák vendégéjszakát jelentettek a hazai szállodák a KSH felé.