Mi vagyunk a legkedvezőbbek az osztrákoknál

A Bank Austria (www.bankaustria.at) és a Statistik Austria (www.statistik.at) nyári elemzései szerint idén egész Európában Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol a legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze.

A Magyar Turizmus Zrt. sajtóaktivitása nyomán Ausztriában az utazási főszezon kellős közepén tucatnyi híradás jelent meg arról, hogy Európában Magyarország a legideálisabb úti cél az osztrákok számára, vagyis nálunk kapják a legtöbb turisztikai szolgáltatást ugyanazért a pénzért.

A Bank Austria számításai szerint az osztrákok kedvelt úti céljai közül a szolgáltatások kedvező árát számítva idén Magyarország Európában abszolút piacvezető: 100 Ausztriában megkeresett euró 138-at ér, ha nálunk költik el. A Statistik Austria kalkulációja szerint még kedvezőbb a kép, vásárlóérték paritáson számítva már 50 százalékos az árelőnyünk, azaz másfélszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok nálunk, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt. A Bank Austria „Urlaubseuro” listáján hazánkat egyedül Törökország előzi meg (143), s olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyunk magunk mögött, mint Horvátország (137), Görögország (107), Franciaország (102) és Olaszország (99). Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így az MT Zrt. mindent elkövet annak érdekében, hogy az aktuális „elfogulatlan és pártatlan” elemzések híre minden potenciális turistához eljusson Ausztriában.

A külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, rádióhirdetésekkel, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható.” Az elmúlt napokban és hetekben olyan neves osztrák lapokban jelent meg tudósítás, mint például az Österreich, a Kurier, a Bezirksblatt, a Kleine Zeitung, a Tiroler Tageszeitung. A friss sajtómegjelenések alapján így többmilliós osztrák olvasótábor és potenciális turista találkozhat a kedvező árú és csábító nyári magyarországi utazási tippekkel.

A Faktum című turisztikai magazin idézi Horváth Gergelyt, az MT Zrt. vezérigazgatóját és Mezősi Csillát, a társaság egészségturisztikai szakértőjét, akik szerint megfelelő kommunikációval árelőnyünket versenyelőnnyé tudjuk váltani a turisztikai piacon, ha Magyarországot az egészségturizmus professzionális, de megfizethető fellegváraként pozicionáljuk a nemzetközi porondon. A tekintélyes osztrák WirtschaftsBlatt c. gazdasági lap Kovács Balázsra, az MT Zrt. ausztriai külképviselőjére hivatkozva, tényekkel alátámasztva mutatja be, hogy az Ausztriából hazánkba irányuló turisztikai forgalom az elmúlt években töretlen növekedést mutat. A gazdasági válság és az erőteljes osztrák belföldi kampány ellenére az elmúlt három esztendőben Ausztriából évről évre folyamatosan nő az érdeklődés hazánk turisztikai kínálata iránt. 2010-ben minden eddiginél több osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, ahol 268 ezer osztrák vendég 742 ezer vendégéjszakát töltött el. Az idei szezon is biztatóan alakul, 2011 első felében a tavalyi magas bázis ellenére, több mint 6 százalékkal több osztrák vendégéjszakát jelentettek a hazai szállodák a KSH felé. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.