A Varga Zoltán, önkormányzati miniszter fővédnökségével kitüntetett verseny célja lehetőséget teremteni a felsőoktatásban régió- és településmarketinget hallgatók számára a megszerzett elméleti tudásuk gyakorlati hasznosítására, a településmarketinggel foglalkozó szakemberekkel való kapcsolatépítésre, valamint a választott település népszerűsítésére. A versenyt rendkívül nagy érdeklődés fogadta, 60 csapat jelentkezett az ország felsőoktatási intézményeiből együttműködve a választott város vezetésével. Végül 42 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 30 különböző településről, melynek témája: Versenyben a városunk. Ebben a fordulóban a csapatok a szabadon választott település helyzetértékelése, versenyképességi elemzése, versenyelőnyeinek meghatározása, pozícionálása volt a feladata, valamint a település marketingkoncepciójának kidolgozása, stratégiai javaslatok megfogalmazása, akciótervek kimunkálása. Ezt követte a kidolgozott pályamunkákat akadémiai és gyakorlati szakemberekből álló zsűri értékelése, valamint a választott település önkormányzatának véleményezése, a munkák hitelességének ellenőrzésére. 2010. február 26-án, Miskolcon rendezték meg a verseny 2. fordulóját, Adj hírt a városodról! címmel. Ezen a szóbeli versenyen a 12 legjobb pályamunkát beküldő csapat csapott össze. Feladatuk az írásbeli fordulóban választott város marketingkommunikációs tervének összeállítása, illetve a konkrét kampányterv kidolgozása volt.
A döntős csapatok és oktatási intézményük:
Az első helyezett a Miskolci Egyetem Girl Power nevű csapata lett, tagjai Bükkszentkeresztet mutatták be, a dobogó második helyén a Budapesti Corvinus Egyetem SióFokkalJobb névre keresztelt csapata nyerte Siófok prezentációjával, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának Tükék nevű csapata Pécs számára készített marketingtervével a harmadik helyezést nyerte el.
A Green City - Zöldváros különdíjat a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának Poliszofficers csapata kapta „Jászberény-ökováros” tervével.
A zsűri munkájában a Turizmus Trend marketing managere, Csirke Zsolt is részt vett. Szaklapunk következő számaiban bemutatjuk a díjazott pályamunkákat.