Mitől nőtt tavaly a finn turistaforgalom a Balatonnál?

A tavalyi év előzetes vendégforgalmi adataiból kiderül, hogy 10 százalékkal nőtt a finn turisták által hazánkban eltöltött vendégéjszakák száma, és különösen jelentős volt a növekedés a finn beutaztatásban a Balatonnál.

A forgalombővülés legfőbb oka, hogy az egyik legnagyobb finn tour-operátor, az OK-Matkat kiemelt szerepet szánt a desztinációnak katalógusában, a Finnairrel együttműködésben. A program magyarországi szervezési és bonyolítási feladatait a finn társaság magyarországi leányvállalata, az OK-World Travel intézte. Az iroda igazgatója, Mosonyi Anikó arról tájékoztatta lapunkat, hogy elégedettek a tavalyi eredményekkel, és apróbb módosításokkal az idén is meghirdették már Finnországban a balatoni üdüléseket. Tavaly 500 finn vendég töltött az iroda szervezésében összesen 3500 vendégéjszakát a Balatonnál, az idén pedig összesen 5000 vendégéjszaka elérését tervezik. A finnek általában nagyon jól érezték magukat nálunk, akadt olyan vendég, aki egy nyár alatt kétszer is eljött a Balatonhoz. Általános tapasztalatuk volt viszont, hogy még az érintett szállodákban is alig találtak angolul beszélő munkatársakat, németül meg ők nem nagyon beszélnek. Mosonyi Anikó szerint még egy apróság, amin el kellene gondolkodniuk a balatoni szállodásoknak: a finnek az általuk fizetett árért külföldön egy magasabb színvonalú és sokrétűbb szolgáltatást szoktak kapni. Idén is tíz héten át jönnek a finnek a Balatonhoz június elejétől augusztus közepéig, a kínált szálláshelyek többsége ugyanaz, mint tavaly (Hotel Aranypart, Siófok, Club Tihany, Hotel Füred). Mosonyi Anikó kiemelte, hogy intenzív hirdetési kampány kell ahhoz, hogy egy desztináció felkeltse a finnek érdeklődését, erre kellene többet költenie az országnak is - bár lehetőségeihez mérten támogatta hirdetéseiket a Magyar Turizmus Zrt. észak-európai képviselete. A balatoni régió képviselete viszont semmilyen formában nem vett részt a kampányban.

Az igazgatónő arra is felhívta a figyelmet, hogy néhány év alatt drasztikusan megváltoztak a finnek utazási szokásai, és ennek megfelelően a tour-operátorok kínálata is átalakult. Mivel Európán belül fapadosokkal mindenki mindenhová el tud utazni, az utazásszervezők csökkentették az ide irányuló utakat, minden energiájukat a magasabb árréssel kecsegtető egzotikus desztinációk felé fordítják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.