Munkavállalás luxushajón

Sokan hiszik azt, amikor egy luxushajón történő munkavállalást fontolgatnak, hogy körbeutazzák a világot, közben ráadásul keresnek egy kalap pénzt, és emellett csak úgy mellékesen, dolgozgatnak egy kicsit. Mint azt beszélgetőpartneremtől megtudtam, ez részben igaz, azonban egy nagyon kemény és lemondásokkal tele vállalkozásba kezd az, aki úgy dönt, hogy egy jó ideig háromnégy vagy ötcsillagos luxushajón vállal munkát

2ht Kik jelentkeznek elsősorban erre a munkára? – kérdezem Parádi Lászlótól, a Cruise Aider Személyzeti Iroda ügyvezető igazgatójától.

– A jelentkezők között megtalálható az ácstól a frissen érettségizett diákon és a tanárnőn át a jogászig mindenki, hiszen lehetőség van bizonyos szinten a hajón megszerezni a szükséges gyakorlatot. Az ideális személyzet azonban olyan, aki 19–30 év közötti, angolul beszélő nő vagy férfi, megfelelő szállodás vagy vendéglátó-ipariképesítéssel, vagy tapasztalattal rendelkezik, és a munkáltató meghallgatásán sikeresen vizsgázik. A betöltendő állások zöme szállodai és vendéglátó-ipari jellegű (felszolgálók, recepciósok, szobalányok, szakácsok cukrászok, pékek, éttermi kisegítők), de időrőlidőre keresünk crupiéket, fotósokat, zenészeket, masszőröket és fodrászokat is, azaz olyanokat, akik valamilyen speciális szakmával rendelkeznek. Érdekes például, hogy magyarokat és más európaiakat nem nagyon vesznek fel olyan munkakörökbe, (például ajándékbolti eladó), ahol az állandó jókedv és a szünetmentes mosolygás munkaköri követelmény.

2ht Hányan jelentkeznek önöknél erre a munkára, és közülük végül hányan jutnak ki?

– Mi körülbelül évi 3000 jelentkezőből választjuk ki azt a 900- 1000 embert, akiket alkalmasnak ítélünk ezekre a feladatokra. Mi szelektálunk egyszer, majd évente több alkalommal idejön az adott hajóstársaság humánpolitikai szakembere, aki a további válogatást végzi. Cégünknek egyébként meglehetősen jó, 92 százalékos a prezentációs rátája, azaz ennyi embert vesznek fel véglegesen a mi előválogatásunk után. A kiválasztottak képzéséről szükség esetén irodánk gondoskodik.

2ht Hová szállítják az utasokat ezek a luxushajók?

– Jelenleg tíz hajótársasággal vagyunk kapcsolatban, amelyek valamennyien főként az alábbi helyekre viszik a vendégeket: Hawaii, Alaszka–Canada környéke, Ázsia–Ausztrália, Európa, Mexico, Karibia-Bahamai térség, Ázsia- Ausztrália térsége. Ezek mellett azonban természetesen vannak speciális utak, így úti cél lehet például Dél-Afrika is. Azt el kell mondanom, egyre terjeszkedik ez a piac, hiszen óriási üzlet van ebben az iparágban. Az egyik legnagyobb hajótársaság például az elmúlt két év alatt összesen 9 új hajót indított be. Az amerikaiak mellett azonban mostanában egyre inkább célközönségnek számít az európai polgár is, bár nekünk magyaroknak még egy kicsit szokatlan és drága ez az utazási mód.

2ht Mennyibe kerül egy nyaralás ezen a hajón?

– Az egyhetes út átlagosan 1500-2000 USD fejenként, de ebben az árban benne van a teljes körű ellátás, valamint valamennyi egyéb szolgáltatás.

2ht Térjünk vissza a munkavállalókra! Mennyi időt kell eltöltenie egy hajón valakinek, hogy hazatérve meg tudja vásárolni élete első lakását?

– Azt szoktam mondani, egy kiszolgáló öt év alatt megszerezhet egy lakást, egy autót, és mondjuk egy tekintélyes összegű bankszámlával is rendelkezhet. Ehhez azonban keményen, napi 10-13 órát kell dolgoznia, pihenőnap nélkül. A szerződések általában hat hónaposak, ezután hathetes szabadság következik mindaddig, amíg a szerződést valamelyik fél fel nem mondja. Ha azonban valaki hat hét után nem tér vissza a hajóra, többé ugyanannál a hajótársaságnál már nem vállalhat munkát .

2ht Egy-egy társaság a fizetésen kívül mit biztosít még a személyzete számára?

– Teljes ellátást, valamint munkakörtől függően kétágyas, illetve magasabb beosztásban egyágyas kabinokban történő elhelyezést. Gondoskodik továbbá az élet-, baleset- és betegségbiztosításról, valamint a társaságok többsége fedezi a kiutazás költségét.

2ht Milyen tapasztalatokkal, élményekkel tér haza egy több évet kint töltött magyar?

– Először is megtapasztalja azt, hogy ez egy valóban igen nehéz, sok lemondással járó munka. Mégis, aki hazaért, úgy gondolja, hogy megérte mind egzisztenciális, mind szakmai téren megalapozza a jövőjét. Jó néhány hónapnak kell azonban eltelnie addig, amíg visszailleszkedik ebbe a társadalomba, az állandó „pörgés” után kicsit unalmasnak tűnő magyarországi életbe.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.