Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

 

Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

 

KEHIDA TERMÁL – NEMCSAK A CSALÁD FÜRDŐJE, HANEM A KEVÉS NYERESÉGESEN ÜZEMELŐ LÉTESÍTMÉNY EGYIKE IS

Horváth Tihamért, a Kehida Termál Kft., a kehidakustányi Kehida Termál Gyógy- és Élményfürdő, Hotel****, Hertelendy Ház****, Élményfalu*** .tulajdonosát és ügyvezetőjét kérdeztük a jelenlegi fürdőpiaci helyzetről, az eredményes fürdőüzemeltetés lehetőségeiről.

SPAgetti: AZ UTÓBBI ÉVEKBEN TÖBB SZÁMOS FÜRDŐBERUHÁZÁS VALÓSULT MEG A RÉGIÓBAN ÉS A TÉRSÉGBEN. MIBEN IGYEKSZIK A KEHIDAKUSTÁNYI GYÓGY- ÉS ÉLMÉNYFÜRDŐ MEGKÜLÖNBÖZTETNI MAGÁT A VERSENYTÁRSAITÓL, MI A LÉTESÍTMÉNY FŐ VONZEREJE?

H.T.: Elsősorban védett szlogenünk „Kehida Termál a család fürdője”, mögött rejlő tartalommal, a szolgáltatáskör gyermekbarát elemeivel, a gyermekes családok igényeihez alakított fürdőbelépő és szállás árakkal (6 éves kor alatt ingyenes a fürdőbelépő), illetve további gyermekkedvezménnyel tesszük vonzóvá létesítményünket. A fürdő legjelentősebb vonzerejét jelentő szolgál-tatásaink: a sok magas hőmér-sékletű termálmedence mellett a 3 nagy csúszda szintén meleg-vizes termálvízzel működik, a fürdő élményelemei, amelyek főleg a gyermekeket szolgálják; az idősebb és középkorú vendégeknek elkülönítetten rendelkezésre álló, a pihenést és gyógyulást szolgáló gyógyászati és wellness terek és fizioterápiás kezelések valamint különleges masszázsaink.

SPAgetti: JELENLEG MILYEN CÉLCSOPORTOKRA KONCENTRÁL ELSŐSORBAN A FÜRDŐ?

H.T.: Legfontosabb vendégeink a magyar családok, ezen belül is főként azokra fókuszálunk, akik „nem gyomorbajosak”: szeretnek jókat, magyarosat, finomat étkezni üdülésük alatt. Tulajdonképpen nálunk mindhárom korosztály (gyermekek, középkorúak, idősebbek) egy helyen és egy időben kellemesen el tudja tölteni az idejét.

SPAgetti: HOGYAN VÁLTOZOTT A LÁTOGATÓK ÖSSZETÉTELE, A KÜLDŐPIAC A NYITÁS ÓTA, ILLETVE SZÁMÍTANAK-E VÁLTOZÁSOKRA A KÖZELJÖVŐBEN?

H.T: Nálunk a látogatók összetétele az elmúlt 10 évben alig, vagy semmit sem változott, mert folyamatosan a magyar vendégeket tartottuk a legfontosabbnak és a legjobbnak is!

Most azonban, hogy gyengült a belföldi turizmus az elmúlt időszakban, a hasonló habitusú nemzetek felé tekintgettünk: lengyel, horvát, cseh, szlovák, szlovén turistákat szeretnénk hozzánk csábítani.

SPAgetti: MI GARANTÁLHATJA EGY FÜRDŐLÉTESÍTMÉNY ESETÉBEN A NYERESÉGES ÜZEMELTETÉST?

H.T.: A fürdőlétesítmény nyereségessége az elmúlt időszakban – főleg az energiaköltségek növekedése miatt – jelentősen csökkent. A jövőben a nyereségességet és biztonságos üzemeltetést az energia-, illetve a közüzemi díjak befagyasztása, illetve csökkentése, valamint az adóelvonások csökkentése tenné lehetővé.

Jelenleg 100%-os különbség van magyar és a külföldi, eurozónába tartozók fürdők belépőárai közt – a magyar fürdők javára. Tehát mi feleannyiért, de dupla energiaköltséggel szolgáltatunk, mint a tőlünk nyugatabbra és északra működő fürdők.

SPAgetti: MILYEN PRAKTIKÁKKAL, TECHNOLÓGIÁKKAL IGYEKEZNEK (PÉLDÁUL ALTERNATÍV ENERGIAELLÁTÓ RENDSZEREK) AZ ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEKET OPTIMALIZÁLNI?

H.T.: Az elmúlt években létesítményünk 4 különböző pontján helyeztünk el a tetőszerkezeten használati melegvíz előállítására alkalmas sík és vákuumcsöves napkollektorokat. Ezek napsütéses időben télen-nyáron is képesek kielégíteni a csúcsigényeket. Várjuk a lehetőségeket, hogy a napelem alkalmazási technológiák is megfizethető beruházási árszínvonalakat érjenek el, és így valószínű a klimatizálást és más villamos energiaigényt is meg tudnánk vele oldani.

SPAgetti: ÖN MÁS SZAKMAI TERÜLETEN (KÖZMŰÉPÍTÉS, HORVÁTH-ÉP KFT.) MÁR JELENTŐS SIKEREKET ÉRT EL, AMIKOR A TURIZMUS TERÜLETÉN ELKEZDETT VÁLLALKOZNI ÉS JELENTŐS NAGYSÁGÚ TŐKÉT BEFEKTETNI. HOGY ÉRTÉKELI EZT A DÖNTÉSÉT MOST? HOBBI VAGY JÓ ÜZLET A TURIZMUS AZ ÖN ÉLETÉBEN?

H.T.: Egyik sem könnyebb pénzkereset, mint a másik, de ha 2003-ban a belgazdaság nem kapcsolt volna lejtmenetre, és látogatottságunk éves szinten 5-10% között növekedhetett volna, akkor valószínű, hogy az utóbbi években bekövetkezett világválság hatása nem érintett volna bennünket ekkora mértékben.

A turisztikai üzletág elindításának a több lábon állás volt a fő célja. Az, hogy jó üzlet-e a turizmus, mindig a társadalom gazdasági állapota dönti el: ha a gazdasági makrokörnyezet jól működik, egyértelmű, hogy a turizmus jó üzlet. Bár az elmúlt időszakban ez kevésbé volt jellemző, az vigasztal, hogy mégis sikerült vállalkozásunknak stabil vagyont teremteni, emellett jelentősen csökkent a települési munkanélküliség, felértékelődtek az ingatlanok, több száz új munkahely jött létre. A fürdő és környezete létrehozásával 10 milliárd Ft értékű beruházás valósult meg, amely további új vállalkozások megalakulásához járult hozzá, s tőlünk függetlenül is sok ember találta meg a megélhetőségének alapját vagy akár az élete értelmét is. Kehidakustány nevét bevezettük a magyar köztudatba, ez jó érzés!

SPAgetti: MIT TART LEGNAGYOBB SIKERÉNEK?

H.T.: Talán azt tartom a legnagyobb sikeremnek, hogy egy település a beruházásunk kapcsán el tudott indulni a vágyott fejlődés útján, a továbbiakban az itt élő embereken múlik, hogy hogyan élnek ezzel, illetve hogyan használják ki a lehetőségeiket.

Kövesse figyelemmel a SPAgetti különszám további megjelenéseit, legyen naprakész a fürdős szakma újdonságairól! Ismerje meg a hazai szakemberek véleményét, tapasztalatait, aktuális törekvéseit! Vancsura Miklóssal készült előző interjúnkat itt olvashatja.

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.

'


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.