Nehéz hónapok előtt állnak az európai szállodaláncok

Kiadta az európai szállodaláncok piacának októberi eredményeiről készült jelentését a TRI Hospitality Consulting.

Londonban, Párizsban és Amszterdamban az egy kiadható szobára jutó teljes szobaár-bevétel (TRevPAR) és az egy kiadható szobára jutó bruttó üzemelési nyereség (GOPPAR) tekintetében egyaránt  visszaesést könyvelhettek el a szállodák októberben, derül ki a TRI Hospitality Consulting legfrissebb HotStats jelentéséből. A cég ügyvezetője, Jonathan Langston szerint a renyhe európai gazdasági növekedés a szállodai ágazaton is érezteti hatását. Habár az elmúlt két évben viszonylag erőteljes volt a növekedés, várhatóan a jövőben a szállodaák forgalma romlani fog, legalábbis az elkövetkező néhány hónapban.

A legnagyobb csökkenést októberben a GOPPAR értékében Párizs érzékelte, -10,6%-ot. Habár a kihasználtság  2,1 százalékponttal javult tavalyhoz képest, az átlagos szobaárak 6,4%-al csökkentek, a TRevPAR 4,3%-al mérséklődött. Az ágazat a corporate szektorból tapasztalta a legnagyobb visszaesést, -9,4%-ot.

Az amszterdami piac, amely viszonylag erőteljes profitnövekedést tapasztalhatott hónapról hónapra 2010 eleje óta, októberben szintén alacsonyabb GOPPAR-t ért el (-9%). A RevPAR érték 6,3%-al csökkent, a kevesebb üzleti- és konferenciavendég eredményezte alacsonyabb vendégéjszaka miatt a holland fővárosban, amit a szabadidős vendégek nővekedése sem bírt ellensúlyozni.

London GOOPAR eredménye jobban alakult, mint a párizsi vagy amszterdami szállodáké, de így is mérséklődött, 3,6%-al, amit itt is a corporate és konferencia vendégek elmaradása okozott. A kihasználtság 2,1 százalékponttal romlott októberben.

2009 októbere óta az első olyan hónap a mostani október, amikor a havi bevétel és nyereség csökkent az általunk vizsgált három fő euriópai piacon, mondta el Langston. 

Isztambulban ellenben elképesztő mértékben javult a szállodák nyeresége a HotStats kutatás szerint, a török fővárosban TRevPAR és GOPPAR eredmény 19,8% és 
43.2%-kal nőtt októberben. A kutatás által vizsgált nagyvárosok közül 10-ből 7 élt át visszesést a szállodai GOPPAR értékben. Isztambul mellett Franfurt és Dublin tapasztalt növekedést. Isztambulban az átlagos szobaárak 18%-kal javultak, a TRevPAR mutató 19,8%-kal javult. 

A kihasználtság kis mértékű, 1,5%-os csökkenése ellenére a frankfurti szállodapiac szintén jelentős, 15,6%-os növekedést ért el az átlagos szobaárakban olyan eseményeknek köszönhetően, mint a Frankfurt Jazz Festival, a BMW Euro Marathon és a
Frankfurt Book Fair.

Dublin folytatja töretlen menetelését, GOPPAR értéke 4,2%-kal javult. A 2011 októberét megelőző 12 hónapban az ír főváros 21,3%-os GOPPAR növekedést ért el.

Habár Madridban nőtt (0,7%-kal) a szállodák TRevPAR értéke, nem tudta ellensúlyozni a megemelkedett üzemelési költségeket, így a GOPPAR értéke 4,1% százalékkal esett.

Budapesten, Prágában és Rómában egyaránt csökkent a GOPPAR teljesítmény, ebből az olasz fővárosban csökkent a legnagyobb mértékben, 21,4%-kal.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.