Az utolsó 25 évben az amerikai gyerekek kalóriafogyasztása nagyrészt a sok cukrot tartalmazó, szénsavas üdítőitalokból adódik, ezt a választékot csak tovább bővítették a sportitalok és az ugyancsak cukrozott gyümölcslevek is. Az egészségügyi hatóságok azt javasolták, hogy tegyék lehetetlenné minden iskolában minden ilyen folyadék hozzáférhetőségét, de sok helyen csak a hagyományos üdítőket tiltották ki az automatákból, a sportitalok és a gyümölcslevek maradhattak.
Daniel R. Taber és munkatársai azt vizsgálta, hogy milyen mértékben korlátozta az amerikai tizenévesek cukros italfogyasztását az intézkedés, és volt-e mérhető különbség a kalóriabevitelben ott, ahol az árusítás megszüntetése minden lére vonatkozott, vagy csak a hagyományos szénsavas üdítőkre.
A kutatók 40 állam iskoláiban 6900 tizenéves italfogyasztási szokásait kérdezték meg 2004 tavaszán, majd 2007-ben, amikor már 14 évesek voltak. A kérdőíven szerepelt, hogy iskolájukban milyen italféle kapható, mennyit vesznek belőle, illetve az egész hétre vonatkozó üdítőfogyasztás mértéke.
Kiderült, hogy a gyerekek üdítőital fogyasztása gyakorlatilag azonos volt ott, ahol csak a szénsavas üdítők eladását tiltották, és azokban az iskolákban, ahol az ilyen italokat szabadon vehették: 66-67 százalék. Arra a kérdésre, hogy az utolsó héten legalább egyszer ivott-e ilyesféle folyadékot, 85 százalék válaszolt igennel. A tizenévesek 26-33 százaléka naponta fogyasztott cukros üdítőitalt.
Taber és munkatársainak tanulmányát az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine közölte. "Azok az államok, amelyek csupán a szénsavas cukrozott üdítőitalokat tiltják, de megengedik az egyéb, ugyancsak hozzáadott kalóriát tartalmazó édesítőkkel készült leveket, nem csökkentik jobban a tizenévesek ilyen jellegű, kedvezőtlen folyadékfogyasztását, mint azok az iskolák, ahol semmiféle ilyen intézkedéssel nem kísérleteznek" - hangsúlyozta a munkacsoport vezetője. (MTI)
Nem segít a tiltás
(MTI) - Nem csökkent a gyerekek napi cukros üdítőital fogyasztása az Egyesült Államokban, annak ellenére, hogy ezek árusítása sok amerikai iskola büféjében vagy italautomatáiban tilos - derítette ki egy vizsgálat.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.