Nemzetközi újságírók előtt Magyarország turizmusáról

A magyarországi turizmus eredményeiről és a nemzeti turisztikai marketingszervezet megújult tevékenységéről tájékoztatták a HIPA (Hungarian International Press Association) újságíróit angol nyelvű sajtóbeszélgetés keretében október 10-én, Budapesten a Hilton Budapest szállodában. 

A sajtóbeszélgetés vendégei Dr. Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára, Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese és dr. Deák Imre a Danubius szállodalánc vezérigazgatója voltak, közöte lapunkkal a Magyar Turizmus Zrt.

Dr. Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkárának véleménye szerint az idei főszezon minden idők legmagasabb forgalmát hozta a turizmusban. Nemcsak a vendégek és a vendégéjszakák számában regisztráltak növekedést a KSH augusztusi adatai szerint, hanem a szállásdíj-bevétel is növekedett az év első nyolc hónapjában. A statisztikai hivatal adatai szerint az év első nyolc hónapjában 6,1 millió vendég több mint 16,2 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégek száma 5,6 a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest, a bevételek 10,5 százalékkal emelkedtek.

A kiváló eredményekhez egyértelműen hozzájárult a SZÉP Kártya, hisz a kártya bevezetése folyamatosan ösztönzi a belföldi turizmust és élénkíti a gazdaságot is. A belföldi turizmus növekedése a 2011-ben bevezetett új juttatásnak köszönhető, a kereskedelmi szálláshelyek SZÉP Kártyából származó bevétele az összes belföldi szállásdíj bevételük ötödét teszi ki.

Jelenleg a 866 ezer kártyabirtokos majd 50 ezer elfogadóhelyen fizethet a SZÉP kártyával, és idén száz ezer fővel nőtt a kártyabirtokosok száma. Augusztus végéig 121 milliárd forint feltöltés érkezett a munkáltatók részéről a kártyákra, ami azt jelenti, hogy a SZÉP kártya legalább egymillió ember nyaralását, pihenését, étkezését, egészségmegőrzését segítette a nyári főszezonban.

A kártyának fontos gazdaságfejlesztő szerepe van vidéken, bevezetése óta már közel 93 milliárd forint bevételhez jutott a több tízezer, 80%-ban vidéki kkv elfogadóhely a kártya révén. A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik, a külföldi vendégek számára egyre vonzóbb Magyarország.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint a turisztikai főszezonra vonatkozó kedvező mutatók bizakodásra adnak okot.

„Hazánk esetében a turizmus gazdasági és társadalmi jelentősége vitathatatlan. A munkahelyek körülbelül 13%-át a turizmus generálja közvetlenül vagy közvetve. Éves szinten több mint ezer milliárd forint bevételt köszönhet a magyar gazdaság a turizmusnak közvetlenül. Az ágazat eredményei már 2011-ben meghaladták a válság előtti szintet. 2012-ben pedig még az új rekordot felállító 2011-es év eredményeit is túlszárnyaltuk. A vendégéjszakák száma a 2007-ben mért adatokhoz képest összesen 8,3%-kal emelkedett tavaly, ami a belföldi vendégforgalom 4,6%-os és a külföldi vendégforgalom 12,0%-os növekedésének köszönhető. A szállásdíjbevételek pedig 8,4%-os növekedést mutattak 2012-ben, a válságot megelőző évhez viszonyítva. A siker záloga éppen az, hogy reagálni tudtunk a piaci változásokra, újabb és újabb piacokon jelentünk meg, újabb és újabb célcsoportokat szólítottunk meg.”– mondta Horváth Gergely.

A növekedés idén is folytatódott.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) augusztusban kiadott World Tourism Barometer jelentése szerint, az év egészét tekintve arra számít a UNWTO, hogy nemcsak a korábbi 3-4%-os előrejelzés maximumát fogja elérni világszinten a nemzetközi turistaérkezések számának növekedési üteme, hanem éves szinten akár meg is haladhatja korábbi prognózisukat.

Az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) legfrissebb előrejelzése szerint az Európába irányuló nemzetközi turistaérkezések száma 2013-ban 2,1%-kal fog emelkedni 2012-höz képest. A legközvetlenebb versenytársakat jelentő közép-európai és balti országok csoportjában (Bulgária, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Románia és Szlovákia) 2013-ra 3,4%-os növekedést vár az ETC, ismét javítva előző negyedéves előrejelzésén.

Az európai és a világszintű előrejelzésekhez képest Magyarországon a nemzetközi átlagnál még nagyobb ütemben, 6,6%-kal nőtt a külföldi vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken 2013 első nyolc hónapjában.

2012. volt az első év, amikor a világ utazóinak száma átlépte az 1 milliárdot! A UNWTO becslése szerint ez a szám 2030-ig az 1,8 milliárdot is eléri. A növekedés nagymértékben köszönhető az úgynevezett távoli, feltörekvő küldőpiacoknak, melyek hatalmas potenciált jelentenek Magyarország számára is.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.