Nemzetközi utazások fél éves mérlege

2007 első hat hónapjában 17,3 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, 5%-kal több, mint az előző év azonos időszakában.

A külföldiek összesen 43,2 millió napot töltöttek el Magyarországon, ami 3%-kal haladta meg 2006 első félévének adatát – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataiból. 10%-kal nőtt az egy napra hazánkba látogatók száma, míg a több napra érkezőké 11%-kal csökkent. Lengyelországból és Csehországból több mint egyötödével érkeztek többen, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Nagy-Britanniából érkezők körében 15%-os volt az elmaradás, Ukrajnából közel egynegyedével, Szlovéniából egytizedével érkeztek kevesebben a vizsgált időszakban. Az egy napra látogatók négytizede átutazó, 26%-a vásárló volt. A turisztikai célból érkezők aránya viszonylag alacsony, 18% volt. Turisztikai céllal legtöbben Ausztriából és Szlovákiából érkeztek. Az egy napra látogató osztrákok közel 40%-a kiránduló, Szlovákia esetében ez az arány 22%-os. A hosszabb ideig hazánkban tartózkodók 80%-a turisztikai céllal érkezett, ebből 15%-ot tett ki az üzleti utazók aránya. A külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régió továbbra is Budapest (42%) és a Nyugat-Dunántúl (24%) maradt. 2006 azonos időszakához képest Budapest látogatottsága öt, a Nyugat-Dunántúlé két százalékponttal nőtt. A Balaton részesedése szintén nőtt, 1,4 százalékponttal. A külföldi látogatók 2007 I. félévében 402 milliárd forintot költöttek el hazánkban, a bevételek 27%-a (110 milliárd forint) az egynapos látogatásokból származott. A turisztikai célú költés aránya 21%-ot tett ki. A több napra érkezők 291 milliárd forint értékben vették igénybe hazánk turisztikai szolgáltatásait. Kiadásaik 60%-a a szabadidős utakhoz, 22%-a pedig az üzleti utakhoz kötődött. Kiadásaik 44%-át tette ki a szállásra és étkezésre fordított összeg. A magyar lakosság eközben csaknem 7,9 millió alkalommal utazott külföldre, ami 4%-kal több, mint egy évvel korábban. Az egynapos utazásoknál 13%-os emelkedést, míg a többnapos utazások esetében ugyan ilyen mértékű visszaesést mértek. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába, Romániába utaztak, zömében egy napra. Az egynapos utazások 29%-a, míg a többnapos utazások 81% volt turisztikai motivációjú. A lakosság 29,5 millió napot töltött el külföldön, ennek egyötödét az egy-, négyötödét a többnapos látogatások tették ki. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 9,9 nap volt. 2007 első fél évében a külföldi látogatók 402 milliárd forintot költöttek Magyarországon, eközben a külföldre látogató magyarok 236 milliárd forintot költöttek el külföldön. Az utasforgalmi egyenleg így 166 milliárd forintot tett ki, ami 48 milliárd forinttal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Az egyenleg romlását szinte kizárólag a külföldre utazók kiadásainak emelkedése okozta. A KSH turizmusra vonatkozó további információi, adatai a www.szamokbanutazunk.hu honlapon találhatóak.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.