Népszerűek a nemzeti parkok és védjegyes termékeik

Egyre népszerűbb a Nemzeti Parki Termék Védjegy, egy év alatt már 102 gazdálkodó és szolgáltató, összesen 235 terméke kapta meg a címet. 

Jelenleg is folyamatosan érkeznek be az újabb pályázatok és jelentkezések. A védjegyes termékek palettája is egyre színesebb: a szörpök, gyümölcslevek, pálinkák és borok mellett szalámik, kolbászok, kézműves termékek, lekvárok, mézek és sajtok is megtalálhatók. Olyan különlegességek is viselik a címet, mint például a szarvasgombás fűszervaj, különböző medvehagymás termékek, tökmagolaj, vagy éppen az őrségi dödölle. Emellett egyes nemzeti parkok területén már védjeggyel ellátott szálláshelyek is várják a látogatókat.

A Nemzeti Parki Termék Védjegy működtetésében hazánk mind a tíz nemzeti parkja aktívan részt vesz. A védjegy népszerűségét jól jelzi, hogy egyre több magyar és külföldi látogató keresi a hagyományos értékeket, az adott régió bio- és kézműves termékeit, vagy éppen a település kézműves mestereit. A védjegy egyik fő célja éppen az, hogy a természeti erőforrások fenntartása és védelme mellett hozzájáruljon a térségi ökoturizmus minőségi fejlődéséhez.

A védjegy garantálja, hogy az előállított termék védett természeti területen vagy Natura 2000 területen, elsősorban helyi alapanyagokból, a helyi hagyományok figyelembe vételével készült. Célja, hogy támogassa azokat a helyi termelőket és szolgáltatókat, akik ezeken a különleges tájakon, hagyományos módon és a természetvédelem érdekeivel összhangban gazdálkodnak.

Nemzeti parkjaink látogatottsága is évről-évre növekszik, tavaly elérte az 1,4 millió főt a regisztrált látogatók száma. Vagyis ennyien váltottak jegyet valamelyik ökoturisztikai létesítménybe. A nemzeti parkok növekvő népszerűségéhez nagyban hozzájárultak az elmúlt uniós támogatási ciklusban (2007 és 2013 között) lezajlott beruházások, amelyek döntő többsége 2010 után valósult meg. Összesen 25,6 milliárd forint értékű természetvédelmi fejlesztés történt több mint 120 ezer hektáron.

A természeti értékek megőrzése érdekében mintegy 70 ezer hektáron állították helyre a
leromlott állapotú élőhelyeket, illetve több mint 50 ezer hektáron teremtették meg az aktív természetvédelmi területkezelés – mint a rendszeres kaszálás, vagy legeltetés – feltételeit. Az elmúlt években összesen 35 erdei iskolát újítottak fel vagy bővítettek, emellett 11 védett gyűjteményes kert és 10 védett történeti kert helyreállítása történt meg vagy zajlik jelenleg is.

A Magyarországon található ökoturisztikai létesítmények felét, mintegy 300-at a nemzeti parkok üzemeltetik. A Vidékfejlesztési Minisztérium célja, hogy felhívja a figyelmet hazánk nemzeti parkjaira, ökoturisztikai kínálatára és az ország természeti értékeire.

Ezért is indította el a tárca ebben az évben a magyar nemzeti parkok kampányát. Ennek részeként egységes arculattal, közös logóval jelennek meg a nemzeti parkok, illetve egy helyen érhetők el a legfontosabb információk, így például a természeti örökségi helyszínek bemutatását szolgáló gazdag kínálat. Megújult a nemzeti park igazgatóságok központi weboldala (www.magyarnemzetiparkok.hu) és Facebook-profilja, emellett folyamatosan készülnek a parkok ökoturisztikai kínálatát bemutató kiadványaink.

 

 

Forrás: Vidékfejlesztési Minisztérium

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.