A workshopon résztvevő 24 kiállító között szerepel a főváros, Ljubljana turisztikai hivatala, illetve Szlovénia Nemzeti Idegenforgalmi Hivatala (STO) is. Az előző workshophoz képest jelentősen, 18-ról növekedett a kiállítók száma a jelenlegire. A magyar érdeklődés is jelentős volt - számolt be a Napi Turizmusnak Balázs Zseljko, a Kompas kiutazási részlegének vezetője hozzátéve: idén túljelentkezés történt.
A marketing szervezetek mellett számos szlovéniai szálloda illetve turisztikai attrakciókat üzemeltető, valamint aktív turizmussal foglalkozó szolgáltató is ellátogatott az egynapos rendezvényre.
Kétmillió lakosú délnyugati szomszédunknál a magyar beutazók száma a válságot megelőzően folyamatosan nőtt. Különösen 2007. hozott robbanásszerű növekedést. A növekedés mértéke évente 6-8 százalékot tett ki. A válság kihívásokkal leginkább teli évének kikiáltott 2009-ben ugyan ez a növekedés megállt, de idén újabb, 3 százalékos növekedést vár az STO. Évi közel 80 ezres érkezéssel Magyarország Szlovénia első 10 küldőpiaca között szerepel.
A magyarok közt legnagyobb népszerűségnek a Júliai-Alpok örvend. A régió gyakorlatilag egész évben kínál programokat, de különösen a nyári és téli szabadidős, sportutak népszerűek. Ahogy népszerűek a kulturális témájú utak, vagy körutak.
A workshop során helyszínen tartózkodó munkatársunknak nyilatkozó magyar kiutaztatók elmondták: Szlovéniában sokkalta nagyobb potenciál van, mint amit a magyar közönség jelenleg ismer. Sokszor az első lépést teszik meg nehezen a hazai utazók délnyugati szomszédunk felé, de ha valaki egyszer ellátogatott Szlovéniába, biztos, hogy visszatér.
Szlovénia turisztikai kínálatát már évek óta a fenntarthatóság jellemzi. Európa egyik legzöldebb országában nem csupán a jelszavak szintjén létezik zöldturizmus. A szolgáltatók, csakúgy, mint az STO hangsúlyt fektet a kezelhető létszámú, természethez fűződő turizmusra.