Az új karitatív akciót az Első Jótékonysági Fagylaltgyár mintájára hozták létre, amely az élelmiszer iparban tevékenykedő vállalatok támogatásával jött létre és nyaranta olyan gyermekeket utaztat a Balatonra, akik korábban sosem látták a magyar tengert. A Nemzeti Sütibank a tanév ideje alatt működik, elsősorban olyan diákok nyelvtanulását támogatják, mondta el Éskovács Péter, a karitatív akciók kommunikációs vezetője.
A turizmusban dolgozók nyelvtudásának erősítésére többek között azért is szükség van, mert sok esetben még a nagyobb fürdők pénztáraiban és gyakorta a szállodákban sem beszélik a legfőbb küldőpiacokról érkező vendégeik nyelvét. Sok olyan fürdő működik, ahol senki sem beszél például csehül, szlovákul, oroszul, holott ezek a területek egyre fontosabb szerepet töltenek be a magyar turizmusban.
A kontinens más országihoz képest is lenne felzárkóznivalónk: az EU lakosainak mintegy 45 százalék beszél valamilyen idegen nyelvet, míg a magyarok mindössze 25 százaléka rendelkezik használható nyelvtudással.
A Nemzeti Sütibank céljai között szerepel az is, hogy felélessze az otthoni sütés hagyományát, népszerűsítse a klasszikus hazai édességeket a magyar családok és a külföldről érkező turisták körében.
Hasonlóan a jótékonyság fagylaltgyárhoz, az első Sütibank-fiókok a Balatonon, Sárváron, és Budapesten nyílnak. A tervek szerint jövőre már 6-9 településen működnének a speciális cukrászdák. Három év múlva pedig 20-25 egységet szeretne üzemeltetni a jótékonysági akció.
Forrás: Turizmus Online