Nyugatnémet márka és osztrák schilling Bükfürdőn

180 Ft-os áron váltotta néhány bükfürdői vendéglátós a svájci frankot augusztus 20-án, sok helyen az egykori német márkával és az osztrák schillinggel is lehetett fizetni. Egy pohár sör ára 1 CHF volt azoknak, akik frankban akarták fizetni a sörüket. Az árfolyam különbözettel a vevők hozzájárultak ahhoz, hogy a sörmárkáktól független térkép német és cseh nyelven is megjelenjen.

Az egykori osztrák és német márkával is csak sört lehetett vásárolni a megjelölt helyeken. A nosztalgia áron kínált sörökkel a helyi vendéglátósok mosolyt kívántak csalni azoknak a turistáknak az arcára, akik ezen a napon Bükfürdőn nyaraltak. Az egyik helyi érdekvédelmi tömörülés tapasztalata az, hogy az idei nyáron sokkal lehangoltabbak a városba látogatók, mint 3-4 évvel ezelőtt. Igaz ez a német, osztrák és magyar turistákra egyaránt.

Az ország negyedik leglátogatottabb településén mindig is divat volt, hogy a vendéglátósok szóba elegyednek az ide látogatókkal, különösen azokkal, akik egy napnál többet tartózkodnak a városban. Korábban elsősorban családról, illetve arról beszélgettek az emberek a pincérekkel, hogy ki merre járt. Idén túlsúlyba került a politika a külföldi vendégek körében is, a magyar vendégek pedig szinte kivétel nélkül panaszkodnak a svájci bankhiteleikre.

Az egyesület szerint: a helyi vendéglátósoknak szerepet kell vállalniuk abban, hogy az ide látogatók a lehető legjobban érezzék magukat. Ehhez hozzátartozik az is, hogy meghallgatják panaszaikat, pártsemleges beszélgetést folytatnak a világ történéseiről, információkkal látják el a vendéget arról, milyen egyéb turisztikai lehetőségek rejlenek a környéken, stb.

Kerekes Szilárd, az egyesület elnöke szerint ez a fajta attitűd a magyar vendéglátósoktól nem idegen, a XX. század elején a magyar kávéházak főpincérei hasonló társadalmi szerepet töltöttek be, a bécsi kávéházi életben pedig még mindig forgalomnövelő szerepe van annak, hogy a magukra adó vendéglátóegységek tulajdonosai klasszikus "fő urakat" is alkalmaznak.

A bükfürdői pincéreknek egyébként augusztus 20-án az is feladatuk volt, hogy megismertessék a turistákkal azt a speciális sörtérképet, amelynek tesztelését idén májusban kezdték meg és végleges formáját most augusztusban nyerte el. Azok, akik ezen a napon 180 Ft-os árfolyamon váltják frankjaikat sörre, az árfolyam különbözettel hozzájárulnak ahhoz, hogy a sörmárkáktól független térkép német és cseh nyelven is megjelenjen.

A speciális térkép által már négy pohár sör elfogyasztása után is ihatunk ingyen , +1 sört egyes vendéglőkben. Ráadásul a fodrász, a fogorvos, de még a zöldséges is kedvezményt ad Bükfürdőn, ha elegendő sört iszunk, legalábbis ezt ígéri az a sörtérkép, amelytől a Bükért - Vállalkozók Egyesülete azt várja, hogy fellendüljön a vendéglők forgalma.

Mint azt Kerekes Szilárd, a Bükért - Vállalkozók Egyesületének elnöke elmondta: A térkép hátoldalát olyan közcélú információkkal látták el, amelyek segítik a turisták tájékozódását. A cél az, hogy a vendégek jobban eligazodjanak azok között a szolgáltatások között, amelyek elérhetőek a városban. A sörözők mellett olyan kisvállalkozások (fodrászatok, fogorvosok, kisboltok,) szerepelnek a térképen, amelyek megélhetését nagymértékben segítheti ez a fajta „reklámfogás".


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.