Oda kell adni a Facebooknak az emailcímeket?

Gmail fülecskék, landing page-ek és spamekre kiszabható bírságtételek is szóba kerültek múlt héten a Kreatív és a Zseron-Protopmail közös konferenciáján. 

Kényes témával, a spamkérdéssel indult a Kreatív és a Zseron-Protopmail közös Emailmarketing konferenciájának délutáni programja. Hatházi Vera ügyvéd rögtön két típusba sorolta a spameket, az elsőbe kerültek azok a kéretlen levelek, amelyeknek a feladójáról nem tudjuk, hogy kicsoda. Itt többnyire adathalász webhelyek működése van a háttérben, ezek ellen sokat tenni nem lehet, legfeljebb azt, hogy nem vesz tudomást róluk az ember. Más a helyzet azokkal a spamekkel, ahol a feladó beazonosítható, a levél viszont kéretlen, mert a küldőjének nem adtunk hozzájárulást. Ekkor van értelme jogorvoslatért fordulni. Itt az az egyik gyakori trükk Hatházi Vera szerint, hogy a kéretlen üzenetküldést hitelesen hangzó jogi szövegekkel próbálják leplezni, eltussolni a cégek, felajánlják az – eleve nonszensz, hiszen kéretlen levelezőlistáról való – leiratkozás lehetőségét is. Valójában viszont a magáncímre küldött elektronikus reklámüzeneteknél mindig szükséges az előzetes hozzájárulás, ilyen szempontból mindegy, hogy emailt, sms-t vagy mms-t kap az ember. Természetesen ennek a szabályozási területnek is megvannak a maga hiányosságai, a jogszabály például nincs felkészülve a legújabb technikai vívmányokra, így például az okostelefonokra sem. Amikor például egy alkalmazást telepítünk, az számos engedélyt kér tőlünk, a jogszabály szerint azonban az ilyen típusú hozzájárulások névvel kell történjenek, ami egy okostelefon esetében nyilván nem valósul meg a gyakorlatban. Hatházi Vera ennek kapcsán egy olyan európai jogszabály előkészületére is felhívta a figyelmet, ahol a büntetés felső határa 100 ezer euró lesz, illetve az érintett cég árbevételének a 2 százalékáig terjedhet, ráadásul nemzetközi cég esetében ez alatt a teljes, világszintű bevételt kell érteni.

Az email kiállta az idő próbáját

A fentiek után szinte félve kezdett előadásába Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia (Oma.hu) vezetője, aki az emailadatbázis közösségi médiás bővítési lehetőségéről beszélt. Szerinte egy lájk nem képvisel azonos értéket azzal, mint amikor a hírlevelére van egy feliratkozója a cégnek. Az email kiállta az idő próbáját, ezért ezt hasznosabb is gyűjteni, mint lájkokra vadászni. Előadásában éppen ezért arra adott gyakorlati tanácsokat, hogy hogyan lehet a közösségi médiát emailcímek gyűjtésére használni. Ezek közül a legérdekesebb, egyúttal a hétköznapi felhasználók szempontjából legaggályosabbnak hangzó megoldás a Facebook-hirdetések elhelyezése kapcsán merült fel. Eszerint a feliratkozók gyűjtését célzó hirdetéseket érdemes olyan Facebook-oldalak mellett elhelyezni, amelyet vélhetően az adott cég célcsoportja kiemelten látogat, illetve a másik módszer, amikor a Facebook keres a hirdető hírlevelére feliratkozókhoz hasonló célcsoportokat. Ehhez viszont az szükséges, hogy a hirdetni akaró cég az email-listáját egyeztetésre átadja a Facebooknak , a Facebook rendszere pedig megkeresi a saját felhasználói közül azokat a személyeket, akik olyan emailcímről regisztráltak, amely a cég adatbázisában is szerepel. Ezt követően a Facebook az adott cég hirdetéseit hozzájuk hasonló viselkedésű, érdeklődésű embereknek jeleníti meg, feltételezve, hogy ők nyitottabbak lehetnek a kérdéses társaság üzenetére.

A konferencia egyik kulcstémája volt még a Gmail tabok problémája, azaz, hogy miképpen kerülhetik el a cégek, hogy üzeneteik, hírleveleik a mailboxban a „promóciók fül” alá kerüljenek, és ezáltal elkerüljék a felhasználók figyelmét. Erre Lévai Richárd, az RG Studio képviseletében adott gyakorlati tanácsokat. A legjobb ezen a területen is a megelőzés: azaz a vállalkozás már a feliratkozáskor jelezze, hogy a hírlevelek a promóciók fül alá kerülnek, és mutassa be, hogy miképpen lehet mégis azt a normál bejövő üzenetek között fogadni. Ez persze veszett fejsze nyele azok számára, akik már korábban feliratkoztak, mert ők egyszerűen nem látják az adott cégtől érkező leveleiket. Számukra célravezető lehet például Facebook-bejegyzésben elmagyarázni, hogyan helyezzék át a hírleveleket a normál bejövő mappába. Mivel azonban egy komplett Facebook-rajongói körnek kiküldött üzenet korántsem azonos a hírlevélre feliratkozottak körével, így egy ilyen posztnak nagy a holtszórása, ezért Lévai Richárd is azt a lehetőséget javasolta, hogy egyeztesse a cég a Facebookkal az emai-adatbázisát, így az adott üzenetet a cég oldalát követők közül ténylegesen a vállalkozás hírlevelére feliratkozók fogják látni, hiszen a közösségi oldal rendszere ez esetben is úgy jeleníti meg a hirdetést, hogy azok lássák csak, akik olyan emailcímmel regisztráltak, amely szerepel a hirdető adatbázisában.

A látogató bizalma

Pásztor Dávid, a UX Studio munkatársa a landing page tesztelésről és optimalizálásról beszélt, vagyis arról, hogy miképpen érdemes kialakítani azt a céloldalt, ahová egy keresőoldalon megjelenő találat, vagy hirdetés vezeti a felhasználókat. Nagyon fontos, hogy ezt a felületet optimalizálja, minél hatékonyabbá alakítsa a hirdető cég. Relevánsnak kell lennie: ideális esetben tartalmazza azt a kifejezést, amelyre a felhasználó rákeresett, illeszkednie kell a célközönség munkamenetébe, áttekinthetőnek kell lennie dizájnban és megfogalmazásban egyaránt. El kell nyernie a látogató bizalmát, aminek egyik fontos része a lábléc, illetve az abban feltüntetett információk a cégről. Pásztor elmondta azt is, hogy a landing page tesztelése rendkívül fontos, erre több módszer létezik, a tesztalanyok kiválasztásánál pedig érdemes odafigyelni arra, hogy olyan embert kérjünk fel a tesztre, aki státuszában, illetve felhasználói szokásaiban és internetes ismereteiben közel áll a célcsoportunkhoz.

Az esemény egyik szervezője, a Protopmail statisztikát készít a felhasználói számára arról, milyen eszközön nyitották meg a hírlevelet a címzettek, ehhez kapcsolódóan pedig egy infografikát állítottak össze a magyar mobilemail olvasási szokásokról. Az impozáns méretű infografikát itt tekinthetik meg.

A konferencia előadásai innen tölthetők le.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.