Online teszt: karácsony, szilveszter

Előző számunkból technikai okokból kimaradt a Mystery Shopping. Folytatva sorozatunkat most is online kutatást végeztünk. Munkatársaink négycsillagos belföldi szállodák karácsonyi, szilveszteri ajánlatait tesztelték. Kíváncsiak voltunk, mennyire kreatív a program, egyáltalán van-e, milyen az ár/érték arány, ügyfélbarát-e az oldal, könnyű-e őket elérni, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbiakat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e az információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e szállodába. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes szállodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét, a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

Holiday Beach (Budapest)

A honlap jól használható, még a hotel alaprajza is megtalálható itt. E-mailes megkeresésre szinte azonnal reagáltak, kedvesen és tartalmasan, és ösztönözték az érdeklődőt arra, hogy személyesen is felkeresse a szállodát. Karácsonyi ajánlattal még nem készültek a telefonálás idején, november közepén, de kreatív műsort állítottak össze szilveszterre. Az emailre visszatérve, nem említették, hogy nem készültek karácsonyi ajánlattal, egyszerűen csak csatoltak egy szilveszterit. Így nem lett kiváló az eredmény, de jó értékelést kapott.

Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 71%

Hasik Hotel (Döbrönte)

A honlapon a megközelítés nagyon jól fel volt tüntetve, így ezt a tesztelőnk pozitívumként említette. A shopper részletes leírást kapott a szilveszteri programról emailen, amely minden lényeges dolgot tartalmazott. Telefonon kedvesek voltak, mindent elmondtak. A beszélgetés alapján szívesen eltöltene az ember itt néhány napot, csak kár, hogy karácsonykor zárva vannak. Ha a szálloda munkatársa ösztönözte volna az érdeklődőt, hogy személyesen is keresse fel őket, jobb eredménnyel büszkélkedhetne, de így is szépen teljesített.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 85%

Sopron Hotel (Sopron)

Karácsonyra nincsen külön programjuk, de a „téli csomagot” illetve a „wellnesscsomagot” is igénybe lehet venni karácsonykor, mivel szenteste is nyitva vannak, kivéve az éttermet, mert az csak kora délutánig üzemel. A honlap megfelelő, a telefonos ügyintézéssel együtt. Itt átkapcsolták az érdeklődőt, és a recepción kapta meg a számára hasznos információkat. Az érdeklődést ugyan nem köszönték meg tesztelőnknek a Sopron Hotelben, de így is, 70% feletti eredményt ért el összességében a szálloda, ami jónak mondható.

Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 75%

Garden Hotel (Szolnok)

Összesen három e-mailt kellett írni, mert az első kettő hibaüzenettel jött vissza, pedig azok a címek is a honlapon találhatók. A válaszra így is sokat kellett várni, de végül megérkezett (néhány nap múlva), és kielégítően tartalmazta az információkat. Tetszett a shoppernek, hogy van külön szilveszteri programjuk, szállásfoglalástól függetlenül. A honlap színvonalas, de a design annyira nem jó. Nincs viszont programjuk karácsonyra, bár nyitva tartanak.

Általános értékelés: 4,1
Teljesítmény: 80%

Rogner Hotel (Hévíz)

Válasz e-mail itt is érkezett, csatolmányokkal együtt, bár már szabad szobájuk nincsen a szilveszteri időszakra. A telefont felvevő hölgynek nagyon kedves hangja volt, de egy kicsit úgy tűnt, mintha prospektusból olvasna fel mindent, de ez nem volt zavaró. Szimpatikusnak tartja a tesztelő, hogy a vendégek kéréseinek próbálnak eleget tenni. A karácsonyi ajánlatuk fantasztikus, mindenkire gondoltak: gyerekekre, felnőttekre (forralt borral és szentmisével). Shopperünk csak ajánlani tudja mindenkinek.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 90%

Silver Hotel (Hajdúszoboszló)

Egy órán belül az e-mailre válaszoltak, csatolták is karácsonyi ajánlatunkat. Kicsit zavaró, hogy a hotel logója benne van a levélben. A telefonálás nem zajlott gördülékenyen. Első hívásra átkapcsoltak a szobafoglaláshoz, itt 15-ször csengett ki, majd újra kellett tárcsázni a számot. Harmadszorra sikerült beszélni valakivel, és minden információ elhangzott. A karácsonyi ajánlat meggyőző, és az ár is korrekt. Tesztelőnk végső véleménye: „Ha rajtam múlna, már le is foglaltam volna egy szobát a Silver Hotelben.”

Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 75%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a szállodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

www.smartrin.com


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.