Online tesztelés VI.

Online kutatásunk e havi résztvevői európai utazást kerestek a húsvéti időszakra. A szituáció: akciós külföldi üdülés, baráti társaság (4–6 fő) indulna, 4–5 napra. Kíváncsiak voltunk, milyen programokat ajánlanak, egyáltalán vannak-e, milyen az ár-érték arány a tesztelő szerint, ügyfélbarát-e az oldal, könnyű-e őket elérni, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbiakat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az érdeklődőt, meggyőzik-e, hogy érdemes náluk eltölteni néhány napot. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

5Kontinens utazási iroda

Az utazási iroda honlapja nagyon megnyerőnek bizonyult. Az eligazodás rajta kiváló, mindent egyszerűen, elsőre meg lehet találni. Többek között nagyon sok hasznos link várja az idelátogatót, amelyek felkészültebbé tehetik az utazni vágyókat. A képek, amelyek itt találhatóak, nagyon vonzóak. Az embernek tényleg megjön a kedve az utazáshoz. Telefonon az irodát csak egyszer kellett hívni, és akkor is nagyon hamar felvették. Az utazásokról hasznos információkat adtak, mindezt kedvesen és segítőkészen. A nyitvatartási időről ugyan nem tájékoztatták a shoppert, de ez a honlapon, látható helyen szerepel. Az árakra és hogy azok mit tartalmaznak, nem kellett külön rákérdezni, az ügyintéző magától mondta. Arra a kérdésre, „Milyen a benyomása a cégről a tesztelés tapasztalata alapján?”, maximális értékelést kapott az 5Kontinens utazási iroda. Gratulálunk!

Általános értékelés: 4,8
Teljesítmény: 92%

Hurrá, nyaralunk!

A honlapon sok információ szerepel, hasznos linkek, árak, szálláslehetőségek. Azokra az értékelési pontokra, amelyeket osztályozni kellett, kevés kivétellel viszont szinte csak közepes értékelést kapott tesztelőnktől a honlap. Ilyen például a honlap designja, színvilága, felhasználóbarát-e, mennyire vonzó és szép. A telefonos ügyfélkezelés közepesen jónak bizonyult. Az iroda munkatársa ugyan kedves volt és udvarias, bemutatkozásnál elmondta az iroda és a saját nevét is, szép napot kívánt, de információkkal nem halmozta el a shoppert. Akciókra nem tért ki, illetve az árakról sem adott bővebb felvilágosítást. A személyes megkeresésre való invitálás elmaradt, de megköszönték, hogy az adott irodát hívta az érdeklődő, ami igen imponáló volt. A kialakult, végső benyomás a tesztelt vállalatról közepesen jónak mondható.

Általános értékelés: 4
Teljesítmény: 69%

Best Reisen

A Best Reisen iroda honlapja könnyen kezelhető és egyértelmű. A színvilág és a design közepesen jó értékelést kapott. A hasznos telefonszámok könnyen megtalálhatóak, és az akciós utakra is felhívják az idelátogatók figyelmét. A honlapos értékelésnél arra a kérdésre, „Mennyire jön meg a kedve az utazásra a honlapot böngészve?”, közepes osztályzatot adott a tesztelő kolléga. Telefonon készségesek és kedvesek voltak, amit hiányolt a shopper, a személyes látogatásra invitálás. Itt is csak egyszer kellett próbálkozni a hívással, és hamar sikerült is beszélni az iroda egyik munkatársával, akinek szakértelme és hozzáértése megfelelőnek bizonyult. Elmondta az utazási lehetőségeket, nemcsak az adott időszakra, hanem hogy a közeljövőben milyen programok várhatók. A Best Reisen értékelése összességében közepesen jó eredménnyel zárult.

Általános értékelés: 4
Teljesítmény: 70%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat: Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés. A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 31 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a szállodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen, statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. info@smartresearch.huwww.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.