5Kontinens utazási iroda
Az utazási iroda honlapja nagyon megnyerőnek bizonyult. Az eligazodás rajta kiváló, mindent egyszerűen, elsőre meg lehet találni. Többek között nagyon sok hasznos link várja az idelátogatót, amelyek felkészültebbé tehetik az utazni vágyókat. A képek, amelyek itt találhatóak, nagyon vonzóak. Az embernek tényleg megjön a kedve az utazáshoz. Telefonon az irodát csak egyszer kellett hívni, és akkor is nagyon hamar felvették. Az utazásokról hasznos információkat adtak, mindezt kedvesen és segítőkészen. A nyitvatartási időről ugyan nem tájékoztatták a shoppert, de ez a honlapon, látható helyen szerepel. Az árakra és hogy azok mit tartalmaznak, nem kellett külön rákérdezni, az ügyintéző magától mondta. Arra a kérdésre, „Milyen a benyomása a cégről a tesztelés tapasztalata alapján?”, maximális értékelést kapott az 5Kontinens utazási iroda. Gratulálunk!
Hurrá, nyaralunk!
A honlapon sok információ szerepel, hasznos linkek, árak, szálláslehetőségek. Azokra az értékelési pontokra, amelyeket osztályozni kellett, kevés kivétellel viszont szinte csak közepes értékelést kapott tesztelőnktől a honlap. Ilyen például a honlap designja, színvilága, felhasználóbarát-e, mennyire vonzó és szép. A telefonos ügyfélkezelés közepesen jónak bizonyult. Az iroda munkatársa ugyan kedves volt és udvarias, bemutatkozásnál elmondta az iroda és a saját nevét is, szép napot kívánt, de információkkal nem halmozta el a shoppert. Akciókra nem tért ki, illetve az árakról sem adott bővebb felvilágosítást. A személyes megkeresésre való invitálás elmaradt, de megköszönték, hogy az adott irodát hívta az érdeklődő, ami igen imponáló volt. A kialakult, végső benyomás a tesztelt vállalatról közepesen jónak mondható.
Best Reisen
A Best Reisen iroda honlapja könnyen kezelhető és egyértelmű. A színvilág és a design közepesen jó értékelést kapott. A hasznos telefonszámok könnyen megtalálhatóak, és az akciós utakra is felhívják az idelátogatók figyelmét. A honlapos értékelésnél arra a kérdésre, „Mennyire jön meg a kedve az utazásra a honlapot böngészve?”, közepes osztályzatot adott a tesztelő kolléga. Telefonon készségesek és kedvesek voltak, amit hiányolt a shopper, a személyes látogatásra invitálás. Itt is csak egyszer kellett próbálkozni a hívással, és hamar sikerült is beszélni az iroda egyik munkatársával, akinek szakértelme és hozzáértése megfelelőnek bizonyult. Elmondta az utazási lehetőségeket, nemcsak az adott időszakra, hanem hogy a közeljövőben milyen programok várhatók. A Best Reisen értékelése összességében közepesen jó eredménnyel zárult.
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat: Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés. A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 31 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a szállodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen, statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. [email protected], www.smartrin.com
'