A közgyűlés első előadójaként a Magyar Turizmus Zrt. második félévre tervezett kampányáról, valamint annak a beutaztató irodákra gyakorolt várható hatásáról beszélt Horváth Gergely, a Zrt. vezérigazgatója. A legfőbb célokat az értékesítés ösztönzésben, az egyéni utazási döntések előremozdításában, a márkaépítésben és az új piacok megdolgozásában tűzte ki az MT Zrt. Évente négymilliárd forintot költenek el honfitársaink külföldi utazásaik során, a Magyar Turizmus Zrt. ezért belföldi kommunikációjában arra fekteti a hangsúlyt, hogy a belföldi utazás releváns alternatíva lehet a külföldivel szemben. Ezt a kereslet felkeltésével, élménykommunikációval igyekeznek elérni. Megújul az online jelenlét, a Zrt. jelenleg működő száz fölötti számú honlapját az itthon.hu alá rendezve találhatják meg az online fejlesztést követően a látogatók. A weboldal fejlesztését indokolja, hogy a társaság kutatása szerint hazai lakosság 60 százaléka utazási döntéséhez az internetről tájékozódik, míg 25 százalékuk az interneten is foglal utazást.
A külpiaci stratégiában az MT Zrt. szakított a korábbi tematikus évekkel, ehelyett Magyarországot, mint márkát igyekszik megjeleníteni. Ehhez föld alatti vizeinket állították a fókuszba, amellyel gyógy-, aktív turizmust, rekreációt keresőket és fiatalokat egyaránt meg lehet szólítani. Komoly figyelmet kapnak a feltörekvő (dél-szláv, indiai, arab-öbölbeli) piacok, amelyek ellensúlyozhatják a német vendégek évek óta tartó fogyását.
Study Tour Pályázati Alap létrehozását is tervezi a Magyar Turizmus Zrt. Szolgáltatói igény esetén pályázni lehet az alapnál forrásért egy-egy study tour szervezéséhez, amelyhez 50 százalékos támogatást is kaphat az utazási iroda. A MICE turizmus színvonalának erősítésére minősítési rendszer bevezetését is tervezi az MT Zrt.
Jövő kedden rendezik meg a Budapestinfo turisztikai konferenciát, amelyre – a nagy érdeklődés miatt – szűk számban még lehet jelentkezni, mondta el a résztvevőknek Molnár József, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTSZK) ügyvezető igazgatója, aki beszélt a budapesti TDM szervezet létrehozásáról, várható tagjairól és a tervezett tulajdonosi szerkezetéről. A budapesti TDM modell alapja lehet a jövőben a BTSZK által kiadott hivatalos városkártya, a BudapestCard, amelynek eddig meglehetősen gyenge kommunikáció jutott. Idén is lesz karácsonyi vásár, jelentette be Molnár József, méghozzá november 18 és 30 között. Az idei évben a BudapestGuide nem csak évi egy, hanem két alkalommal jelenik meg és ez lesz a Budapest kártyához kapcsolódó katalógus is. A BTSZK szeretne a budapesti látnivalók kitáblázottságán is javítani a közeljövőben. A közelmúltban nyitott meg a Várban a BTSZK legújabb információs irodája, szám szerint a hatodik és tervezik, hogy a Műjégpályánál is nyitnak egy exkluzív, 100 négyzetméteres, akár fogadóközpontként is értelmezhető irodát.
Káel Csaba, a Művészetek Palotájának vezérigazgatója ismertette az intézménye előtt álló kihívásokat. Az elmúlt hat év a MÜPA megismertetéséről szólt, ezt a célt külföldi előadók meghívásaival igyekeztek elérni, sikeresen. A kulturális turizmus erősítésére a stratégiai partnerekkel közösen csomagajánlatokat dolgoznának ki.
Molnár Gabriella ismertette a MUISZ eddigi tevékenységeit, amelyek három pillérre épülnek: az utazási irodai rendelet, a fekete szervezés és az adótörvények.
Az utazási irodai rendelet ügyében 2009. októbere óta nem történt előrelépés. Akkor sikerült elérni, hogy a kaució nem emelték és nem vezették be az utazásközvetítők kauciókötelezettségét. Sajnálatos viszont, hogy sok, az utazási vállalkozások számára pozitív javaslat sem került bevezetésre. Az államtitkárság jelenleg a turizmustörvény előkészítésével foglalkozik, melyhez természetesen a MUISZ is tett javaslatokat.
A Közgazdasági Bizottság javaslatot tett az irodákat érintő adórendeletekre, sajnos Időközben távozott a helyettes államtitkár és a tervbe vett kodifikációs bizottság sem Jött ezért létre. Az EU elnökség lezárása után nagyobb fogadókészség lesz az NGM-ben részéről is.
A fekete kereskedelem elleni fellépés részeként az NFH felé számtalan bejelentést tettek. Keveslik a feketén szervezőkre kiszabható 100.000,- Ft is.
A nemsokára bevezetésre kerülő SZÉP kártyával kapcsolatban levelet írt a MUISZ az Államtitkárság főosztályvezetőjének, Nemes Andrának és az Országgyűlés Sport- és Turizmus Bizottságának: hiszen ha a szállodák szolgáltatásokat vásárolnak jutalék ellenében, az már kimeríti a feketeszervezés fogalmát.
Május 4-án a MUISZ részt vett az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottság ülésén, mindenre kiterjedő összefoglalójukban felhívták a figyelmet a jogosulatlan utazásszervezés mellett a fekete idegenvezetés, iskolai kirándulások, autobuszosok fekete szervezései. Szatmáry Kristóf igéretet tett arra, hogy ha elkészül a március-áprilisban lezajlott vizsgálat elemzése, akkor visszatér a témára. Sajnálatos, hogy a vizsgálat nem igazán a fekete szervezők ellen irányult, inkább a törvényesen működő irodákat „macerálták”.
A MUISZ megkereste levélben az Orvosi Turizmus Zrt-t felajánlva a beutaztató irodák segítségét a fogászati kezelésre érkező betegek fogadására – június második felében várható e témában személyes találkozó.
A megszünő Apáczai Alapítvány helyett új alapítvány jött létre a határontúli magyarlakta területekre szervezendő osztálykirándulások témájában. A MUISZ azt kérte, hogy a bonyolultabb utaknál vegyék igénybe utazási iroda segítségét. A tagoknak azt javasolják, hogy regisztrálják magukat a honlapra szolgáltatásaikat ajánlva.
A közelmúltban etikai kódexet alkotott a MUISZ a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületével (NIT Hungary), cél az volt, hogy a buszos vállalkozók tartózkodjanak a fekete utazásszervezéstől. A NIT pedig elvárja, hogy az utazási irodák, elsősorban külföldi utak szervezésekor, vegyék figyelembe a buszközlekedésre vonatkozó szigorú EU előírásokat (vezetési idő, pihenőidő, stb.).
A Magyar Szállodaszövetséggel felújították a kb. 10 évvel ezelőtt elfogadott Code of Conduct-ot, mely az ECTAA és HOTREC által összeállított követelményrendszer, legfontosabb pontja, hogy a szerződős felek tartózkodnak egymás ismert partnereinek elcsábításától. A szöveget megküldték a tagoknak, adott esetben lehet rá hivatkozni.
A Szövetség összeállítás készített az Új Széchenyi terv turizmussal kapcsolatos fejezeteihez, valamint a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. felé és a Főváros városüzemeltetésért felelős polgármesterhelyettese felé jelezték azokat a problémákat, melyek Budapest turizmusát nehezítik ( pl. buszok parkolása, reptéri gyorsvasút hiánya, itt a piros-hol a piros, nyilvános WC-k hiánya, Nemzetközi Hajóállomás, irányitótáblák).