Összeült az utazási irodák krémje

Csütörtökön, a Danubius Hotel Gellértben tartotta soron következő közgyűlését a MUISZ, amelyre hivatalos volt az MT Zrt, a BTSZK és a MÜPA első embere is. 

A közgyűlés első előadójaként a Magyar Turizmus Zrt. második félévre tervezett kampányáról, valamint annak a beutaztató irodákra gyakorolt várható hatásáról beszélt Horváth Gergely, a Zrt. vezérigazgatója. A legfőbb célokat az értékesítés ösztönzésben, az egyéni utazási döntések előremozdításában, a márkaépítésben és az új piacok megdolgozásában tűzte ki az MT Zrt. Évente négymilliárd forintot költenek el honfitársaink külföldi utazásaik során, a Magyar Turizmus Zrt. ezért belföldi kommunikációjában arra fekteti a hangsúlyt, hogy a belföldi utazás releváns alternatíva lehet a külföldivel szemben. Ezt a kereslet felkeltésével, élménykommunikációval igyekeznek elérni. Megújul az online jelenlét, a Zrt. jelenleg működő száz fölötti számú honlapját az itthon.hu alá rendezve találhatják meg az online fejlesztést követően a látogatók. A weboldal fejlesztését indokolja, hogy a társaság kutatása szerint hazai lakosság 60 százaléka utazási döntéséhez az internetről tájékozódik, míg 25 százalékuk az interneten is foglal utazást.

A külpiaci stratégiában az MT Zrt. szakított a korábbi tematikus évekkel, ehelyett Magyarországot, mint márkát igyekszik megjeleníteni. Ehhez föld alatti vizeinket állították a fókuszba, amellyel gyógy-, aktív turizmust, rekreációt keresőket és fiatalokat egyaránt meg lehet szólítani. Komoly figyelmet kapnak a feltörekvő (dél-szláv, indiai, arab-öbölbeli) piacok, amelyek ellensúlyozhatják a német vendégek évek óta tartó fogyását.

Study Tour Pályázati Alap létrehozását is tervezi a Magyar Turizmus Zrt. Szolgáltatói igény esetén pályázni lehet az alapnál forrásért egy-egy study tour szervezéséhez, amelyhez 50 százalékos támogatást is kaphat az utazási iroda. A MICE turizmus színvonalának erősítésére minősítési rendszer bevezetését is tervezi az MT Zrt.

Jövő kedden rendezik meg a Budapestinfo turisztikai konferenciát, amelyre – a nagy érdeklődés miatt – szűk számban még lehet jelentkezni, mondta el a résztvevőknek Molnár József, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTSZK) ügyvezető igazgatója, aki beszélt a budapesti TDM szervezet létrehozásáról, várható tagjairól és a tervezett tulajdonosi szerkezetéről. A budapesti TDM modell alapja lehet a jövőben a BTSZK által kiadott hivatalos városkártya, a BudapestCard, amelynek eddig meglehetősen gyenge kommunikáció jutott. Idén is lesz karácsonyi vásár, jelentette be Molnár József, méghozzá november 18 és 30 között. Az idei évben a BudapestGuide nem csak évi egy, hanem két alkalommal jelenik meg és ez lesz a Budapest kártyához kapcsolódó katalógus is. A BTSZK szeretne a budapesti látnivalók kitáblázottságán is javítani a közeljövőben. A közelmúltban nyitott meg a Várban a BTSZK legújabb információs irodája, szám szerint a hatodik és tervezik, hogy a Műjégpályánál is nyitnak egy exkluzív, 100 négyzetméteres, akár fogadóközpontként is értelmezhető irodát.

Káel Csaba, a Művészetek Palotájának vezérigazgatója ismertette az intézménye előtt álló kihívásokat. Az elmúlt hat év a MÜPA megismertetéséről szólt, ezt a célt külföldi előadók meghívásaival igyekeztek elérni, sikeresen. A kulturális turizmus erősítésére a stratégiai partnerekkel közösen csomagajánlatokat dolgoznának ki. 

Molnár Gabriella ismertette a MUISZ eddigi tevékenységeit, amelyek három pillérre épülnek: az utazási irodai rendelet, a fekete szervezés és az adótörvények.

Az utazási irodai rendelet ügyében 2009. októbere óta nem történt előrelépés. Akkor sikerült elérni, hogy a kaució nem emelték és nem vezették be az utazásközvetítők kauciókötelezettségét. Sajnálatos viszont, hogy sok, az utazási vállalkozások számára pozitív javaslat sem került bevezetésre. Az államtitkárság jelenleg a turizmustörvény előkészítésével foglalkozik, melyhez természetesen a MUISZ is tett javaslatokat.

A Közgazdasági Bizottság javaslatot tett az irodákat érintő adórendeletekre, sajnos Időközben távozott a helyettes államtitkár és a tervbe vett kodifikációs bizottság sem Jött ezért létre. Az EU elnökség lezárása után nagyobb fogadókészség lesz az NGM-ben részéről is.

A fekete kereskedelem elleni fellépés részeként az NFH felé számtalan bejelentést tettek. Keveslik a feketén szervezőkre kiszabható 100.000,- Ft is.

A nemsokára bevezetésre kerülő SZÉP kártyával kapcsolatban levelet írt a MUISZ az Államtitkárság főosztályvezetőjének, Nemes Andrának és az Országgyűlés Sport- és Turizmus Bizottságának: hiszen ha a szállodák szolgáltatásokat vásárolnak jutalék ellenében, az már kimeríti a feketeszervezés fogalmát.

Május 4-án a MUISZ részt vett az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottság ülésén, mindenre kiterjedő összefoglalójukban felhívták a figyelmet a jogosulatlan utazásszervezés mellett a fekete idegenvezetés, iskolai kirándulások, autobuszosok fekete szervezései. Szatmáry Kristóf igéretet tett arra, hogy ha elkészül a március-áprilisban lezajlott vizsgálat elemzése, akkor visszatér a témára. Sajnálatos, hogy a vizsgálat nem igazán a fekete szervezők ellen irányult, inkább a törvényesen működő irodákat „macerálták”. 

A MUISZ megkereste levélben az Orvosi Turizmus Zrt-t felajánlva a beutaztató irodák segítségét a fogászati kezelésre érkező betegek fogadására – június második felében várható e témában személyes találkozó.  

A megszünő Apáczai Alapítvány helyett új alapítvány jött létre a határontúli magyarlakta területekre szervezendő osztálykirándulások témájában. A MUISZ azt kérte, hogy a bonyolultabb utaknál vegyék igénybe utazási iroda segítségét. A tagoknak azt javasolják, hogy regisztrálják magukat a honlapra szolgáltatásaikat ajánlva.

A közelmúltban etikai kódexet alkotott a MUISZ a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületével (NIT Hungary), cél az volt, hogy a buszos vállalkozók tartózkodjanak a fekete utazásszervezéstől. A NIT pedig elvárja, hogy az utazási irodák, elsősorban külföldi utak szervezésekor, vegyék figyelembe a buszközlekedésre vonatkozó szigorú EU előírásokat (vezetési idő, pihenőidő, stb.). 

A Magyar Szállodaszövetséggel felújították a kb. 10 évvel ezelőtt elfogadott Code of Conduct-ot, mely az ECTAA és HOTREC által összeállított követelményrendszer, legfontosabb pontja, hogy a szerződős felek tartózkodnak egymás ismert partnereinek elcsábításától. A szöveget megküldték a tagoknak, adott esetben lehet rá hivatkozni.

A Szövetség összeállítás készített az Új Széchenyi terv turizmussal kapcsolatos fejezeteihez, valamint a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. felé és a Főváros városüzemeltetésért felelős polgármesterhelyettese felé jelezték azokat a problémákat, melyek Budapest turizmusát nehezítik ( pl. buszok parkolása, reptéri gyorsvasút hiánya, itt a piros-hol a piros, nyilvános WC-k hiánya, Nemzetközi Hajóállomás, irányitótáblák).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.