A Balaton–törvényhez benyújtott képviselői módosításokról csak a tárca álláspontját ismerhette meg az OSTB. A képviselők általában a helyi önkormányzatok és vállalkozók nyomására a beépíthető területeket szeretnék bővíteni. A tárca igyekszik keretek közé szorítani az igényeket. A végső, a kormánnyal egyzetetett törvényszöveg még egyeztetetés alatt áll.
Második napirendi pontként a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Róna Ivána a tematikus „Vizek Éve” kampányról számolt be. Mind a tavalyi (Zöld Turizmus Éve), mind a jelenlegi tematizálás sikeresnek bizonyult. Az MT Zrt. a kampányához több központi akciót is tervez, ilyen lesz például május 30-án a Vízügyi és Környezetvédelmi Központi Igazgatósággal és Környezetvédelmi és a Vízügyi Minisztériummal közösen folyó tisztítási akció. Június 16. és július 14. között Budapest öt, gyalogosok által kedvelt pontján háromdimenziós aszfaltrajzok hívják fel a figyelmet a hazai vízi turisztikai lehetőségekre, illetve a www.vizekeve.hu honlapra. Július és augusztus időszakban népszerűsítik a 3=4 ajánlatokat, amelyeket a strandok, aqua-parkok, wakeboard pályák kínálnak. Balatoni Nyár címmel a híradó utolsó 5 percében az M1 televíziós csatorna a nyári szünidőben minden este aktuális balatoni és más belföldi programokat népszerűsítő sorozatot sugároz. Szeptember-október hónapokban a hazai egészségturisztikai kínálatot reklámozó televíziós kampány folyik, majd decemberben Budapesti Gyógyfürdő Zrt-vel kialakított együttműködés kerül előtérbe. A Magyar Turizmus Zrt. mindent megtesz a társminisztériumokkal és szervezetekkel való együttműködés kiszélesítésére, mondta el Róna Iván. A Vásárhelyi Terv projektjeinek turisztikai hasznosítására figyelni fognak. Három éves gördülő marketinget kívánnak bevezetni, az már ismert, hogy 2009 a kulturális turizmus éve lesz, a 2010-es év tematikájáról egyeztetnek a szakmával.