A Budapest-Közép-Dunavidék régióban november 30-ig még várják az utazókat a „Vár a Dunakanyar” akcióval (www.varadunakanyar.hu). A Nyugat-Dunántúlon november 30-ig tart a „Soproni Ősz” akció (www.soproniszuret.hu). Az érintett időszakban (szeptember 1. – november 30.) Sopronban mintegy 80 ezer vendégéjszakát realizálnak összesen a szállodák, a mostani akcióval a cél a 95 ezer soproni vendégéjszaka elérése. November 28-ig 47 szolgáltató (gyógy- és wellness-szállodák és egyéb szálláshelyek) várja kedvezményes őszi üdülési ajánlatokkal az érdeklődőket az Észak-Alföld régióban is (www.eszakalfoldi.hu). A Dél-Dunántúl régió kedvezményes fürdőzési lehetőséggel várja az érdeklődőket december 31-ig. A Társaság szintén a régióban meghirdette a „Kedvezményes üdülési ajánlatok félpanzióval” elnevezésű akciót is. Az MT Zrt. hagyományteremtő jelleggel november 1. és december 31. között meghirdette a „Kultúrtél – Pécs” elnevezésű akciót, amelynek keretében Pécs és térségének legjelentősebb látnivalóit, illetve programjait ingyen, vagy jelentős kedvezménnyel kereshetik fel az érdeklődők (www.kulturtel.pecs.hu). Az észak-magyarországi régióban a december 15-ig tartó „Észak-Magyarország titkai” akció keretében a Társaság a régió fürdőire, wellness-szállodáira, klimatikus gyógyhelyeire és természetes vizeire irányítja az utazók figyelmét. Szintén december 15-ig tart a „Legyen képben Észak-Magyarországon” elnevezésű akció. A Tisza-tavi régióban az MT Zrt. a tó körüli kerékpározási lehetőségeket, a „Tisza-tó – körbekerékpározhaTÓ” kampánnyal népszerűsíti. A Balaton régió szezonon kívüli vendégforgalmának erősítésére a Magyar Turizmus Zrt. meghirdette a „Tél-Víz idején” elnevezésű akciót a 2008. október és 2009. február közötti időszakra (www.gyereabalatonra.hu/telviz). A Társaság a Magyar Szállodaszövetség tagszállodáival és más belföldi szálláshelyekkel együttműködve, nagyközönségi nyereményjátékkal egybekötött, országos kampányt szervezett, amelynek célja az utó-, illetve előszezon forgalmának élénkítése és a háztartásoknál lévő üdülési csekkek turisztikai célú beváltásának ösztönzése. A játék időtartama: 2008. november 15.- 2009. március 1.
Őszi-téli forgalomélénkítő kampányok belföldön
A Magyar Turizmus Zrt. a belföldi vendégforgalom erősítése érdekében az őszi-téli időszakban mind a kilenc turisztikai régióban kedvezményekkel várja az utazókat.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.