Ha lassan is, de egyre büszkébbek vagyunk nemzeti szeszünkre, a pálinkára. Erre minden okunk megvan, hiszen amint azt Gulyás Csaba italszakértőtől egy kecskeméti üzemlátogatáson megtudtuk, a XIV. században, Károly Róbert uralkodása idején már bizonyosan főztek őseink Magyarországon gyümölcspárlatot.
Bármilyen hihetetlen hát, régebbi ital a magyar gyümölcspálinka, mint a konyak vagy a rum. A kulturált pálinkafogyasztásnak is megvannak a maga szabályai: megfelelő, „tulipános” pohárból illik inni, hogy az illatanyagokat is élvezhessük, szobahőmérsékleten és ne jégszekrényben tároljuk az italt, és egy kóstolás közben vízzel semlegesítsük a szánkban az ízeket. A pálinkatörvény értelmében három szigorú szabály vonatkozik a magyar italra: csak Magyarországon készülhet, csak Magyarországon szedett gyümölcsökből és gyümölcsön kívül semmi más nem kerülhet bele (még méz sem).
Míg a pálinkát elsősorban belföldön értékesítik, a külföldi turisták jelentős számban keresik fel a főzde kóstolótermét. Főleg finn, skandináv, újabban pedig orosz és ukrán csoportokat fogadnak. Az északi vendégeket különösen kedvelik, mivel általában kifosztják az ajándékboltot.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.