Igen, jól olvastátok, a várpalotai díjat nem fizettük ki. Miért? - avatják be a költözés kulisszatitkaiba a rajongóikat a Pannónia Fesztivál szervezői.
Nem tudjuk, szerencsés lépés-e a részletekbe avatni benneteket, de úgy érezzük, muszáj, hisz ez az egész nemcsak rólunk szól, hanem rólatok is, írják Facebook-oldalukon a Fesztivál szervezői.
Először is igen, jól olvastátok, a várpalotai díjat nem fizettük ki. Miért? Ahhoz vissza kell mennünk kicsit az időben. 2008-at írtunk, amikor az akkori polgármester - aki a zenének, sportnak híve -, a testülettel együtt befogadta a PaFét. Könnyen tették, hiszen ezen a településen nem sok szórakozási lehetőség volt azelőtt. A városban a polgármesteren és a zeneszeretőkön kívül senki sem hitt a sikerben. Így nem volt ellenségünk sem akkoriban - emlékeznek a múltra a szervezők.
A 2009-es évtől minden megváltozott. Volt, aki a sógorának akarta a vendéglátást, volt, aki a kempinget egy rokonának szerette volna, mert ugye "az hülyeség, hogy még a kemping is ingyenes nálunk." Mi nem engedtünk az elképzeléseinkből, minden maradt ingyenes. Ezek után az egyik vezető még a PaFe nevet is megpróbálta ellopni tőlünk. Le akarta védeni, olvasható a bejegyzésben. A szervezők ekkor sem tettek semmi ellenlépést.
A szervezők szerint ugyanabban az évben az alpolgármester sógora a fesztivál bejárata mellé épített egy rendkívül nagy vendéglátó egységet - erősen megkérdőjelezve az együttműködés szabályait, amely szerint a fesztivál bejáratától számított 1000 méteren belül a hivatal nem ad ki kitelepülős vendéglátóegységeknek engedélyt. Itt a mi fesztivál támogatók versenytársainak termékeit lehetett kapni. Volt olyan támogató, amely emiatt nem fizette meg a teljes támogatási összeget, mondván, hogy a Fesztivál nem tartotta be a szponzorációs szerződésben foglaltakat. Ám a szervezők még ekkor sem pereltek, pedig sok millió forinttól estek el azzal, hogy a hivatal engedélyt adott a kitelepülésre, írják.
2010-ben már sokkal jobban érezhető volt, hogy bizonyos érdekek a PaFe ellen szólnak. 20 milliót kértek bérleti díjként, amit ha akart volna, sem tudott volna kifizetni a fesztivál. A 20 millióból 4, majd végül 1 millió lett, amit a szervezők szerettek volna két iskolának adni. Azonban néhány városvezető erre sem volt vevő, fogalmaznak a szervezők, akik hozzátették, 200 db fát is szerettek volna ajándékozni a városnak, de az sem kellett. Érthetetlen, hogy miért.
A polgármesterváltáskor a leköszönő polgármester egyik utolsó döntése értelmében a város 10 éves szerződést kötött a PaFe szervezőivel. A 10 év alatt 10 millió forint bérleti díjat és 5x100 db fát kapott volna a város. Az új polgármester egyik első beszélgetésük folyamán arra kérte a szervezőket, hogy az élő, 10 éves szerződést közös megegyezéssel bontsák fel, és kössenek egy újat. A szervezők ebbe is belementek, de a szerződés csak egy évre szólt, olvasható az oldalon. A többször egyeztetett szerződésbe az eredetileg megfogalmazott bejárat előtti kitelepülési korlátozás, ami 1000 méter helyett 500 méteres távolságot írt elő, a szerződés aláírásakor kikerült, de szóban azt az ígéretet adta az önkormányzat, hogy betartják, állítják a szervezők.
A betartásból azonban nem lett semmi, a bejárat mellé kisebb "vendéglátókerület" épült. Ez szintén sok kárt okozott, amit "sem anyagilag, sem emberileg nem bírtunk", fogalmaznak a szervezők, akik többször próbáltak egyeztetni a polgármesterasszonnyal, sikertelenül.
A Várpalotai Közüzemi Kft. vezetőjével sikerült megállapodniuk, amelynek értelmében március végéig haladékot kaptak a fennmaradt szemétszállítási díj megfizetésére. A polgármester asszonnyal azonban csak közvetítő útján tudtak értekezni, és részletfizetést vagy haladékot kérni a fizetésre.
A per és az ügy kimenetele teljes mértékben elhanyagolható szempont, hiszen soha, egy pillanatig sem merült fel, hogy a város felé esedékes tartozást nem kívánjuk rendezni, írják a szervezők.