A BTSZK ennek megvalósítására például Tarlós István főpolgármester felkérésére minden évben turisztikai konferenciát szervez. Az elsőt idén június 7-én tartják meg többek között a diplomáciai képviseletek illetékeseinek, a piaci szereplőknek és a partnercégek képviselőinek a részvételével. Budapestet nem lehet "kihagyni" a turisztikai fejlesztésekből, mert "ahhoz, hogy országosan jól menjen az idegenforgalom, ahhoz az kell, hogy Budapesten is jól menjen" - mondta Molnár József.
A BTSZK arra számít, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium elfogadja a társaságot úgynevezett turisztikai desztináció menedzsmentként (TDM), ami az önkormányzatok és a piaci szereplők marketing együttműködését jelenti a turizmus fejlesztéséért. Erről várhatóan idén szeptemberig döntés születik, és akkor remény van arra, hogy mintegy 600 millió forint európai uniós forráshoz jussanak ehhez a tevékenységhez. Az 1997 óta létező Budapest Kártya áprilisban megújult, és ebből az idén 550 millió forint forgalmat tervez a BTSZK.
Molnár József megemlítette, hogy a szállodákban csökkent ezeknek a kártyáknak az eladása, míg a többi értékesítés éves összehasonlításban 50 százalékkal emelkedett. A hotelekben ugyanis egy konkurens uralja az ilyen kártyapiacot, mert a BKV ingyenes utazását olcsóbban kapta meg, mint a Budapest Kártyát kibocsátó BTSZK. Az igazgató hozzáfűzte: ismeretei szerint ezt a BTSZK-t hátrányosan érintő BKV-szerződést felülvizsgálják. A Magyar Turizmus Zrt.-vel való együttműködésnek már számos eredménye van.
A közös marketing stratégiát az év végéig dolgozzák ki. Ennek az a célja, hogy megszüntessék a párhuzamosságokat és az átfedéseket és erősítsék egymás tevékenységét. Molnár József emlékeztetett arra, hogy az eredeti 430 millió forintos költségvetési támogatás mintegy 60 százalékkal 200 millió forintra csökkent és a Magyar Turizmus Zrt. felmondott egy évi 30 millió forintos szerződést, ami a budapesti Tourinform irodák tevékenységének támogatását szolgálta.
A BTSZK megújult internetes honlapjával kapcsolatos problémaként Molnár József megemlítette, hogy az idegen nyelvre történő fordítási tevékenységre közbeszerzést kellett kiírni, ami rugalmatlanná teszi a működtetést. Ezért anyanyelvi menedzsereket szeretnének felvenni erre a munkára. A november 19-től december végéig tartó hagyományos Karácsonyi Vásárt a Vörösmarty téren az idén új alapokra helyezik.
Külön pályáztatják meg a bérlőhelyeket és tendereztetik a tradicionális gasztronómiai szolgáltatást is. Megmarad a népművészeti és a kézműves jelleg, és a minőséget többek között a Hagyományok Házával és a Néprajzi Múzeummal együtt határozzák meg. (MTI/Profitline)