ttrend • Melyek a BTH legfontosabb ez évi tervei?
Célunk, hogy az eddiginél is szorosabb partnerségi kapcsolatot alakítsunk ki a turizmus területén működő, illetve ahhoz kapcsolódó vállalkozásokkal, szervezetekkel. Ennek keretében már aláírás előtt áll egy megállapodás a Budapesti Közlekedési Vállalattal, melynek célja a vendégfogadás feltételeinek javítása.
ttrend • Mely egyéb szervezetekkel dolgoznak még szorosan együtt?
Hosszú távú partnerként számítunk a Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt.-re is, sokat várunk attól a közös programtól, melynek kidolgozása most folyik. A főváros beruházásokkal, városfejlesztéssel foglalkozó cégével, a Studio Metropolitanával is együttműködünk, a külföldi ingatlanvásárokra információs anyagokkal, ajándéktárgyakkal látjuk el őket. A Budapesti Rendőrfőkapitányság, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ és a Főkert is azon partnereink közé tartozik, amelyekkel igyekszünk szorosabbra fonni az együttműködést. De tervezünk nyitást a Fővárosi Vízművek és a Csatornázási Művek felé is, mivel különleges látnivalók vannak a kezelésükben. Az áprilisban megnyíló Sziklakórházzal szintén szorosan együttműködünk majd. A jelentős kulturális események szervezőivel, különösen a három nagyrendezvényt (Budapesti Tavaszi Fesztivál, Nyár a Lánchídon, őszi fesztivál) is jegyző Fesztiválközpont Kht.-vel szintén szoros a kapcsolatunk, hiszen a városlátogató vendégek legfőbb mozgatórugója az eseményturizmus.
ttrend • Milyen újítások várhatók még?
Új célcsoportot határoztunk meg a fővárosban élő külföldiek személyében. Becslések szerint 50 és 120 ezer közötti a létszámuk, jelentős részük döntéshozó, véleményformáló, akik ráadásul sok külföldi vendéget fogadnak. Ők a város nagyfogyasztói: étterembe, rendezvényekre járnak, fizetőképes kereslettel rendelkeznek. Célunk, hogy szolgáltatási csomagokat alakítsunk ki a részükre. A turisztikai igények felmérése bevonnánk a nálunk működő nagykövetségek is. A brit nagykövetséggel már megkezdtük az együttműködést, szükségünk van az ő véleményükre, mit tegyünk azért, hogy a hozzánk érkező turisták jól érezzék magukat. Az egyházakkal is rendszerbe állított kooperációt építünk ki, szolgáltatási csomagokat tervezünk összeállítani az egyházi kezelésű épületek üzemeltetőivel. Általánosságban be akarunk vonni a város turizmusába minden olyan helyszínt és létesítményt, amely érdekes lehet a turisták számára. Lapzárta idején tartunk egy megbeszélést a budavári szolgáltatók számára, a turisztikailag rendkívül fontos Budai Vár komplex promotálására, turisztikai pozícióinak erősítésére.
ttrend • Milyen akciókat terveznek külföldön?
Az UEFA-nak a foci Eb-re megjelenő hivatalos műsorfüzetében, az Eb „Bibliájá”-ban megjelenik egy Budapest oldal. Ez a katalógus kilencmillió olvasóhoz jut el négy hónapon keresztül világszerte. Folytatjuk marketingakcióinkat a térség nagyvárosaival az amerikai kontinensen a Seven Stars of Central Europe keretében. Béccsel szorosabb kooperációt tervezünk Ázsiában. Kiemelt küldőpiacunk az idén Oroszország, Spanyolország és Kína. Madridban április–májusban hirdetési kampányt, az év vége felé Oroszországban road-show-t tervezünk. Hamarosan Peking egyik bevásárlóutcájában utcai promócióval hívjuk fel a figyelmet Budapestre egyetlen európai városként, továbbá Budapest standdal jelenünk meg a legnagyobb kínai kiutaztató vásáron. A kiemelt célországokban a kampányok során a helyi MT Zrt. külképviseletekkel és a BKD RMIvel működünk együtt.
ttrend • Várhatók-e a változások az információs irodákban?
A szezonra jelentősen átstrukturáljuk irodáinkat, hat-nyolc internetes terminált állítunk forgalomba a legforgalmasabb, Sütő utcai irodánkban, ahol ajándékboltot is nyitunk. A budavári irodánkban is hasonló profilbővítést tervezünk. A Teréz körúton pedig új információs pontot nyitunk, ahol a turisták pénzt válthatnak, és színházjegyet is vásárolhatnak. A bővülő ferihegyi Tourinform-irodánkban utasbiztosítást szeretnénk értékesíteni.
ttrend • Hogy állnak az e-marketing terén?
Már harmadik éve hangsúlyos nálunk ez a terület. Nincs még egy olyan városi turisztikai hivatal, amelynek 17 nyelvű lenne a honlapja. A városról szóló, Budapest brandet tükröző kilenc tematikus spotot, és a város 60 virtuálisan bejárható látnivalóját egységes arculattal feltesszük a legnépszerűbb videómegosztó oldalakra elsőként az európai turisztikai hivatalok közül. Egy Budapestdiasorozatot a vírusmarketing eszközeivel terjesztünk majd. Pályázatot írunk ki külföldiek számára, olyan filmeket, gegeket várunk tőlük, amelyeket nálunk vettek fel. Fotópályázatot is hirdetünk, ezzel bővíteni tudjuk fotótárunkat. Pályáztatás keretében tervezzük egy nívós ajándéktárgyválaszték kialakítását.