Partnerkapcsolati háló és marketingújítások

Egyebek mellett új marketingtevékenységekkel, új arculattal, partnerkapcsolatainak bővítésével és a fővárosban élő külföldiek megnyerésével igyekszik fellendíteni a főváros turizmusát a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. Az idén a tavalyinál 25%-kal több, összesen 450 millió forintból gazdálkodhat a szervezet, melynek vezetője, Fekete László nyilatkozott lapunknak.

ttrend • Melyek a BTH legfontosabb ez évi tervei?

Célunk, hogy az eddiginél is szorosabb partnerségi kapcsolatot alakítsunk ki a turizmus területén működő, illetve ahhoz kapcsolódó vállalkozásokkal, szervezetekkel. Ennek keretében már aláírás előtt áll egy megállapodás a Budapesti Közlekedési Vállalattal, melynek célja a vendégfogadás feltételeinek javítása.

ttrend • Mely egyéb szervezetekkel dolgoznak még szorosan együtt?

Hosszú távú partnerként számítunk a Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt.-re is, sokat várunk attól a közös programtól, melynek kidolgozása most folyik. A főváros beruházásokkal, városfejlesztéssel foglalkozó cégével, a Studio Metropolitanával is együttműködünk, a külföldi ingatlanvásárokra információs anyagokkal, ajándéktárgyakkal látjuk el őket. A Budapesti Rendőrfőkapitányság, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ és a Főkert is azon partnereink közé tartozik, amelyekkel igyekszünk szorosabbra fonni az együttműködést. De tervezünk nyitást a Fővárosi Vízművek és a Csatornázási Művek felé is, mivel különleges látnivalók vannak a kezelésükben. Az áprilisban megnyíló Sziklakórházzal szintén szorosan együttműködünk majd. A jelentős kulturális események szervezőivel, különösen a három nagyrendezvényt (Budapesti Tavaszi Fesztivál, Nyár a Lánchídon, őszi fesztivál) is jegyző Fesztiválközpont Kht.-vel szintén szoros a kapcsolatunk, hiszen a városlátogató vendégek legfőbb mozgatórugója az eseményturizmus.

ttrend • Milyen újítások várhatók még?

Új célcsoportot határoztunk meg a fővárosban élő külföldiek személyében. Becslések szerint 50 és 120 ezer közötti a létszámuk, jelentős részük döntéshozó, véleményformáló, akik ráadásul sok külföldi vendéget fogadnak. Ők a város nagyfogyasztói: étterembe, rendezvényekre járnak, fizetőképes kereslettel rendelkeznek. Célunk, hogy szolgáltatási csomagokat alakítsunk ki a részükre. A turisztikai igények felmérése bevonnánk a nálunk működő nagykövetségek is. A brit nagykövetséggel már megkezdtük az együttműködést, szükségünk van az ő véleményükre, mit tegyünk azért, hogy a hozzánk érkező turisták jól érezzék magukat. Az egyházakkal is rendszerbe állított kooperációt építünk ki, szolgáltatási csomagokat tervezünk összeállítani az egyházi kezelésű épületek üzemeltetőivel. Általánosságban be akarunk vonni a város turizmusába minden olyan helyszínt és létesítményt, amely érdekes lehet a turisták számára. Lapzárta idején tartunk egy megbeszélést a budavári szolgáltatók számára, a turisztikailag rendkívül fontos Budai Vár komplex promotálására, turisztikai pozícióinak erősítésére.

ttrend • Milyen akciókat terveznek külföldön?

Az UEFA-nak a foci Eb-re megjelenő hivatalos műsorfüzetében, az Eb „Bibliájá”-ban megjelenik egy Budapest oldal. Ez a katalógus kilencmillió olvasóhoz jut el négy hónapon keresztül világszerte. Folytatjuk marketingakcióinkat a térség nagyvárosaival az amerikai kontinensen a Seven Stars of Central Europe keretében. Béccsel szorosabb kooperációt tervezünk Ázsiában. Kiemelt küldőpiacunk az idén Oroszország, Spanyolország és Kína. Madridban április–májusban hirdetési kampányt, az év vége felé Oroszországban road-show-t tervezünk. Hamarosan Peking egyik bevásárlóutcájában utcai promócióval hívjuk fel a figyelmet Budapestre egyetlen európai városként, továbbá Budapest standdal jelenünk meg a legnagyobb kínai kiutaztató vásáron. A kiemelt célországokban a kampányok során a helyi MT Zrt. külképviseletekkel és a BKD RMIvel működünk együtt.

ttrend • Várhatók-e a változások az információs irodákban?

 A szezonra jelentősen átstrukturáljuk irodáinkat, hat-nyolc internetes terminált állítunk forgalomba a legforgalmasabb, Sütő utcai irodánkban, ahol ajándékboltot is nyitunk. A budavári irodánkban is hasonló profilbővítést tervezünk. A Teréz körúton pedig új információs pontot nyitunk, ahol a turisták pénzt válthatnak, és színházjegyet is vásárolhatnak. A bővülő ferihegyi Tourinform-irodánkban utasbiztosítást szeretnénk értékesíteni.

ttrend • Hogy állnak az e-marketing terén?

Már harmadik éve hangsúlyos nálunk ez a terület. Nincs még egy olyan városi turisztikai hivatal, amelynek 17 nyelvű lenne a honlapja. A városról szóló, Budapest brandet tükröző kilenc tematikus spotot, és a város 60 virtuálisan bejárható látnivalóját egységes arculattal feltesszük a legnépszerűbb videómegosztó oldalakra elsőként az európai turisztikai hivatalok közül. Egy Budapestdiasorozatot a vírusmarketing eszközeivel terjesztünk majd. Pályázatot írunk ki külföldiek számára, olyan filmeket, gegeket várunk tőlük, amelyeket nálunk vettek fel. Fotópályázatot is hirdetünk, ezzel bővíteni tudjuk fotótárunkat. Pályáztatás keretében tervezzük egy nívós ajándéktárgyválaszték kialakítását.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.