Van itt valaki, aki szereti a porszívóügynököket? Az aktatáskás, nyomulós, értelmetlenül drága terméket kínáló, darálós, agresszív alpakaöltönyös arcokat, akik pont akkor csöngetnek, amikor az ember belekezdene a délutáni sziesztába, és nem lehet őket lerázni. Idegesítő egy típus, na! De lehet, hogy mégis tudnak valami fontosat? És biztos egyáltalán, hogy ilyen egy sikeres porszívóügynök? Nem tévedünk, amikor a sztereotípiáinkra hagyatkozunk?
Az Üzlet és Pszichológia magazin által április 3-án délután rendezett beszélgetésen többek közt pont ennek a közkeletű vélekedésnek a megváltoztatására is esély nyílik, ugyanis az előadók közt jelen lesz valódi és sikeresen tevékenykedő porszívóügynökök trénere is, aki arról fog beszélni, hogyan lehet sikeresen olyan embereket képezni, akik képesek rávenni az embereket arra, hogy nagy összegért vásároljanak olyan tárgyakat, amelyekről kicsivel korábban még egyáltalán nem gondolták, hogy szükségük van rá.
Az valószínűleg senki számára sem okoz meglepetést, hogy az üzleti életnek számtalan olyan területe van, ahol a pszichológia tudománya segítségére siethet a vezetőknek. Nem csak az értékesítők vagy egyéb márkanagykövetek képzésénél és tréningezésénél van ez így, hanem például a tárgyalási stratégiák kialakításánál, a kampánytervezésnél és a csapatok felépítésénél is.
Aczél Balázs döntéskutató, az ELTE pszichológiai karának oktatója előadásában jó és rossz vezetési döntéseket vizsgál majd és azt próbálja feltárni, hogy melyik típusú főnöki határozathozatalnak mi állhat a hátterében, illetve hogy hogyan kerülhetőek el vagy legalább minimalizálhatóak a negatív választások. László Zoltán tréner abban segít a résztvevőknek, hogy milyen módon válasszanak maguknak értékesítési munkatársakat és ha már ez megvan, akkor hogyan készítsék fel őket a termékük eladására.
Klein Sándor pszichológus tovább lép, és arról beszél, hogyan formáljunk csapatot a sikeresen kiválasztott jó emberekből. Mindannyian tapasztaltuk már azt, hogy előfordulhat: hiába dolgoznak egy helyen külön-külön remek szakemberek, maguktól a legritkább esetben kezdenek harmonikusan együttműködni. A kooperáció kialakítása alapvető menedzseri feladta, legalább olyan fontos, ha nem fontosabb, mint a megfelelő kiválasztás. Preisziger András előadásában a csapat egyik legfontosabb összetartó erejéről, a kooperációról lesz szó: meghallgathatjuk, hogy miért nem éri meg önzőnek lenni és tippeket és gyakorlati tanácsokat is kapunk a cégen belüli sikeres együttműködési rendszerek kialakításához.
A pszichológiának nem csak a csapat- hanem a márkaépítésben is kiemelt szerep jut. Az egyik legsikeresebb hazai e-kereskedelmi cég, a már rég nem csak könyveket kínáló Bookline vezérigazgatója, Starcz Ákos arról mesél majd, milyen nehézségekkel és buktatókkal kellett szembenézniük a márka kitalálása és felépítése során és mit jelentet ez a feladat számára vezetőként.
Aki szeretne jelen lenni ezen a munka utáni közös délutáni gondolkozáson, további információkat az alábbi oldalon találhat.