Pénz, porszívó, pszichológia

Hogyan kell jó csapatot építeni? Kiből lesz a jó saleses? Mitől lehet több jó döntésünk, mint rossz? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphatunk válaszokat a Sikeres üzlet pszichológiája című rendezvényen.

Van itt valaki, aki szereti a porszívóügynököket? Az aktatáskás, nyomulós, értelmetlenül drága terméket kínáló, darálós, agresszív alpakaöltönyös arcokat, akik pont akkor csöngetnek, amikor az ember belekezdene a délutáni sziesztába, és nem lehet őket lerázni. Idegesítő egy típus, na! De lehet, hogy mégis tudnak valami fontosat? És biztos egyáltalán, hogy ilyen egy sikeres porszívóügynök? Nem tévedünk, amikor a sztereotípiáinkra hagyatkozunk?

Az Üzlet és Pszichológia magazin által április 3-án délután rendezett beszélgetésen többek közt pont ennek a közkeletű vélekedésnek a megváltoztatására is esély nyílik, ugyanis az előadók közt jelen lesz valódi és sikeresen tevékenykedő porszívóügynökök trénere is, aki arról fog beszélni, hogyan lehet sikeresen olyan embereket képezni, akik képesek rávenni az embereket arra, hogy nagy összegért vásároljanak olyan tárgyakat, amelyekről kicsivel korábban még egyáltalán nem gondolták, hogy szükségük van rá.

Az valószínűleg senki számára sem okoz meglepetést, hogy az üzleti életnek számtalan olyan területe van, ahol a pszichológia tudománya segítségére siethet a vezetőknek. Nem csak az értékesítők vagy egyéb márkanagykövetek képzésénél és tréningezésénél van ez így, hanem például a tárgyalási stratégiák kialakításánál, a kampánytervezésnél és a csapatok felépítésénél is.

Aczél Balázs döntéskutató, az ELTE pszichológiai karának oktatója előadásában jó és rossz vezetési döntéseket vizsgál majd és azt próbálja feltárni, hogy melyik típusú főnöki határozathozatalnak mi állhat a hátterében, illetve hogy hogyan kerülhetőek el vagy legalább minimalizálhatóak a negatív választások. László Zoltán tréner abban segít a résztvevőknek, hogy milyen módon válasszanak maguknak értékesítési munkatársakat és ha már ez megvan, akkor hogyan készítsék fel őket a termékük eladására.

Klein Sándor pszichológus tovább lép, és arról beszél, hogyan formáljunk csapatot a sikeresen kiválasztott jó emberekből. Mindannyian tapasztaltuk már azt, hogy előfordulhat: hiába dolgoznak egy helyen külön-külön remek szakemberek, maguktól a legritkább esetben kezdenek harmonikusan együttműködni. A kooperáció kialakítása alapvető menedzseri feladta, legalább olyan fontos, ha nem fontosabb, mint a megfelelő kiválasztás. Preisziger András előadásában a csapat egyik legfontosabb összetartó erejéről, a kooperációról lesz szó: meghallgathatjuk, hogy miért nem éri meg önzőnek lenni és tippeket és gyakorlati tanácsokat is kapunk a cégen belüli sikeres együttműködési rendszerek kialakításához.

A pszichológiának nem csak a csapat- hanem a márkaépítésben is kiemelt szerep jut. Az egyik legsikeresebb hazai e-kereskedelmi cég, a már rég nem csak könyveket kínáló Bookline vezérigazgatója, Starcz Ákos arról mesél majd, milyen nehézségekkel és buktatókkal kellett szembenézniük a márka kitalálása és felépítése során és mit jelentet ez a feladat számára vezetőként.

Aki szeretne jelen lenni ezen a munka utáni közös délutáni gondolkozáson, további információkat az alábbi oldalon találhat. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.