Amint azt a hagyományteremtő célú rendezvénysorozatot beharangozó szolnoki sajtótájékoztatón megtudtuk, a szervezők célja a Tisza folyó turisztikai kínálatának bemutatása.
Sztojanovits Kristóf, a nemzeti marketingszervezet termékigazgatója elmondta, hogy a magyar lakosság közel fele a vízparti üdülést részesíti előnyben, az MT Zrt. feladata ezért, hogy minél több információt juttasson el a potenciális utazókhoz a hazai vízparti lehetőségekről, különösen az idén, a Vizek évében. Júniusban a Tisza-tó áll a marketingtevékenység fókuszában, júliusban és augusztusban pedig a strandok, vízpartok kerülnek a középpontba.
Molnár Anita, a Tisza-tavi Regionális Turisztikai Projektiroda vezetője azt emelte ki, hogy a tó körül 88 szolgáltató csatlakozott az előszezoni 3=4 akcióhoz. Szabó István, Szolnok alpolgármestere hangsúlyozta, hogy a város tavasszal elfogadott, tíz évre szóló fejlesztési tervében kiemelt szerephez jut a sport és a turisztikai infrastruktúra fejlesztése, az idén pedig mind a 12 nyári hétvégén kínálnak érdekes programot a városba látogatóknak, egyebek mellett a belvárosban első alkalommal kialakított homokos plázson. Ez a plázs lesz egyébként a helyszíne a Tisza hete hivatalos megnyitójának június 21-én 11. órakor.
Katona Ilona, az Észak-alföldi RMI igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy 22 part menti település csatlakozott az akcióhoz, Tiszabecstől Szegedig. Az egyik legizgalmasabb eseménynek a 22-i Guinness-rekordkísérlet ígérkezik, amikor reggel 9. és 11. óra között minél több érdeklődőt várnak a vízre, legalább 15 percre, kajakkal, kenuval vagy csónakkal. Ezen a napon indul a Tiszai Nagy Vízitúra Tiszabecsről, a hét nap során pedig számtalan érdekes programmal várják a vendégeket Szatmárcsekétől Szőregig. A tapasztalatok szerint ezen a héten zajlik a folyón az Európában egyedülálló kérészvirágzás, amelynek megtekintésére szervezett formában Tiszakürtnél lesz lehetőség. Az érdeklődők ennek várható időpontjáról és a további programokról bővebb információt a www.tiszahete.hu oldalon találnak.