Jövő nyáron visszatér Budapestre, ráadásul mindjárt két európai nagyvárosból közlekedik a Vueling spanyol légitársaság. A 2015-ös nyári menetrendben Barcelonából és az idén megnyitott római bázisáról indít a légitársaság Budapestre járatokat, mindkét irányból heti háromszor – adta hírül a Budapest Airport. A tavasszal induló járatok mellett a Vueling idén a karácsony és az újév alkalmából is menetrendbe állít néhány gépet az ünnepeket Dél-Európában töltők számára.
Már foglalhatók a Vuelingnél a jövő nyári menetrendben, vagyis 2015. március 27-től induló járatok, Barcelona/El Prat és Róma/ Fiumicino repülőtérről. Mindkét dél-európai városból heti három alkalommal érkeznek majd a Vueling flottájának gerincét alkotó 180 személyes, Airbus A320-as típusú gépek. A Vueling a jövőre induló menetrend szerinti járatok mellett idén év végén az ünnepek alatt is közlekedik Budapestre. Úgy időzítették a járatokat, hogy azok ideális választást kínáljanak azok számára, akik a karácsonyt és az újévet Európa két nagyszerű városában, Barcelonában vagy Rómában szeretnék eltölteni.
A Vueling idén a nyári szezonban három hónapig közlekedett Budapestre a katalán fővárosból, így a döntés, hogy két bázisáról is közlekedik Magyarországra a Vueling, óriási jelentőségű a magyar utazók számára. Rómában épp a közelmúltban hat repülőgéppel nyitott bázist a spanyol légitársaság.
A Vueling az Iberia és a British Airways légitársaságokat is birtokló International Airlines Group (IAG) tagja. A Vueling diszkont-légitársasági modellhez hasonlóan működik, ám részben a hagyományos légitársaságoknál megszokott szolgáltatásokat is kínál. A repülőgépein található businessosztály mellett a Vueling abban is kiemelkedik, hogy az utasok átszállási lehetőséget is választhatnak a légitársaság járathálózatán. Ennek köszönhetően a Vueling utasainak közel fele üzleti utazó.
JÖHET A KÖZVETLEN JÁRAT AZ USA-BA!
Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója bejelentette, hogy a repülőtér tárgyalásokat folytatott három légitársasággal egy budapesti járat indításáról a Budapesten megrendezett 20th World Routes Development Forum keretein belül – a Delta Air Linesszal, a United Airlinesszal és az American Airlinesszal. A Budapest Airport több mint egy évtizede vesz részt a különféle Routes-eseményeken, beleértve a világméretű World Route Development Forumot és a Routes Europe-ot. „Budapest a legnagyobb EU-n belüli főváros azok közül, amelyeknek még nincs közvetlen összeköttetésük New Yorkkal” – mondta Kam Jandu. Kíváncsian várjuk, melyik légitársaság jön majd hozzánk a három közül.
Az Egyesült Államokon kívül más hosszú távú járatok is tervben vannak Budapestről, Ausztrália és Ázsia került a budapesti repülőtér látómezejébe. Ennek az előszele az Emirates október 27-én indult Budapest– Dubaj járata, illetve a Budapest–Doha járat a Qatar Airwaysszel. Kam Jandu hozzátette, hogy a repülőtér közeli infrastruktúrát is fejleszteni fogják, többek között újra napirendre került egy három csillag pluszos szálloda építése a reptér mellett. „A tendert hamarosan kiírjuk, a hotel valószínűleg olyasmi lesz, mint a Courtyard by Marriott, és húszmillió eurós beruházással fog elkészülni.”
ÚJRA REPÜL A SVÉD FŐVÁROSBA A SAS
A skandináv légitársaság a 2015. március 29-én kezdődő nyári menetrendben hetente négy alkalommal üzemelteti közvetlen járatát a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a stockholmi Arlanda repülőtér között.
A járatok kedden, csütörtökön, pénteken és szombaton üzemelnek majd. Koppenhága mellett ez már a második skandináv város, amely elérhető Budapestről a SAS közvetlen járataival.
Az új járat 2015. március 29. és június 21., illetve augusztus 20. és október 24. között üzemel, a koppenhágai járathoz hasonlóan ezen az útvonalon is Boeing 737-600/700 vagy 800 repülőgéptípusokkal, járatnaptól függően 123/141 és/ vagy 186 férőhellyel. Budapestről két óra húsz perc alatt érhető el Stockholm.
A Scandinavian Airlines már korábban is üzemeltetett járatokat a Budapest–Stockholm vonalon, sőt 2006-ban heti kettő helyett tizenkettőre emelte a járatok számát, egy év múlva, 2007-ben azonban a téli járatokat már nem indították, és a koppenhágaiakat is törölték. A társaság sajtófőnöke akkor azt nyilatkozta, hogy az intézkedésre a piac telítettsége miatt volt szükség. 2013-ban aztán összesen heti kilenc járatot indítottak fővárosunkból Oslóba és Koppenhágába, a legfrissebb bejelentés szerint pedig jövőre ismét lehet repülni velük Budapestről Svédország fővárosába. Budapestről Stockholmba egyébként jelenleg a SAS mellett a Wizz Air és a Norwegian közvetlen járatain lehet eljutni.
KÖZELEBB HOZZÁK A TÖRÖK RIVIÉRÁT A DUNÁNTÚLHOZ
Időben, távolságban közelebb kerül a jövő nyártól a török Riviéra a Dunántúlhoz, derült ki azon a novemberi sármelléki study-touron, amelyet a Dunántúl északnyugati, délnyugati és középső részén működő utazási irodák munkatársainak tartottak a jövő nyártól közlekedő antalyai charterről.
A győri, kaposvári, zalaegerszegi, pécsi, pápai, szombathelyi, ajkai, veszprémi, siófoki és más településeken dolgozó szakemberek működés közben ismerkedhettek meg a Hévíz-Balaton Airporttal. A teszthez az idei utolsó Moszkva–Sármellék járat fogadása, illetve visszaindítása biztosította az élethű körülményeket.
Az új törökországi charterjárat a Green Travel Nemzetközi Utazási Iroda Kft. és a hévízi önkormányzat tulajdonában lévő Hévíz-Balaton Airport Kft. együttműködésében valósul meg.
Mint Papp Gábor, Hévíz polgármestere és Benkő Attila, a sármelléki repülőteret működtető kft. ügyvezető igazgatója elmondta, számukra azért különösen fontos a török járat, mert ezzel újraindul a kiutazás Sármellékről. Hisz a jelenlegi német, orosz, svájci járatok elsősorban ide szállítanak vendégeket.
A charterrel kapcsolatos információkat Göktas Merdol, a Green Travel tulajdonos vezetője és Iglódi László, a cég értékesítési vezetője osztotta meg a résztvevőkkel. Mint elhangzott, a cég idén Budapestről áprilistól október végéig heti kilenc, Debrecenből heti egy járatot közlekedtetett Antalyába, a török Riviérára. Ez a kínálat jövő nyártól kibővül heti egy sármelléki járattal.
A török charterlánc beindítására azzal nyílt lehetőség, hogy a repülőteret működtető cég hévízi tulajdonba kerülésével stabilizálódott a helyzet. A döntéshez hozzájárult, hogy a jelenlegi utasaik közül mintegy öt-hatezer fő lakik a Dunántúlnak ezen a részén, Sármellék vonzáskörzetében.