A fogyasztói hangulat romlása és a rossz időjárás rányomta a bélyegét a világ nagy söripari csoportjainak az eredményeire.
Legutóbb a Heinekenről derült ki, hogy adózás utáni és üzemi eredménye is a vártnál rosszabb lett az első félévben, elsősorban az európai és amerikai eladások voltak nyomottak, és a második félévben sem számít a helyzet javulására a cég.
A világ harmadik, Európa elsőszámú söripari vállalata 694 millió euró adózott eredményre tett szert január-június között, ez 5,7 százalékkal több ugyan az egy évvel korábbinál, de elmarad az elemzők 746 millió eurós várakozásától. Az üzemi eredmény 3,9 százalékkal 1,26 milliárd euróra emelkedett, míg az elemzők 1,32 milliárdot vártak.
A napokban profitfigyelmeztetést adott ki a svéd Carlsberg is: a világ negyedik legnagyobb söripari vállalata az idén 5-10 százalék között várja adózott eredményének a növekedését a korábban prognosztizált 20 százalék helyett. Nála főként az oroszországi fogyasztással van gond, mivel a jövedéki adó emelése miatt 30 százalékkal drágult a sör az elmúlt másfél évben, és ez visszavetette a fogyasztást.
A világ elsőszámú sörgyártója, a belga InBev is kihívásokkal teli második félévre számít, főként az Egyesült Államokban. Mindamellett a második negyedévben még a várakozásoknak megfelelő profitra tett szert a Budweiser és a Stella Artois gyártója: adózott eredménye 1,15 milliárd dollárról 1,45 milliárdra, bevétele 9,17 milliárd dollárról 9,52 milliárd dollárra nőtt. (forrás: hirado.hu/MTI)