A Cluso Vatera Vera kampánya nem jutott be a titanium és integrált kategória shortlistjére, így az idei Cannes Lions fesztivált „nagy oroszlán" nélkül zárta Magyarország.
A magyaroknak a péntek volt az utolsó izgalmas nap a cannes-i reklámfesztiválon, hiszen ezen a napon dőlt el, hogy az utolsóként még versenyben lévő hazai kampányt bejuttatja-e a zsűri a döntőbe.
A titanium és integrált kategória döntősei között azonban nem szerepel a Cluso készítette Vatera Vera, így elbúcsúzhatunk az idei oroszlánoktól. Ebben a kategóriában összesen 47 országtól 396 munka versenyzett, 7-től 26 jutott shortlistre, a legnagyobb esélye 16 döntős anyaggal az amerikaiaknak van.
Szintén pénteken hozták nyilvánosságra az idén először meghirdetett film craft kategória első körös eredményét. A zsűri 41 ország 1110 nevezését bírálta el, ezek közül 18 ország 96 munkája került a legjobbak közé. 32 nevezéssel ebben a kategóriában is az amerikai ügynökségek vannak túlsúlyban, az Egyesült Királyság pedig 26 munkáért izgulhat.
A nemzetközi versenyre összesen 29 munkát neveztek a magyarországi ügynökségek, nagy része már a hét elején kiesett, csütörtökön pedig a Republic Group nem jutott tovább film kategóriában.
Az idei Cannes Lions azonban reménnyel kecsegtet a későbbiekre, ugyanis a 28 év alattiaknak szóló Young Lions versenyen cyber kategóriában bronzérmes lett a Kun Judit és Deme Dániel.