Siker + folytatás: Gasztrokommunikációs Konferencia

Március 13-án közel 70 résztvevővel, nagy sikerrel zárult kiadónk, a Professional Publishing Hungary Kft. (PPH) által első ízben megrendezett Gasztrokommunikációs Konferencia, amelyen a vendéglátás, a szálloda és a kommunikációs szakma képviselői vettek részt.

A Vendég & Hotel és a Kreatív szaklap által közösen szervezett rendezvény előadói és résztvevői az egész napos konferencián arra kaptak választ, vajon mi lehet a sikeres vendéglátó-ipari kommunikáció kulcsa, mitől válhat sikeressé egy vendéglátóhely, hogyan és melyik médiában érdemes hirdetni?

A konferenciát Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató Intézet cégvezetőjének előadása nyitotta. A szakember előadásában a magyarok étteremlátogatási és költési szokásait jellemezte a régió országaira (Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Ausztria) és a hazánkra vonatkozó adatok tükrében. Elmondta, hogy a vendéglátóhelyeknek figyelembe kell venniük a magyarok sajátos étkezési és szabadidő eltöltési szokásait, illetve azt, hogy a fizetőképes vendégek becsábításán túl azok hosszútávon történő megtartása jelenti a fő kihívást.

A fenti előadáshoz szorosan kapcsolódott Ószabó Attila, az LA Communications stratégiai igazgatójának prezentációja, amelyben a médiatervezéshez adott tippeket. Az étterem nyitásakor, új szolgáltatás, vagy esemény beharangozásakor ugyanis érdemes jól végig gondolni a promócióra szánt összeg felhasználásának módját, eszközét és idejét, hogy a lehető leghatékonyabb eredményt érhessük el.

Majd három étteremmel, három sikeres branddel ismerkedhetett meg a hallgatóság: Sári Péter, a Vapiano étterem tulajdonosa, Bosznai Károly, a Symbol étterem és Molnár Attila, az Arany Kaviár étterem képviselője három modell sikeres működéséről számolt be, kitérve az étteremnyitást megelőző piackutatás fontosságára, valamint a vendéglátóhely által kínált minőség, hangulat és a vendégekkel kiépített bensőséges, személyes kapcsolat meghatározó szerepére.

Az új megközelítések a vendéglátásban témakörhöz kapcsolódva Dudás Katalin, az Angyalok konyhája tulajdonosa az egészséges táplálkozásról, az életmód gasztropszichológiai és gyakorlati megközelítéséről tartott előadást. A délelőtti programsorozat egy kerekasztal-beszélgetéssel zárult, ahol öt étterem - Boxutca, Ős Kaján, Kacsa Étterem, Tanne Étterem, Leroy – tulajdonosaitól tudhattuk meg, ők miként boldogulnak, és miért sikeresek.

A délutáni első szekcióban Lengyel Roland, a Reneszánsz Programiroda kommunikációs vezetője a Reneszánsz év 2008 projektről, Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. termékcsoport vezetője a Torkos Csütörtök akcióról tartott részletes tájékoztatót, majd Tálos Attila, a Bortársaság alapító-tulajdonosával beszélgetett a Tokaj – a járatlan úton elnevezésű akció tapasztalatairól Vágó Ágnes (Vendég & Hotel főszerkesztő), a konferencia moderátora. A kötetlen beszélgetés tovább folytatódott, hiszen a konferencia zárásaként Bakács Tibor Settenkedő ösztönözte vitára a gaszroblogger-szakírókat (többek közt Molnár B. Tamást, alias Bűvös Szakácsot és Aczél Lászlót, a Foodpolice íróját) az étteremkritika fontosságáról és létjogosultságáról napjainkban. Konferenciasorozatunk, amely része a most debütáló HORECA Akadémiának, ősszel folytatódik - ekkor az online vendéglátóipari-kommunikáció lesz a fő téma, amelyet neves szakértők segítségével mutatunk be.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.