A Vendég & Hotel és a Kreatív szaklap által közösen szervezett rendezvény előadói és résztvevői az egész napos konferencián arra kaptak választ, vajon mi lehet a sikeres vendéglátó-ipari kommunikáció kulcsa, mitől válhat sikeressé egy vendéglátóhely, hogyan és melyik médiában érdemes hirdetni?
A konferenciát Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató Intézet cégvezetőjének előadása nyitotta. A szakember előadásában a magyarok étteremlátogatási és költési szokásait jellemezte a régió országaira (Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Ausztria) és a hazánkra vonatkozó adatok tükrében. Elmondta, hogy a vendéglátóhelyeknek figyelembe kell venniük a magyarok sajátos étkezési és szabadidő eltöltési szokásait, illetve azt, hogy a fizetőképes vendégek becsábításán túl azok hosszútávon történő megtartása jelenti a fő kihívást.
A fenti előadáshoz szorosan kapcsolódott Ószabó Attila, az LA Communications stratégiai igazgatójának prezentációja, amelyben a médiatervezéshez adott tippeket. Az étterem nyitásakor, új szolgáltatás, vagy esemény beharangozásakor ugyanis érdemes jól végig gondolni a promócióra szánt összeg felhasználásának módját, eszközét és idejét, hogy a lehető leghatékonyabb eredményt érhessük el.
Majd három étteremmel, három sikeres branddel ismerkedhetett meg a hallgatóság: Sári Péter, a Vapiano étterem tulajdonosa, Bosznai Károly, a Symbol étterem és Molnár Attila, az Arany Kaviár étterem képviselője három modell sikeres működéséről számolt be, kitérve az étteremnyitást megelőző piackutatás fontosságára, valamint a vendéglátóhely által kínált minőség, hangulat és a vendégekkel kiépített bensőséges, személyes kapcsolat meghatározó szerepére.
Az új megközelítések a vendéglátásban témakörhöz kapcsolódva Dudás Katalin, az Angyalok konyhája tulajdonosa az egészséges táplálkozásról, az életmód gasztropszichológiai és gyakorlati megközelítéséről tartott előadást. A délelőtti programsorozat egy kerekasztal-beszélgetéssel zárult, ahol öt étterem - Boxutca, Ős Kaján, Kacsa Étterem, Tanne Étterem, Leroy – tulajdonosaitól tudhattuk meg, ők miként boldogulnak, és miért sikeresek.
A délutáni első szekcióban Lengyel Roland, a Reneszánsz Programiroda kommunikációs vezetője a Reneszánsz év 2008 projektről, Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. termékcsoport vezetője a Torkos Csütörtök akcióról tartott részletes tájékoztatót, majd Tálos Attila, a Bortársaság alapító-tulajdonosával beszélgetett a Tokaj – a járatlan úton elnevezésű akció tapasztalatairól Vágó Ágnes (Vendég & Hotel főszerkesztő), a konferencia moderátora. A kötetlen beszélgetés tovább folytatódott, hiszen a konferencia zárásaként Bakács Tibor Settenkedő ösztönözte vitára a gaszroblogger-szakírókat (többek közt Molnár B. Tamást, alias Bűvös Szakácsot és Aczél Lászlót, a Foodpolice íróját) az étteremkritika fontosságáról és létjogosultságáról napjainkban. Konferenciasorozatunk, amely része a most debütáló HORECA Akadémiának, ősszel folytatódik - ekkor az online vendéglátóipari-kommunikáció lesz a fő téma, amelyet neves szakértők segítségével mutatunk be.