Az uniós vizsgálat 13 tagállam és Norvégia 386 honlapjára terjedt ki, amelyek közül 137 webhely ellen indult eljárás. Javulás azonban csak az esetek felében volt tapasztalható. Ezért a megtévesztő információkat tartalmazó vagy tisztességtelen értékesítési módszereket alkalmazó honlapok felét a visszásságok megszüntetésére kötelezték. A legfrissebb uniós jelentés is arra hívja fel a figyelmet, hogy a repülőjegyeket interneten keresztül vásárló fogyasztóknak továbbra is súlyos problémákkal kell szembesülniük. A vizsgálat eredményei az „Airline Sweep” elnevezésű művelet keretében láttak napvilágot. A program során az Unió rendszeres, egymással párhuzamosan zajló ellenőrzéseket végez a különböző EU-tagállamokban, hogy kiszűrje a fogyasztóvédelmi jogszabályokba ütköző eseteket. Amennyiben az érintett légitársaságok 2009. május 1-jéig nem változtatják meg reklámozási és értékesítési módszereiket, a Bizottság kénytelen lesz beavatkozni.
Hegyi Gyula, az Európai Parlament tagja reméli, hogy a 2009-ben esedékes újabb vizsgálat a magyarországi honlapokra is kiterjed. Addig is azt javasolja azoknak, akik interneten keresztül vásárolnak repülőjegyet, hogy tanulmányozzák az Európai Bizottság következő honlapját: http://ec.europa.eu/consumers/enforcement/sweep/index_en.htm.
Ezen a rossz és a jó példák, a jellegzetes visszaélési típusok is szerepelnek.
A tagállamok többségében jogi okok miatt egyelőre nem lehet közzétenni az elmarasztalt honlapok és légi társaságok nevét, de Svédországban és Norvégiában nyilvánosságra hozták ezeket. A vizsgálatok fő célja a szerződésekben szereplő tisztességtelen feltételek kiszűrése volt. Ennek során például olyan honlapokat találtak, amelyek a választható lehetőségek közül a költségesebb opciókat előre megjelölve manipulálták a fogyasztókat. Számos honlapnál egyszerre többféle visszaélés is észlelhető. Félrevezető tájékoztatást adtak az árakra vonatkozóan, szabályellenes szerződési feltételeket támasztottak, és olyan kedvezményes utakat hirdettek, amelyek a valóságban nem is léteztek.
Az EU azt szeretné elérni, hogy az érintett webhelyek hirdetéseikben a repülőjegyek végső árát tüntessék fel, egyértelműen adják meg a kedvezményes ajánlatokra vonatkozó korlátozó feltételeket, és a fogyasztók számára anyanyelvükön készült, tisztességes szerződéseket tegyenek hozzáférhetővé.