Sokan várják az új makói gyógyfürdőt

A makói önkormányzat megbízásából országhatárokon átnyúló felmérés vizsgálta a készülő új fürdőre mutatkozó igényeket és a beruházás várható hatásait.

A kutatást az önkormányzat korábbi közbeszerezési tenderén kiválasztott Akció 360 Reklámügynökség vezetésével a Conness Strategy & Development, valamint a TNS Hoffmann bonyolították. A kutatás 500-500 fős magyar, szerb és román mintacsoportok megkérdezésével zajlott a régióban. A kiterjedt mintavételt az indokolta, hogy a fürdő elsősorban a Békés, Csongrád és Bács-Kiskun megyék, a romániai Arad- és Temesvár megyék, valamint a szerbiai Újvidéki terület által határolta régióból várja majd látogatóit. A vizsgálat több korosztályt is átfogott a 18 év feletti fiataloktól és felnőttektől kezdve a családosokon át a nyugdíjasokig. A kutatással párhuzamosan sor került turisztikai szakértők és a makói közéletet meghatározó helyi lakosok, ún. véleményvezérek álláspontjainak megismerésére is. Valamennyi vizsgálat arra kereste a választ, hogy a Makovecz Imre nagyszabású tervei alapján készülő komplexum milyen fogadtatásra számíthat, ha megnyitja kapuit 2012. január 20-án.

A magyarok és románok egyharmada wellness-ezne

A megkérdezettek közül a magyarok 65%-a belföldön, míg a román és szerb többség inkább külföldre utazik. Wellness és termálvíz-, valamint gyógyászati célból a magyarok és románok egyharmada utazna. Általánosságban az időseket a gyógyvizes szolgáltatások, a fiatalokat a wellness, a családosokat pedig a vízi élményparkok vonzzák. Míg a magyarok a tengerpart miatt utaznak külföldre, addig a románok és szerbek (főként az idősebbek) szívesen keresik fel a külföldi gyógyfürdőket. A szerbek úticéljaik közt negyedik helyen említik a gyógyfürdős utazást, a románok a nyolcadik helyen. A két szomszédos ország válaszadóinak átlagosan 70%-a, a fiataloknak 90%-a járt Magyarországon az elmúlt években.

Az úticélt leginkább személyes ajánlás révén tűzi ki mindhárom náció. Az internetet főként a magyarok és a fiatalok böngészik, az idősek tévéből és magazinokból merítenek információt. Az utazásokra általában saját szervezésben kerül sor, egyedül a szerbek veszik igénybe nagyobb arányban az utazási irodák segítségét.

Az úticél vonzóbbá tételében elsősorban a szép környezet, a vendégszeretet, a gasztronómiai különlegességek és a városi látványosságok számítanak. A termálvíz jelenlétét a szerb és román válaszadók ötödikként említik, a magyaroknál hatodik helyen szerepel. Az idősebbeknél vonzerőt jelent az iszappakolás és a mozgásszervi betegségek kezelése. A fiatalok (és a szerbek többsége) a vízisportokat és csúszdaparkokat preferálná. A szállodák esetében a legfontosabb elvárás a házias konyha és a fürdőzési lehetőség a közelben. A wellness- és gyógyközpontokkal szemben támasztott igények közt pedig a gyógyvizes ülőmedence, a sóbarlang és a gyógymasszázs szerepel.

Érdemes kezelésre jönni ide

Mind a szerbek, mind a románok elismerik, hogy Magyarország kiemelkedő gyógyvízkészlettel rendelkezik, ahová érdemes kezelésre utazni. A szerb válaszadók fele tervezi is, hogy a jövőben gyógyvíz miatt fog utazni, a magyaroknak a harmada gondol ugyanerre. A wellness szolgáltatásokra is leginkább a szerbek és magyarok áldoznának, főként a fiatal párok.

A válaszadók átlag 77.000 Ft-ot költenének egyhetes magyarországi utazásukra, de a külföldiek ennél jóval többet is áldoznának. Valamivel többet hajlandóak fizetni egy olyan településen, ahol gyógyvíz is található. Jegyárak tekintetében a megkérdezettek átlagosan 4.300 Ft-ot fizetnének egy wellness-szolgáltatást is nyújtó gyógyfürdő belépőjéért. Makó esetében ez valamivel kevesebb, 3.700 Ft körüli összeg, de a szerbek ennél jóval többet, akár 4.800 Ft-ot is hajlandóak lennének kiadni. A tervek szerint a felnőtt belépő hétköznap 2.200 Ft lesz.

A hagyma és a T-modell

A Makó ismertségére irányuló kérdések szerint a város elsősorban jellegzetes hagymájáról ismert, de egyéb nevezetességek is népszerűek, mint például a városban született Ford T-modell tervezőjének, Galamb Józsefnek az emlékét őrző múzeum. A válaszadóknak mintegy fele, a románoknak csaknem 61%-a járt már a városban, és 56%-uk a Hagymatikum épüléséről is hallott. A makói gyógyvíz kedvező hatása is ismert a megkérdezettek körében és 46%-uk szívesen el is látogatna az új fürdőbe.

Hasonlóan nyilatkoztak a Hagymatikumot bejáró szakértők és helyiek is. A várható szolgáltatások sokszínűsége, a wellness és a mozgásszervi-, vagy a marosi gyógyiszappal vegyített termálvizes gyógymódok, valamint a fürdő épületének közelsége a városközponthoz és egyedi építészeti stílusa pozitív visszajelzéseket igazolt. Bár akadnak még területek, ahol érdemes még hatékonyabb és gazdaságosabb megoldásokat találni, de valamennyi meghívott közös véleménye az volt, hogy a beruházással Makó előrébb léphet a régiós versenyben. Már eddig is több új munkahely létesült a fürdőhöz kapcsolódóan, ami a megnyitással tovább bővülhet. A 2012. január 20-án nyíló impozáns épület városképi jelentőségű lesz, s az új fürdő nemcsak Makó turisztikai gazdaságát lendítheti fel, hanem az egész város életét felpezsdítheti.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.