Sokan várják az új makói gyógyfürdőt

A makói önkormányzat megbízásából országhatárokon átnyúló felmérés vizsgálta a készülő új fürdőre mutatkozó igényeket és a beruházás várható hatásait.

A kutatást az önkormányzat korábbi közbeszerezési tenderén kiválasztott Akció 360 Reklámügynökség vezetésével a Conness Strategy & Development, valamint a TNS Hoffmann bonyolították. A kutatás 500-500 fős magyar, szerb és román mintacsoportok megkérdezésével zajlott a régióban. A kiterjedt mintavételt az indokolta, hogy a fürdő elsősorban a Békés, Csongrád és Bács-Kiskun megyék, a romániai Arad- és Temesvár megyék, valamint a szerbiai Újvidéki terület által határolta régióból várja majd látogatóit. A vizsgálat több korosztályt is átfogott a 18 év feletti fiataloktól és felnőttektől kezdve a családosokon át a nyugdíjasokig. A kutatással párhuzamosan sor került turisztikai szakértők és a makói közéletet meghatározó helyi lakosok, ún. véleményvezérek álláspontjainak megismerésére is. Valamennyi vizsgálat arra kereste a választ, hogy a Makovecz Imre nagyszabású tervei alapján készülő komplexum milyen fogadtatásra számíthat, ha megnyitja kapuit 2012. január 20-án.

A magyarok és románok egyharmada wellness-ezne

A megkérdezettek közül a magyarok 65%-a belföldön, míg a román és szerb többség inkább külföldre utazik. Wellness és termálvíz-, valamint gyógyászati célból a magyarok és románok egyharmada utazna. Általánosságban az időseket a gyógyvizes szolgáltatások, a fiatalokat a wellness, a családosokat pedig a vízi élményparkok vonzzák. Míg a magyarok a tengerpart miatt utaznak külföldre, addig a románok és szerbek (főként az idősebbek) szívesen keresik fel a külföldi gyógyfürdőket. A szerbek úticéljaik közt negyedik helyen említik a gyógyfürdős utazást, a románok a nyolcadik helyen. A két szomszédos ország válaszadóinak átlagosan 70%-a, a fiataloknak 90%-a járt Magyarországon az elmúlt években.

Az úticélt leginkább személyes ajánlás révén tűzi ki mindhárom náció. Az internetet főként a magyarok és a fiatalok böngészik, az idősek tévéből és magazinokból merítenek információt. Az utazásokra általában saját szervezésben kerül sor, egyedül a szerbek veszik igénybe nagyobb arányban az utazási irodák segítségét.

Az úticél vonzóbbá tételében elsősorban a szép környezet, a vendégszeretet, a gasztronómiai különlegességek és a városi látványosságok számítanak. A termálvíz jelenlétét a szerb és román válaszadók ötödikként említik, a magyaroknál hatodik helyen szerepel. Az idősebbeknél vonzerőt jelent az iszappakolás és a mozgásszervi betegségek kezelése. A fiatalok (és a szerbek többsége) a vízisportokat és csúszdaparkokat preferálná. A szállodák esetében a legfontosabb elvárás a házias konyha és a fürdőzési lehetőség a közelben. A wellness- és gyógyközpontokkal szemben támasztott igények közt pedig a gyógyvizes ülőmedence, a sóbarlang és a gyógymasszázs szerepel.

Érdemes kezelésre jönni ide

Mind a szerbek, mind a románok elismerik, hogy Magyarország kiemelkedő gyógyvízkészlettel rendelkezik, ahová érdemes kezelésre utazni. A szerb válaszadók fele tervezi is, hogy a jövőben gyógyvíz miatt fog utazni, a magyaroknak a harmada gondol ugyanerre. A wellness szolgáltatásokra is leginkább a szerbek és magyarok áldoznának, főként a fiatal párok.

A válaszadók átlag 77.000 Ft-ot költenének egyhetes magyarországi utazásukra, de a külföldiek ennél jóval többet is áldoznának. Valamivel többet hajlandóak fizetni egy olyan településen, ahol gyógyvíz is található. Jegyárak tekintetében a megkérdezettek átlagosan 4.300 Ft-ot fizetnének egy wellness-szolgáltatást is nyújtó gyógyfürdő belépőjéért. Makó esetében ez valamivel kevesebb, 3.700 Ft körüli összeg, de a szerbek ennél jóval többet, akár 4.800 Ft-ot is hajlandóak lennének kiadni. A tervek szerint a felnőtt belépő hétköznap 2.200 Ft lesz.

A hagyma és a T-modell

A Makó ismertségére irányuló kérdések szerint a város elsősorban jellegzetes hagymájáról ismert, de egyéb nevezetességek is népszerűek, mint például a városban született Ford T-modell tervezőjének, Galamb Józsefnek az emlékét őrző múzeum. A válaszadóknak mintegy fele, a románoknak csaknem 61%-a járt már a városban, és 56%-uk a Hagymatikum épüléséről is hallott. A makói gyógyvíz kedvező hatása is ismert a megkérdezettek körében és 46%-uk szívesen el is látogatna az új fürdőbe.

Hasonlóan nyilatkoztak a Hagymatikumot bejáró szakértők és helyiek is. A várható szolgáltatások sokszínűsége, a wellness és a mozgásszervi-, vagy a marosi gyógyiszappal vegyített termálvizes gyógymódok, valamint a fürdő épületének közelsége a városközponthoz és egyedi építészeti stílusa pozitív visszajelzéseket igazolt. Bár akadnak még területek, ahol érdemes még hatékonyabb és gazdaságosabb megoldásokat találni, de valamennyi meghívott közös véleménye az volt, hogy a beruházással Makó előrébb léphet a régiós versenyben. Már eddig is több új munkahely létesült a fürdőhöz kapcsolódóan, ami a megnyitással tovább bővülhet. A 2012. január 20-án nyíló impozáns épület városképi jelentőségű lesz, s az új fürdő nemcsak Makó turisztikai gazdaságát lendítheti fel, hanem az egész város életét felpezsdítheti.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.