Sör és duma

Havonta egy-két alkalommal járnak a hazai fiatalok házibuliba, leginkább beszélgetni és sörözni - derült ki a Tuborg által készített felmérésből. Ha zenét hallgatnak együtt, akkor az leginkább elektronikus. 

Nagy Tuborg Házibuli Felmérés néven készült kutatás a fiatalok házibulizási szokásairól, természetesen a sörmárka támogatásával. A kutatásból - amit mintegy 1000, zömében 24 év alatti válaszoló töltött ki, kiderül, hogy szívesebben isznak lakásban, mint szórakozóhelyen. A megkérdezettek közel fele házibuliban fogyaszt alkoholt leggyakrabban, ezzel szemben csak harmaduk állította, hogy főleg szórakozóhelyen, koncerten iszik szeszes italt.

Az eredmények szerint az otthoni bulik alkalmával legtöbbször sör fogy, legalábbis a kérdezettek 34 százaléka választja iszik azt, míg bort vagy fröccsöt csak egytizedük. Viszont a fiatalok közel fele nem bízza a véletlenre a jókedvet, és rendszeresen röviditalt is fogyaszt ezek mellé. Italválasztás tekintetében kifejezetten öntudatosak a kitöltők: csupán a válaszadók ötöde italválasztását határozza meg, hogy mit iszik a társaság többi tagja. 

A tudatosság az előkészületek komolyan vételén is látszik. Az italbeszerzést legtöbbször gondos előkészítés előzi meg: a megkérdezettek fele úgy nyilatkozott, hogy a meghívottak minden buli alkalmával előre megbeszélik, ki mit szerez be az estére. Viszont a feltétlen gálánsság kevésbé elterjedt: csupán minden tizedik házibulira jellemző, hogy a házigazda gondoskodik mindenről.

Fontos kérédés, hogy miért is isznak otthon? Adekvát válasz lenn, hogy azért, mert olcsóbb, azonban a kutatás eredményei nem teljesen ezt mutatják. A kitöltők szerint egy jó házibuli legfontosabb összetevője a jó társaság: négyből három szerint leginkább az szól az otthoni szórakozás mellett, hogy csak azokkal tölthetik ezt az időt, akikkel igazán szeretnék. Mindössze 6 százalékuk választja azért a lakásban megszervezett összejöveteleket, mert azok csendesebbek, mint egy szórakozóhely. A legtöbben (85 százalék) beszélgetni és zenét hallgatni jönnek össze egy-egy nappali buli alkalmával, de csupán a válaszadók fele válaszolta, hogy ezekből a találkozókból olykor hatalmas party keveredik.

A saját szervezésű mulatságok nagy részében, az adatok szerint pont négyötödében szól valamilyen zene. Az otthoni partyk harmadában népszerű club és dance slágerek szólnak, minden ötödik bulin pedig R’n’B-t hallgatnak. A kitöltők negyede részesíti előnyben a többi elektronikus műfaj valamelyikét, és régi nagy slágerek is előkerülnek egy-egy este alkalmával, de csak minden tizedik buliban szólnak klasszikus popszerzemények. A rockkerekről sajnos a kutatási anyagot bemutató közleményt átnézve nincsenek híreik, lehet, hogy ők csendben szeretnek inni és csak magukban hallgatják a zenét.

Hogy pontosan mi szóljon, azt a bulizók egyik fele közösen dönti el: az ő esetükben mindenki hozza saját kedvenc zenéit, amelyeket felváltva hallgatnak. Az otthon szórakozók másik felénél pedig ennek a kérdésnek kijelölt felelőse van, aki gondoskodik a zenéről, illetve az is az ő döntésére van bízva, hogy melyik legyen a soron következő szám.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.