Starbucks: plusz 12 százalék

A Starbucks Corporation július 28-án jelentette be a július 3-án zárult, harmadik negyedév időszakának eredményeit. A vállalat a gazdasági válság ellenére is növelni tudta nettó árbevételét, mely az előző év ezen időszakához képest 12%-os emelkedéssel, 2,9 milliárd dolláron zárta a negyedévet.

A Starbucks Corporation harmadik negyedévről szóló beszámolója szerint a kávézólánc rekorderedménnyel zárta az időszakot. Az Egyesült Államok szegmense 9%-os, míg a nemzetközi szegmens 20%-os bevétel-növekedést produkált a bázisidőszakhoz képest, mely éves szinten összesen 10%-os növekedést jelent. A felhalmozási bevétel a 2010. évi eredményhez képest 26%-os növekedést mutat, az árbevétel-arányos működési eredmény 14,8%-os értéke pedig 180 bázispontos emelkedést jelent.

A nagyvállalat 2011-ben összesen 600 kávézót tervez nyitni világszerte, míg 2012-es terjeszkedési céljai szerint a következő évben 800 új egységgel bővül a lánc. A Starbucks a tervek szerint mind 2011-ben, mind 2012-ben éves szinten 10%-os bevétel-növekedést céloz.

„Ezek az eredmények az új és egyedülálló üzleti modellünkből fakadó erőt és különleges globális potenciált mutatják. A Starbucks sohasem volt egészségesebb, közelebb a vásárlóihoz és partnereihez, vagy jobb pozícióban az előttünk álló üzleti lehetőségek felé vezető úton” – mondta Howard Schultz, elnök-vezérigazgató.

A nemzetközi sikerekre épülő expanziós terveknek megfelelően a Starbucks Magyarországon is továbbterjeszkedik: a Westend, a Mammut és a Király utca után legújabb, negyedik magyarországi kávézóját a Széna téren nyitja meg augusztus 3-án. Az új, artisan stílusban kialakított kávéház 224 négyzetméteren, 84 ülőhellyel, otthonos környezetben várja a kávékedvelő közönséget. Az új Starbucks üzlet ideális a munkahely/iskola és az otthon utáni úgynevezett „harmadik hely” szerepére, ahol a vendégek kellemesen, egy jó kávé mellett tölthetik el idejüket, pihenhetnek, olvashatnak, tanulhatnak vagy barátaikkal találkozhatnak, és részesei lehetnek az igazi Starbucks Élménynek.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.