Starbucks: plusz 12 százalék

A Starbucks Corporation július 28-án jelentette be a július 3-án zárult, harmadik negyedév időszakának eredményeit. A vállalat a gazdasági válság ellenére is növelni tudta nettó árbevételét, mely az előző év ezen időszakához képest 12%-os emelkedéssel, 2,9 milliárd dolláron zárta a negyedévet.

A Starbucks Corporation harmadik negyedévről szóló beszámolója szerint a kávézólánc rekorderedménnyel zárta az időszakot. Az Egyesült Államok szegmense 9%-os, míg a nemzetközi szegmens 20%-os bevétel-növekedést produkált a bázisidőszakhoz képest, mely éves szinten összesen 10%-os növekedést jelent. A felhalmozási bevétel a 2010. évi eredményhez képest 26%-os növekedést mutat, az árbevétel-arányos működési eredmény 14,8%-os értéke pedig 180 bázispontos emelkedést jelent.

A nagyvállalat 2011-ben összesen 600 kávézót tervez nyitni világszerte, míg 2012-es terjeszkedési céljai szerint a következő évben 800 új egységgel bővül a lánc. A Starbucks a tervek szerint mind 2011-ben, mind 2012-ben éves szinten 10%-os bevétel-növekedést céloz.

„Ezek az eredmények az új és egyedülálló üzleti modellünkből fakadó erőt és különleges globális potenciált mutatják. A Starbucks sohasem volt egészségesebb, közelebb a vásárlóihoz és partnereihez, vagy jobb pozícióban az előttünk álló üzleti lehetőségek felé vezető úton” – mondta Howard Schultz, elnök-vezérigazgató.

A nemzetközi sikerekre épülő expanziós terveknek megfelelően a Starbucks Magyarországon is továbbterjeszkedik: a Westend, a Mammut és a Király utca után legújabb, negyedik magyarországi kávézóját a Széna téren nyitja meg augusztus 3-án. Az új, artisan stílusban kialakított kávéház 224 négyzetméteren, 84 ülőhellyel, otthonos környezetben várja a kávékedvelő közönséget. Az új Starbucks üzlet ideális a munkahely/iskola és az otthon utáni úgynevezett „harmadik hely” szerepére, ahol a vendégek kellemesen, egy jó kávé mellett tölthetik el idejüket, pihenhetnek, olvashatnak, tanulhatnak vagy barátaikkal találkozhatnak, és részesei lehetnek az igazi Starbucks Élménynek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.