Ezek a PET palackok részben növényekből készülnek, így kevésbé függnek a meg nem újuló hagyományos erőforrástól, a kőolajtól, amely szokásos esetben a műanyag palackok alapanyagja.
A PlantBottle csomagolás kinézetre, tapintásra és funkcióját illetően is éppen olyan, mint a hagyományos PET palack, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az egyetlen különbség, hogy az alapanyag 30 százaléka növényi eredetű. A brazil cukornád ültetvények növényeiből kivonják azok természetes cukortartalmát, és ezt használják fel a palack elkészítéséhez.
A 20 unciás Heinz Ketchup palackokat az Egyesült Államokban idén nyárig cserélik le. Az új csomagolással piacra dobott termékek bevezető kampánya a "Szerinted miből van a palackom?" (Guess what my bottle is made of?) főcímmel fog futni. Ehhez kapcsolódik majd egy erre a célra fejlesztett logó, illetve az on-pack kommunikáció. A Heinz azért is áll át az újfajta csomagolásra, mert saját fenntarthatósági vállalása, hogy 2015-ig legalább 20 százalékkal fogja csökkenteni az üvegházhatású gáz és szilárd hulladék kibocsátását, valamint víz- és energiafogyasztását. (forrás: Marketinginfo)