Szálláshelyek a www.vendegvaro.hu turisztikai portálon

A nyári turisztikai főszezon végén mindenhol mérleget vonnak, elemezve a helyi vagy regionális adatokat. A cél mindezzel: reális képet kapni az elmúlt nyárról, és ennek alapján tervezni a következő évet. A vendegvaro.hu honlap is segíthet ebben, hiszen kimagaslóan magas látogatottsága révén a különleges internetes adatokból, mint az oldalletöltés (Page Impression, „PI”), többnyire reális, de mindenképpen elemzésre érdemes képet nyerhetünk a belföldi turizmusról. A látogatási adatok alakulásánál természetesen azt is figyelembe kell venni, hogy milyen adatmennyiségben szörfözhet a látogató.

A vendegvaro.hu szálláshely kínálata országosan 2666 objektumot, azaz különböző szálláshelyet tartalmaz, amelynek kétharmada szálloda és panzió, mintegy 10%-ka kemping és üdülőház, a fennmaradó 20-25% az egyéb szálláshelyek között oszlik meg a kollégiumtól az erdei iskoláig. A regionális megoszlást tekintve a legtöbb, a vendegvaro. hu-ban regisztrált szálláshelyet az Észak-Magyarország régióban találhatják a honlap látogatói (a Budapesten kívüli szálláshelyek több mint egynegyedét). Ennek számos oka közül néhány: ez az egyik legjobban feldolgozott és legnagyobb régió a lehető legszélesebb turisztikai kínálati struktúrával. Észak-Magyarországot Budapest és környéke és a Balaton régió követi. Rajtuk kívül a Nyugat-Dunántúlon felkínált kapacitás jelentős még. A legkevesebb szálláshelyet a legkisebb régióban, a Tisza-tónál kínálja a vendegvaro.hu. (A Tisza-tó körüli településeken nagyon magas azoknak a magán-szálláshelyeknek az aránya, amelyek általában nem szerepelnek internetes szállásjegyzékekben.)

A letöltési statisztikában a legszembetűnőbb, hogy minden régióban 2003-hoz képest megduplázódott a letöltések száma, azaz a korábbi 5–20 000 oldal/hó/régió 10 000–40 000 oldal/hó/régió értékre módosult. Ez egyúttal a szálláshelyek iránti érdeklődés reálisabb elemzését is lehetővé teszi. A nyári időszakban 455 000 szállás-oldalt töltöttek le, ami az átlag 6,4 oldal/ látogató letöltés mellett mintegy 71 000 látogatót, azaz potenciális vendéget jelent. Kiugróan magas érdeklődés ezúttal is Észak-Magyarország iránt mutatkozott (mintegy kétszerese volt a nézettsége, mint az átlagot meghaladó nézettségű Budapest és környéke, Balaton és Nyugat-Dunántúl régióknak, és három és fél-, négyszerese a többi régiónak. Ebben egyrészt feltehetően szerepet játszott a hűvösebb nyár miatt a hegyvidék iránt megnövekedett érdeklődés, de a régió – különösen Borsod-Abaúj Zemplén megye – erőteljes turisztikai promóciója is. A három nyári hónapban (június–július–augusztus) az előző évvel azonosan júliusban volt a legnagyobb az érdeklődés a szálláshelyek iránt. A június ebben az évben azonban különösen az „időjárás-érzékeny” fogadóterületeken (Balaton, Tisza-tó) az előző évinél láthatóan alacsonyabb szinten maradt. Az alacsony júniust követő magas júliust ismét egy valamivel alacsonyabb augusztus követte. Ez alól – a tavalyi adatokhoz hasonlóan – a Budapest és környéke régió kivétel, ahol augusztusban volt a letöltési értékek csúcspontja, feltehetően az augusztusra koncentrálódó, országos vonzásértékű programok miatt. A főszezoni adatokat összehasonlítva az előszezonnal (január–május) általában 50-50 százalékos arány figyelhető meg, ez alól a Balaton és a Tisza-tó kivétel, ahol a főszezonban nagyobb volt az érdeklődés. Mindez egyúttal azt a következtetést is sugallja, hogy a nemzetközi trendeknek megfelelően nálunk is lerövidült az utazás-üdülés eldöntése és az utazás megvalósítása közötti időtartam.

A szállások és a programok iránti érdeklődés alakulását összehasonlítva egyértelműen megállapítható, hogy a programoknál átlag 3-4 oldalt, a szállásoknál – feltehetően a keresgélés, válogatás miatt – 6-7 oldalt néz meg egy látogató.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.