Pöttyös Guru-szpot |
Termék: Pöttyös Guru Ügyfél: Frieslandcampina Kampánycél: termékbevezetés Ügynökség: HPS / Frank Kreatívigazgató: Vekkel László Art director: Radler Szilvia Szövegíró: Tollner Dávid Produkciós cég: Argus Film Rendező: Herz Péter |
Internetes szemétdombunkon leegyszerűsítve a dolgokat, annak idején két kategóriába soroltuk be a reklámokat. Ott vannak a negatív oldal képviseletében a Világ Legelcseszettebb Szlogenjei, ezek ellenpólusaként pedig a pozitív példákat bemutató Lecke rovat.
A Pöttyös Guru reklámfilmje a negatív jelzőt mindenképpen nagy ívben elkerüli, de nem feltétlenül ragadtam volna billentyűzetet, hogy a Lecke újabb bejegyzéssel szaporodjon. Jó reklám, szép reklám, izzadtságszagtól mentes, tisztes iparosmunka. Megtekintésekor nem az lebegett a szemem előtt, hogy vajon milyen trükkökkel, kutatási adatokkal és másokkal tudták a megrendelőt a koncepció és a storyboard elfogadására rávenni, hogy az a nevét és a marketingbüdzséjét adja hozzá. Tisztán látszódik, hogy ehhez nem kellett védekező állásba vonulni. Sőt, megkockáztatom, hogy kés a vajban nem csúszik olyan simán, mint amilyen az elfogadás menete volt.
Kicsit konkretizálva a dolgokat, zseniális, hogy annak ellenére, hogy a Pöttyös még mindig nem tud lejönni a nyitószalag csodálatáról, amelyre közel tíz éve minden reklámjában felhívja a figyelmet, mintha legalábbis a perpetuum mobile feltalálásával lenne egyenértékű, most végre úgy sikerült ezt a fantasztikus találmányt elővezetni, hogy egy kis geget is hozzácsaptak a férfi, majd a nő vetkőztetésével. Ott van még kikacsintásként a főnökasszony, illetve a meleg kolléga elalélása, akit szerencsés módon nem „esténként női ruhában flangálok” fickóként tálalnak.
Nem mennék bele annak részletezésébe, hogy valóban jólesik-e a férfiembernek, ha olyat harapnak belé, mint a hölgy teszi a Guruval, amire főhősünk extázisban omlik a földre, ezt meghagyom a Showder klubos fiúknak. Egy biztos, a reklám eléri célját. Emlékezetes, szépen forgatott képek és ügyes technikai kivitelezés, hozzá teljes egészében passzoló zene, szuperközeli, lassított termékképek, megjegyezhető packshot jellemzik, záróakkordként pedig még egy humoros csattanót is kapunk.
A héten két hipermarketben jártam – amivel persze nyilván nem képezek reprezentatív mintát – és mindkettőben üresen ácsingóztak a gurus dobozok, ami Nielsen-adatok hiányában is jó értékesítést sejtet, új termék révén nyilván a reklámnak is köszönhetően. Jó irányba indulnak most a dolgok: a Pöttyös-reklámok a megboldogult Team ügynökség kezei alatt szárnyaltak, azt követően néhány éves mélyrepülés következett, most viszont az ügynökségváltás után a HPS és a Frank – úgy tűnik – megtalálta a hangot.
De távol álljon tőlem, hogy dicshimnuszokat zengjek egy reklámról, ami szimplán jó, olyanra pedig még utalni sem akarok, hogy ez most a legjobb. Nem. Egyszerűen ennél rosszabbat, kevésbé kidolgozottat nem akarok látni. Akkor kicsit kihúzhatjuk magunkat, és halkan egy kis bullshitet is elereszthetünk. Apró betűvel, utóirat jelleggel megjegyzem: ehhez persze szükséges egy nyitott ügyfél is.
Értékelés: 4