Különösen a webáruház-üzemeltetők számíthatnak új, szigorúbb szerződéses kötelezettségekre. A továbbiakban például nem lesz elegendő, hogy a fogyasztó megrendeli a terméket vagy a szolgáltatást, hanem kifejezetten hozzá kell járulnia annak árához, ellenértékéhez is.
„A távkereskedelem során létrejövő szerződésektől a fogyasztó ez idáig is jogosult volt 8 napon belül indokolás nélkül elállni. Ez a határidő az irányelv nyomán azonban meghosszabbodik 14 napra” – mondta el Torsten Braner, a TaylorWessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda partnere. Amennyiben pedig a kereskedő vagy szolgáltató a szerződés megkötését megelőzően nem tájékoztatta a fogyasztót a jogszabályban előírt követelmények szerint az elállási jog gyakorlásának feltételeiről és határidejéről, akkor az elállási időszak meghosszabbodik egy évre.
Tekintettel arra, hogy egyes tagállamokban – így Németországban is – már ma is a 14 napos elállási határidő van érvényben, azoknak a kereskedőknek, akik más tagállamokban is kínálnak árut, illetve nyújtanak szolgáltatást, javasolt már most is a 14 napos egységes határidőt alkalmazni – összegez a közösségi jogász.
Forrás: Marketing és Média
Forrás: Élelmiszer Online