Szlovákia: TOP 3-ban Magyarország

A KSH adatai szerint jelentős növekedést mutat a Magyarországra irányuló szlovák vendégforgalom és a szlovákiai turisták költése is. Az utazások hátterében zajló folyamatok megismerésére a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából online kutatást végzett Szlovákiában a TNS Slovakia. 

A felmérés célja a szlovákiai lakosság utazási szokásainak és Magyarország mint turisztikai desztináció ismertségének, imázsának és piaci potenciáljának megismerése volt Magyarország régi-új küldőpiacán.

Az MT Zrt. kutatása szerint Magyarország ismert és népszerű úti cél Szlovákiában, a belföld és Csehország mellett a harmadik legnagyobb arányban felkeresett desztináció. Hazánk a rokon- és barátlátogatások mellett a – sokszor egyéb tevékenységekkel kiegészített – bevásárlóutak kedvelt úti célja, de a gyógy- és wellnessutazások, a vízparti üdülések és a városlátogatás (elsősorban Budapestre) is kedveltek.

A KSH adatai szerint, az utazások jellegéből adódóan a látogatók jelentős része rokonoknál, barátoknál, magánszálláshelyen száll meg, kereskedelmi szálláshelyet a több napra érkező turisták közel fele vesz igénybe. 2011-ben ugyanakkor mind az előző évhez, mind 2007-hez képest nőtt a kereskedelmi szálláshelyek Szlovákiából származó vendégforgalma. (A vendégéjszakák száma – több mint 236 ezer éj – 2010-hez képest 26,4%-kal, a válság előtti utolsó évhez, 2007-hez képest pedig 78,8%-kal gyarapodott.) A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakaszáma alapján legnépszerűbb régiók: a Budapest–Közép-Dunavidék, a Nyugat-Dunántúl, a Balaton és az Észak-Alföld.

A Szlovákiából Magyarországra látogatók összesen közel 79 milliárd forintot költöttek 2011-ben (+115,8% 2007-hez képest), ebből a vásárlási motivációval érkezők csaknem 55 milliárd forintot adtak ki Magyarországon, ami az öt évvel korábbi összeg háromszorosa. A látogatók közül a turisztikai céllal érkezők magyarországi kiadása öt év alatt 61,7%-kal 15,7 milliárd forintra nőtt, ebből 14,4 milliárd forintot (2007-hez képest +84,2%) a szabadidős turisták költöttek.

Az MT Zrt. felmérése szerint, az utazási döntés meghozatala során az ismerősök, barátok ajánlása igen hangsúlyos, miközben a szálláshelyek árai és általában az árak elemzése kulcsfontosságú szerephez jut. Az előzetes tájékozódásban az ismerősök mellett az internet jelenti a legfontosabb információforrást.

Maga a foglalás többnyire közvetlenül a szolgáltatóknál történik, jelentős továbbá az utazási portálok szerepe. Az utazási irodák szerepe nem meghatározó, az utazási irodában (személyesen, telefonon vagy faxon) történő foglalást mindössze a megkérdezettek tizede, az utazási irodáknál történő online foglalást pedig 5%-uk említette. Az online csatornákban rejlő lehetőséget támasztja alá, hogy a válaszadók 58%-a kifejezetten megbízik ebben a foglalási módban, negyedük pedig semleges álláspontot képvisel.

Magyarország turisztikai imázsának legerősebb elemei a Balaton, Budapest, az egészségturizmus, a gasztronómia, a kultúra és a jó vásárlási lehetőségek. Az aktívturizmust még viszonylag kevesen kapcsolják Magyarországhoz. A tapasztalatok és visszajelzések alapján kifejezetten utazásra ösztönöznek az ízletes ételek, a wellnesslehetőségek és fürdők, a Balaton és az alacsony árak, valamint az ország közelsége.

Töltse le a kutatás legfontosabb eredményeit bemutató tanulmányt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.