Szigorú szabályok voltak a cannes-i Young Lions versenyen, külső segítséget egyáltalán nem lehetett igénybe venni, ezért tilos volt a laptop és a mobilhasználat. A cyber kategóriában bronzot nyert Kun Judit, a Laboratory szövegírója és Deme Dániel, a Kirowski art directora betartotta a szabályokat, de láttak olyan versenyzőt, aki mégis laptopot használt, ennek ellenére nem diszkvalifikálták.
A Young Lions-on több kategóriában mérettek meg a 28 év alatti fiatalok, ezek közül a print volt magyar érdekeltségű, ám Kazinczy Eszter, a Grey art directora és Galácz Karolina, az Ogilvy szövegírója munkája nem kapott díjat.
A cannes-i fesztivál fiataloknak szóló versenyén kiosztották a film kategória díjait, az első helyezett a koreai Jin Hyung Kim art director és Song La Lee szövegíró munkája lett, mindketten a Cheil Wordwide-ot képviselték. Ezüstöt a Puerto Rico-i Communications en San Antonio két munkatársa, Jon Erick Jamies junior szövegíró és Almendra Daniela Tijerina art director kapott, míg bronzot a kanadai John St art directorai érdemeltek: Andrew Livingston és Kyle Lamb. A Young Lions versenyen egyedül ebben a kategóriában állt 48 óra a résztvevők rendelkezésére. A filmeket egy állatvédő egyesületnek, a WSPA-nak készítették a versenyzők a Compassionate Travel oldal népszerűsítésére.
Az idei Cannes Lions-on - válaszul a fesztiválon résztvevő piaci szereplők számának növekedésére - újonnan vezették be a Young Marketers versenyt. Ide az ügyféloldalról várták a 30 év alatti fiatalokból álló kétfős csapatok jelentkezését. A versenyzőknek egy briefet kellett elkészíteni, majd a kreatívokból és stratégákból álló zsűri előtt egy ötperces prezentációt kellett tartani, ami után további öt perc állt rendelkezésre a kérdésekre és azonnali válaszokra.
Ezt a versenyt a Dominikai Köztársaságban működő Tricom Parauto két marketingelemzője, Virginia Perdomo és Eudy Pena nyerte meg, ezüstöt a Fülöp-szigeteki Mary Loise Manalo Marasigan és Jardine Davis Sombilla Buenviaje kapott, mindketten a Bayan Telecommunications brandmenedzserei, harmadikok pedig a lettek lettek a Biedriba Latvijas Reklamas Asociacija-tól: Richard Fridenbergs account menedzser és a digitális megoldásokkal foglalkozó Janis Pollis.
A Young Lions győztes munkáit megtekintheti itt.