Szponzorok tehetik ingyenessé a prémiumtartalmat

Hiába tér át egyre több médiavállalat az online fizetős tartalomszolgáltatásra, párhuzamosan egyre több hirdető kínál prémiumtartalmat ingyen. Megoldás lenne, ha a hirdetők átvállalnák a tartalomhoz való hozzáférésért fizetendő összegek egy részét, de persze a reklámokra továbbra is költenének.

Hiába tér át egyre több médiavállalat az online fizetős tartalomszolgáltatásra, párhuzamosan egyre több hirdető kínál prémiumtartalmat ingyen - írja laptársunk, a kreativ.hu az Advertising Age amerikai szaklap alapján. Ez a hirdetőknek és a fogyasztóknak jó, miközben a médiavállalatok nemcsak reklámbevételtől esnek el, hanem életben tartja azt a szemléletet is, hogy a tartalom továbbra is ingyenes – írja az Advertising Age amerikai szaklap. Nem is olyan új modell Legutóbb például a Volvo kínált ingyen streamelt baseball-közvetítéseket az Apple-eszközökkel rendelkező amerikaiak millióinak. Egy hónapra az autógyártó átvállalta a huszonöt dolláros előfizetői díjat a fogyasztóktól, így az amerikai baseball liga (Major League Baseball – MLB) történetében ez volt az első, hogy ingyenesen hozzáférhetővé váltak a mérkőzései. Pár héttel korábban a Ford Lincoln márkája kínált kétszázezer New York Times előfizetőnek százötven dollárt érő előfizetést, a Microsoft pedig egy hónapig fizette a Hulu online videószolgáltató Plus névre keresztelt, 7,99 dollárba kerülő prémiumkategóriáját azoknak, akik letöltötték az Internet Explorer új verzióját. Ezek a tendenciák nem éppen arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy kinyissák a pénztárcájukat – értékel az AdAge cikke, ugyanakkor így akár több hirdetési bevétele is lehet a médiavállalatoknak, a márkáknak pedig pluszban igen jó pr-értékkel bír ez a megoldás. A modell jelenleg többe kerül, mint a hagyományos online médiafelület-vásárlás. Az eddigi megállapodások legalábbis arról szóltak, hogy a reklámfelületeken kívül pluszban erre is költsenek a hirdetők. A megállapodások ugyanis fix árat határoznak meg az online reklámfelületeknél szokásos CPM (cost-per-mille / ezer kattintásonként fizetett összeg) számítás helyett, így a felhasználónkénti huszonöt vagy százötven dolláros árból az ügyes médiumok több bevételt tudnak szedni és pótolják az elmaradt előfizetői bevételeket is. Ken Doctor, az Outsell médiavállalatok számára stratégiai tanácsokat adó vállalat médiaszakértője szerint ez visszatérés az ötvenes-hatvanas évek modelljéhez. „Azok a megállapodások sem a CPM-számításokon alapultak, hanem tisztességes programszponzorációs megoldások voltak. Ha a szponzoráció elég kifizetődő lesz, hogy támogassa az újságírást és az alkotást, akkor teljesen rendben van a modell” – véli a szakember. A hirdetők is úgy látják egyelőre, hogy kifizetődőbb számukra a szponzorált tartalom, hiszen az ajánlatoknak látványos pr-értéke is van. A fizetős tartalmi modell és az online előfizetés a felhasználókból származó, előre számítható bevételre épül, és sok esetben a médiumok épp a reklámbevételek csökkenése miatt tértek át ezekre a megoldásokra. A hirdetők jelenlegi szándéka egyelőre aláásni látszik a médiavállalatok azon szándékát, hogy az olvasók fizessenek a tartalomért, amennyiben maguk a hirdetők vállalják át a fogyasztóktól ezt a költséget. A kérdés most már csak az, hogy ezzel a gyakorlattal vajon nem azt érik-e el a hirdetők, hogy a fogyasztók a továbbiakban tőlük várják majd, hogy állják az előfizetések és a tartalomhoz való hozzáférés költségeit? – teszi fel a kérdést az AdAge. (forrás: AdAge )


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.