Sztrájk, mint marketingeszköz?

Továbbra is folytatódik a BKV-sztrájk, miután a cég menedzsmentje és a szakszervezetek vezetői kedden sem tudtak megállapodni a kollektív szerződésről. Harminchat - többségében alvállalkozók által üzemeltetett - vonalon indult meg a buszközlekedés szerda reggel 6 óráig, de a villamosok közlekedésében továbbra is jelentős fennakadásokra kell számítani, mindössze öt vonalon járnak a szerelvények.

Jogosan merül fel a kérdés, mégis mire használható most egy BKV vonaljegy? Ezt a kérdést teszi fel Stern Péter, a Pizza Oscar marketing managere is. „A Nádor utcai egységünkbe én is BKV-val járok, bár tegnap az út nagy részét gyalog tettem meg. Így aztán volt időm gondolkodni a kialakult, meglehetősen groteszk helyzeten. Jelenleg ugyanis -akárhogy is nézzük- Budapesten, éttermünkön kívül szinte sehol sem hasznosíthatók a BKV vonaljegyek. Cégünk viszont változatlanul folytatja az októberben megkezdett és azóta jelentős sikereket elért „ehető vonaljegy” kampányát.A koncepció lényege, hogy BKV vonaljegy vagy bérlet felmutatása esetén az utasok a jegy árával csökkentett összegért rendelhetnek tőlünk pizzát vagy ehetnek az étteremben. Az előzményekről csupán annyit, hogy az ehető vonaljegy project terv szintű kidolgozása hónapokkal ezelőtt megtörtént és a BKV illetékese felé elküldésre került. Hangsúlyozni szeretném, hogy a promóció mindennemű költsége minket terhelt volna, amelyről nyomatékosan tájékoztattam a BKV-t. Ők kaptak egy kész ötletet, megvalósítási tervet és a kivitelezés is ránk hárult volna. A BKV feladata mindössze annyi lett volna, hogy kapva-kap az ötleten: persze ehhez elengedhetetlen, hogy érdekelje őket az utasok sorsa, kiszolgálása. Kollegáim hosszú heteken át hívogatták az illetékest, aki egyre agresszívebben csak annyit mondott, hogy a vezérkar még nem döntött. Mi nagyon kitartóak voltunk, én személy szerint nem értettem mi történik. Ma már viszont sajnos be kell lássam, hogy a BKV vezérkarát teljes mértékben hidegen hagyja az utasok kiszolgálása vagy legalább csak kicsit jobb kedvre derítése.Mivel számunkra viszont fontos volt a szolgáltatás, hiszen a vendéglátás is az emberekért és nem ellenük van, úgy döntöttünk: a kampány elindul, bár kicsit groteszk módon a BKV nélkül. Így 2009. október 5-től BKV vonaljegy vagy bérlet felmutatása esetén az utasok a jegy árával csökkentett összegért rendelhetnek vagy ehetnek nálunk.A történet ezt követően ismételt fordulatot vett. A témában megjelenő cikkek hatására ugyanis a BKV -mint utólag kiderült- látszat tárgyalásokat kezdeményezett velünk. Itt aztán gyorsan kiderült, hogy motivációjuk kizárólag időhúzás, nem céljuk a kampányban való részvétel. Kizárólag a menedzsment presztízsével voltak elfoglalva, az utazóközönség kiszolgálása számukra tökéletesen közömbösnek bizonyult.Ezt a kialakult helyzetet felmérve és véglegesen megértve, a Pizza Oscar a „BKV nélküli a BKV utasaiért kampány” mellett döntött, mely azóta is nagy sikerrel zajlik. Az eltelt időszakban visszavonhatatlanul kivívta megrendelőink, azaz az utasok szimpátiáját.Most viszont arra gondoltunk – folytatta Stern Péter-, hogy a kialakult sajnálatos, ismételten kizárólag az utasokat sújtó helyzet enyhítésre szeretnénk további lépéseket tenni.Ezúton kérünk minden budapesti üzleti vállalkozást, a legkisebbtől a legnagyobbakig, hogy csatlakozzanak a Pizza Oscar kezdeményezéséhez és kínálják termékeiket, szolgáltatásaikat a vonaljegy árával csökkentett áron legalább a sztrájk ideje alatt, illetve -ha úgy gondolják- azt követően is.Meggyőződésünk, hogy a budapestiek megérdemelnek egy kis könnyebbséget ebben a sajnálatos szituációban. Egy olyan szolgáltatás csomagot, amelyet őszintén értékelnének és használnának.2010. január 13-án 13 órától már él a 266 40 66-os számú közhasznú vonalunk, amelyen a cégek csatlakozhatnak. Rendelkezésre bocsájtjuk továbbá internetes oldalunkat a www.pizzaoscar.hu felületet, ahol folyamatosan frissített tartalommal beszámolunk az újonnan csatlakozókról.Tanulva a korábbiakból azt persze már feltételezni sem merjük, hogy ezúttal a BKV vezetése is a kezdeményezés mögé állna…

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.