A Global Spa Summit első három napján konferencia jellegű munka folyt, bár több kérdésben a szervezők igyekeztek közös álláspontot kialakítani. A negyedik nap a résztvevők New York legsikeresebb spaszolgáltatóit, hoteljeit, design-stúdióit látogathatták végig. A találkozón a globális egészségturizmus-trendek elemzése mellett régiónként is megtárgyalásra kerültek a jellegzetességek. A három fő régió: Európa, Amerika és Ázsia nem pontosan ugyanazt érti a spa fogalom alatt. Míg Európában a víz megléte elengedhetetlen, Ázsiában a kezelések a fontosak, a legtágabb értelmezés Amerikára jellemző, ahol a spa életstílusról, lakberendezésről, egészséges termékcsomagokról is szól.
A világtalálkozón megállapították, hogy Európa, Észak-Amerika és Ázsia piacmérete nagyjából egyforma, bár Európa még vezet. Az SRI International (korábbi nevén Stanford Research Institute) gazdaságkutató cég segítségével kísérlet történ az iparág méretének, éves bevételének meghatározására is, amely szerint az ágazatból származó bevétel 255 milliárd dollár. Ez óriási szám, és az iparág kiemelt fontosságára utal. Az ilyen információk a turisztikai szakemberek mellett elsősorban a kormányokat, helyi vezetőket érdeklik, hiszen a jövedelmezőséget és a multiplikatív hatásokat figyelembe véve egyértelműen célszerű az egészségturizmus fejlesztését segíteni.
A tanulmány szerint a világ spainak számát 72 ezerre lehet becsülni, amelyből 45 ezer Day Spa, csaknem 12 ezer Hotel Spa. A legnagyobb fajlagos bevételük a Destination Spáknak van, a leggyorsabban fejlődő szegmens a Medical Spa típus – ebből a tanulmány szerint jelenleg 4274 van. A Spak közvetlen éves bevételét 46,8 milliárd dollárra, a foglalkoztatott létszámot 1,2 millió főre becsülik.
Magyarország a tanulmány szerint nincs a top 20-ban, az európai kis országok közül Ausztria emelkedik ki. Fel lehet vetni, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia országai együttesen talán megszerezhetnék a 6. helyet, és hatékonyabban képviselhetnék érdekeiket a világpiacon. Érdemes lenne ilyen összefogást kezdeményezni.