Tanulni kell a SZÉP Kártyát

A munkáltatók és munkavállalók mellett az elfogadóhelyeknek is bajban vannak, ha kellő felkészülés nélkül kezdik a Széchenyi Pihenő Kártyát használni. Sok munkáltató alapos felkészüléssel, dolgozói oktatással indít el egy-egy új juttatást. Erre bizony az elfogadóhelyeknek is szüksége lesz – derült ki a cafeteriatrend.hu 2011. szeptemberben végzett felméréséből.

A felelősen gondolkodó munkáltatók már kora ősszel elkezdték a felkészülést, az információk gyűjtését a Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatban, hogy év végén illetve a 2012-es évben minden szükséges feladatot pontosan el tudjanak végezni, minden lényeges információt átadhassanak a dolgozóiknak.
Hasonló tanulási folyamat vár azokra a szálláshelyekre is, akik már idén elfogadják a SZÉP Kártyát. Bár ez az elfogadás egy POS terminálon vagy interneten végezhető egyszerű műveletnek tűnik, mégis az élet szülhet olyan kérdéseket, melyek túllépnek az egyszerű kártyatranzakción.
- Vajon fizetheti egy vendég a vele együtt érkezők költségeit is a SZÉP Kártyájával?
- Mi történik, ha valaki nem a saját, hanem „kölcsön” kapott kártyával érkezik a szálláshelyre?
2011. szeptemberben ezekkel a kérdésekkel kerestek meg a cafeteriatrend.hu munkatársai 58 szálláshelyet, akik már elfogadták ez évben is a kártyát.
Az első kérdésre – főleg az üdülési csekk esetén korábban elterjedt gyakorlatára hivatkozva – a megkérdezettek 79,3% nyilatkozott úgy, hogy semmi akadálya, hogy térítsük az útitársaink költségeit. A szálláshelyek 20,7%-a azonban úgy nyilatkozott, hogy nem tudja, miként reagáljon ebben a helyzetben.
Nagyobb a válaszok szórása abban az esetben, ha valaki nem a saját SZÉP Kártyájával érkezik. Mindössze a válaszadók 29,3%-a utasítaná el az idegen kártyával érkező vendéget. 27,6 % bizonytalanul nem is tudja, hogyan reagáljon erre a helyzetre. A meglepő azonban, hogy a megkérdezett szálláshelyek 43,1%-a elfogadja akkor is a SZÉP Kártyát, ha nem a rajta szereplő névvel érkezik a vendége. Néhány vendéglátó persze valamiféle nyilatkozattal, vagy telefonos ellenőrzéssel nyugtatná meg magát.
A felmérés nem számszerűsíthető tapasztalata még az is, hogy sok esetben a kérdések megválaszolása komoly tanácskozást hívott életre a szálláshelyek munkatársai közt.
Megfontolandó – különösen 2012-re, amikor is várhatóan az ideinél szélesebb körben használható majd a SZÉP Kártya – hogy a kártya zökkenőmentes működéséhez nagy szükség lesz az elfogadóhelyek széles körű felkészültségére is. (forrás: Cafeteria Trend)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.