Ezért Jost Lammers vezérigazgató hétfőn 16.00 órára újabb találkozóra hívta Csorba Attilát, a LESZ valamint Kovács Zoltánt, az RDSZSZ elnökét. A BA egyúttal felkérte az MKDSZ-t, hogy közvetítőként segítse az érdemi párbeszédet. A hitelesség kedvéért ismertetjük, hogy miről volt szó a ma délelőtti egyeztetéseken: A tárgyalások eddig a korábban egyeztetett módon zajlottak.
A BA a szakszervezetek kérésének eleget téve átadta minden tervét az érdekképviseleteknek. Grafikonokat és statisztikákat készített a várható munkarendekről, beosztásokról, munkakörökre, sőt egyes munkavállalókra lebontva. A műszakrendekkel kapcsolatban a Budapest Airport egyetlen jelentős változtatást tervez: az utasbiztonsági területen 12 óráról 8 órára csökkentené a napi műszakok hosszát. Erre azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a forgalomi helyzethez. A csúcsforgalomban gyakran előfordul, hogy kevés munkavállaló áll rendelkezésre, a holt időszakokban pedig sok utasbiztonsági ellenőr feleslegesen tölti az idejét a repülőtéren. A rövidebb műszakoktól a BA a szolgáltatási színvonal javítását is várja. A többi munkakörben a BA nem kíván komolyabb változásokat végrehajtani. A BA hétfőn a pótlékok rendszeréről tájékoztatta az érdekképviseleteket. A BA javaslata szerint a délutáni pótlék 20%, az éjszakai 35%, a megszakítás nélküli, délutáni 5%, a megszakítás nélküli éjszakai pedig 10% lenne. A BA javaslata jóval kedvezőbb, mint amit a Munka Törvénykönyve előír.
A BA aláhúzta: meg kell változtatni a műszakpótlékok mértékét, hiszen a régi, már lejárt KSZ-ben lévő pótlékok irreálisan magasak voltak és jelentősen növelték a költségeket. Ezt a mostani gazdasági helyzetben nem lehet tovább fenntartani. A BA tavalyi forgalma messze elmaradt a várakozásoktól: 1,8 százalékkal kevesebb utas volt, mint 2007-ben. 2001 óta most fordult először, hogy csökkent Ferihegy utasforgalma. Szűk esztendők következnek. Hogy bírjuk a versenyt, spórolni és változtatni kell, a jelenlegi pótlékok pedig kiemelkedően magasak. Hogy ne legyen szükség létszámleépítésekre, a BA-nak csökkentenie kell a költségeket.
Meglepőnek és felháborítónak tartja a Budapest Airport a szakszervezetek bejelentését a sztrájk folytatásáról. Az érdekképviseletek a tárgyalás kellős közepén álltak fel az asztaltól, hogy ismételten zavart keltsenek Magyarország légiközlekedésében és károkat okozzanak. Tették mindezt másfél hét folyamatos egyeztetés után, amely alatt a BA a megoldási lehetőségeket, a szakszervezetek pedig az ürügyet keresték egy újabb munkabeszüntetéshez.