Tárgyalás helyett sztrájk

Ultimátum és sztrájk – ez volt a szakszervezetek válasza, alig egy órával az újabb, hétőfői tárgyalási forduló után, miután beleegyeztek, hogy kedden 10.00 órakor folytatódnak az egyeztetések. Ennek alapján világossá vált, hogy a szakszervezetek a háttérben már napok óta az újabb repülőtéri sztrájk előkészítésével voltak elfoglalva, ahelyett, hogy a megbeszélésekre koncentráltak volna. Erre enged következtetni, hogy egyfelől elfogadták a kedd reggel 10.00 órás időpontot a tárgyalásra, közben pedig már az újabb sztrájkra készültek – áll a Budapest Airport közleményében.

Ezért Jost Lammers vezérigazgató hétfőn 16.00 órára újabb találkozóra hívta Csorba Attilát, a LESZ valamint Kovács Zoltánt, az RDSZSZ elnökét. A BA egyúttal felkérte az MKDSZ-t, hogy közvetítőként segítse az érdemi párbeszédet. A hitelesség kedvéért ismertetjük, hogy miről volt szó a ma délelőtti egyeztetéseken: A tárgyalások eddig a korábban egyeztetett módon zajlottak.

A BA a szakszervezetek kérésének eleget téve átadta minden tervét az érdekképviseleteknek. Grafikonokat és statisztikákat készített a várható munkarendekről, beosztásokról, munkakörökre, sőt egyes munkavállalókra lebontva. A műszakrendekkel kapcsolatban a Budapest Airport egyetlen jelentős változtatást tervez: az utasbiztonsági területen 12 óráról 8 órára csökkentené a napi műszakok hosszát. Erre azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a forgalomi helyzethez. A csúcsforgalomban gyakran előfordul, hogy kevés munkavállaló áll rendelkezésre, a holt időszakokban pedig sok utasbiztonsági ellenőr feleslegesen tölti az idejét a repülőtéren. A rövidebb műszakoktól a BA a szolgáltatási színvonal javítását is várja. A többi munkakörben a BA nem kíván komolyabb változásokat végrehajtani. A BA hétfőn a pótlékok rendszeréről tájékoztatta az érdekképviseleteket. A BA javaslata szerint a délutáni pótlék 20%, az éjszakai 35%, a megszakítás nélküli, délutáni 5%, a megszakítás nélküli éjszakai pedig 10% lenne. A BA javaslata jóval kedvezőbb, mint amit a Munka Törvénykönyve előír.

A BA aláhúzta: meg kell változtatni a műszakpótlékok mértékét, hiszen a régi, már lejárt KSZ-ben lévő pótlékok irreálisan magasak voltak és jelentősen növelték a költségeket. Ezt a mostani gazdasági helyzetben nem lehet tovább fenntartani. A BA tavalyi forgalma messze elmaradt a várakozásoktól: 1,8 százalékkal kevesebb utas volt, mint 2007-ben. 2001 óta most fordult először, hogy csökkent Ferihegy utasforgalma. Szűk esztendők következnek. Hogy bírjuk a versenyt, spórolni és változtatni kell, a jelenlegi pótlékok pedig kiemelkedően magasak. Hogy ne legyen szükség létszámleépítésekre, a BA-nak csökkentenie kell a költségeket.

Meglepőnek és felháborítónak tartja a Budapest Airport a szakszervezetek bejelentését a sztrájk folytatásáról. Az érdekképviseletek a tárgyalás kellős közepén álltak fel az asztaltól, hogy ismételten zavart keltsenek Magyarország légiközlekedésében és károkat okozzanak. Tették mindezt másfél hét folyamatos egyeztetés után, amely alatt a BA a megoldási lehetőségeket, a szakszervezetek pedig az ürügyet keresték egy újabb munkabeszüntetéshez.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.