Tavaszi külképviselői értekezlet

A Magyar Turizmus Zrt. 21 országban működő 23 külképviseletének vezetői március 31. és április 4. között Magyarországon tartózkodnak, a hagyományos tavaszi külképviselői értekezlet alkalmából.

Az idei tervek és elvárások egyeztetése mellett a külképviselők workshopon is részt vesznek, amelyről részletes írásunkat IDE kattintva olvashatják. A hazai turisztikai szolgáltatókkal, illetve szakmai szervezetekkel folytatott megbeszéléseken túl a külképviselők tanulmányút keretében megismerkedhetnek a Balaton turisztikai régió aktuális turisztikai kínálatával is.

A Magyar Turizmus Zrt. 23 külképviseletének vezetőit március 31-én reggel a Magyar Turizmus Zrt. vezetősége köszöntötte. Dr. Niklai Ákos, az MT Zrt. Igazgatóságának elnöke és Rusznák Imre, az MT Zrt. Felügyelő Bizottságának elnöke beszédében a külképviseletek tevékenységének még hatékonyabbá tételére vonatkozó elképzeléseit fejtette ki. Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója ismertette a nemzeti turisztikai marketingszervezet külképviseleti irodákkal szemben támasztott elvárásait 2008-ra vonatkozóan, valamint beszélt a Légi Marketing Alap, illetve a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködés jelentőségéről. Szűcs Balázs, a Társaság vezérigazgató-helyettese ismertette a Budapest Winter Invasion, és más kiemelt marketingkampányok eddigi eredményeit, illetve beszélt a 2009. évi tevékenység előkészítéséről is.

A belső értekezletet követően Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár köszöntötte a résztvevőket, és röviden ismertette a szakállamtitkárság aktuális tevékenységét, kiemelve a turisztikai törvénnyel, valamint a Turisztikai Desztinációs Menedzsmentszervezetek kialakításával kapcsolatos teendőket és eredményeket.

A szakmaiság és a partnerség jegyében az MT Zrt. stratégiai partnereket is meghívott az eseményre. Ennek keretében Zimányi Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont Kht. ügyvezető igazgatója megköszönte a képviselőknek, a Budapesti Tavaszi Fesztivál népszerűsítése érdekében, a közreműködésükkel megvalósult tanulmányutat. Páldi Y. György, a Skal Club Hungary elnöke pedig a 2009-es Világkongresszus jelentőségét és részleteit ismertette.

A Magyar Turizmus Zrt. által létrehozott Légi Marketing Alap kialakításával kapcsolatban a Társaság szoros együttműködést alakított ki a debreceni és a balatoni régióval. Debrecenben az önkormányzatok, vállalkozók és a repülőtér 28 millió forintot helyezett el a Légi Marketing Alapban, amelyet az MT Zrt. ugyanekkora összeggel egészít ki. A város Légi Marketing Alap létrehozásával kapcsolatban elért eredményeiről Pajna Zoltán, Debrecen városának alpolgármestere, Farkas András, az Airport Debrecen képviselője, továbbá Zámbori Péter, a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója számolt be. Ezt követően Palkó Lajos, a FlyBalaton repülőtér értékesítési és marketing igazgatója tartott előadást az új járatok indítására vonatkozó együttműködési lehetőségekről. Antal Gábor, a Lufthansa értékesítési vezetője a légitársaság szempontjából mutatta be, hogy milyen feltételek megléte szükséges egy-egy új járat indításához.

Az MT Zrt. és a magyar befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési ügynökség, az ITD Hungary március 3-án aláírt megállapodásáról - amelynek értelmében a két szervezet általános és országspecifikus együttműködést folytat a jövőben - Váczi András, marketingigazgató tartott prezentációt a külképviselőknek. Ezt követően Bogyay Katalin, az Oktatási és Kulturális Minisztérium nemzetközi szakállamtitkára beszélt a turisztikai és kulturális képviseletek közötti együttműködés lehetőségeiről, kiemelve, hogy 2009. a Kultúra Éve lesz a turizmusban.

A program részeként Ikvai-Szabó Imre, főpolgármester-helyettes is köszöntötte a résztvevőket, és bemutatta a főváros fejlesztési terveit. Végül a Reneszánsz Évad rendezvényeiről, és a közös megjelenési lehetőségekről a Hungarofest Kht. képviselői tartottak előadást.

A külképviselők a féléves értekezleteik során minden alkalommal megismerkednek egy-egy turisztikai régió aktuális kínálatával, ezúttal a Balatoni turisztikai régióba kirándulnak. Az április 2-án kezdődő kétnapos tanulmányút alatt a szakemberek ellátogatnak többek között Siófokra, ahol Rosta Sándor, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke fogadja a csoportot, majd egy prezentáció keretében megismerkedhetnek a Balatonsound Fesztivál programkínálatával. Ezt követően Sárdi Árpád, a Dél-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke ünnepélyes keretek között „a Dél-Dunántúl turizmusáért” díjat adományozza Székely Györgynek, a skandináv területek külképviselőjének. A képviselők a sármelléki repülőteret is megtekintik, továbbá felkeresik az újonnan épült szállodákat és gyógyfürdő létesítményeket Zalakaroson és Sárváron, majd az első nap zárásaként Hévízre látogatnak. A tanulmányút második napján megtekintik a Balaton golfpályát, megismerkednek Balatonfüred fejlesztési lehetőségeivel, Veszprémben pedig a városnézést követően Pál Béla, az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottságának alelnöke, és Horváth András, a Közép-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke köszönti a külképviselőket. A következő külképviselői értekezletre 2008 őszén kerül sor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.